2016. 05. 24. Különös - és elgondolkodtató - folytatás...

 

Az április 28-án a Képviselő-testület elé terjesztett belső ellenőrzési összefoglaló jelentésnek több irányú következményei lehetnek.

"... a lehetséges pénzügyi veszteségének kockázata nagy."

2016. május 13-án pénteken soron kívüli ülés keretében zárt ülésen tárgyalta a Képviselő-testület

az intézményvezető kérését, amit az előterjesztő "megkeresés"-ként fogalmazott meg.

A 7 jelenlévő képviselő közül 5 megszavazta, hogy az intézményvezető részére

2017. március 31-ig fizetés nélküli szabadságot engedélyez.

 

A belső ellenőri jelentés szerint:

"... a vezetés beavatkozása szükséges."

 

Mit állapított meg az utóellenőrzés?

 

Folytatása következik...

Új seprű még nincs, a régi már nem használható...

 

Fél éve a Tájékoztató Központ nem úgy működik, mint korábban. Az ideiglenesség állandósul, a helyettesítés rutinná alakul.

Két hónapba került, hogy a megváltoztatott internetes felületen a közélet egyes eseményei követhetőek lehessenek.

A sok-sok változás között nem tűnik fel az új stábnak és vezetőinek, hogy a Képújság többször áll, mint működik,

a szombat délutánokon 14 és 18 óra között semmilyen műsor nincs, mégis él a régi vezető régi utasítása:

Az élet bebizonyította, hogy nem ismételnek semmilyen műsort szombaton 14 és 18 óra között.

A közlemény tehát egy olyan elterelő "hadművelet" volt, amelynek célja, hogy minél kevesebben láthassák az Önkormányzati üléseket, csak a városi újság szűkszavú összefoglalóiból és megkésve értesüljenek a közügyekről Püspökladány lakói.

Az elmúlt hónapok során sok Ladányi remélte, hogy ha személyi változások történtek, akkor változhat a műsorok közlési rendje is. Jelzések sokasága érkezett hozzánk is: miért nem lehet interneten követni a megválasztott képviselő-testület munkáját? "Megoldhatatlannak tűnő" technikai feladatot jelenthet az Önkormányzat üléseinek felvételét feltölteni a Youtube-ra, hogy bárki és bármikor megnézhesse, ha érdeklik a helyi közügyek?

A technológia jelenlegi szintjén élőben is könnyedén lehetne közvetíteni. A demokratikus jogok érvényesülésének tehát nem technikai okai vannak...

Milyen is a sors: Az elmúlt félév legnagyobb érdeklődést kiváltó eseménye éppen a Tájékoztató Központhoz kötődik. A régi vezető beszámolóját 2015. októberben az Önkormányzat fideszes többsége nem támogatta, az erről szóló "Cicaharc vagy leszámolás" című videófelvételt több, mint 700 alkalommal nézték meg:

youtu.be/VoftvigVSN8

Mindez bizonyíték is, hogy az Önkormányzati üléseket is lehetséges feltölteni az internetre. Valamiért az akarat, a szándék hiányzik.

Ha az érdeklődők erre a 2016. április 28-i felvételre kattintanak:

youtu.be/CLusOcWMQmg

megismerhetik az okok hátterének fontos és elgondolkodtató részleteit is.

Írásos formában is tanulmányozható: (2. ellenőrzés: 12-15. oldal)

7. Előterjesztés a 2015. évi belső ellenőrzési jelentés és éves összefoglaló jelentés elfogadásáról.

Az ellenőrzés összefoglalójának súlyos megállapításaiból (14-15. oldal):

A képviselő-testület többsége mégis megszavazta, lehetséges, hogy azért mert  - idézet az ülés felvételéből:

"A teremben több érintett képviselő van, akiknek ez nagyon kínos."

 

Folytatása következik...

Idézetek a Püspökladányi Tájékoztató és Közművelődési Központ beszámolójából (2015. október 19.)

 

A teljes tartalom elérhető: (Testületi anyagok 2015. 10. 29.)  02

www.puspokladany.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=502&Itemid=426

 

A Ladány TV műsorát - ha dokumentum televíziót készítenénk, mint 2007. előtt-, a pályázati díjak nélkül is el lehetne készíteni a jelenlegi önkormányzati finanszírozással, csak lényegesen kevesebb forgatási alkalommal és nem szerkesztett formában.

 

A Ladány TV 2010 októberében kapta meg a közösségi besorolást… Ez azzal az előnnyel jár, hogy nem kell fizetni műsorszolgáltatási díjat, és megnyíltak az intézmény előtt a pályázati lehetőségek a műsorkészítésre. A Médiaszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alaptól 2014. évre 8,9 millió, 2015. évre 7 millió forint támogatást sikerült elnyernünk.

Kábel televíziós bekötések száma:  Püspökladány: 2.184  Kaba: 843  Báránd: 344 Nádudvar:  629

becsült adatok szerint 7-8 ezer ember látja helyben a Ladány Televíziót.

 

A magazinműsorunk anyagai átlagosan 10 percesek, hogy nézhető, ütemes legyen a feldolgozott téma, és lekösse a televízió előtt ülő nézőt.

A Ladány Televízió az elmúlt időszakban is törekedett arra, hogy megfeleljen a lakossági igényeknek. Fontosnak tartom továbbá az objektív tájékoztatást, ahogyan azt az előző években is tettük.

A digitális csatornára való felkerülés (Mindig TV) egyelőre nem lehetséges

 

Az újságot 5800 példányban jelentettük meg Püspökladányban.  A hirdetési mellékletet 11 ezer példányban nyomtattuk, s a Sárrét településeire juttattuk el.  A melléklet minősége és mérete (A4) kedvelt a hirdetők körében

A lapkiadással kapcsolatban…legnagyobb a nyomdaköltség. Kiadásként jelentkezik még az újságírásért fizetett tiszteletdíj, a nyomdai előkészítés, a lap terjesztési költsége (posta végzi) és a vidéki szórás, melyet egy ladányi futárszolgálat teljesít.

2015 januárjától havi egy alkalommal tudjuk az újságot kiadni. Az intézmény önkormányzati dologi finanszírozása, a saját bevételekkel együtt sem teszi lehetővé a kétheti megjelenést.   A Tájékoztató Központ (tv, újság) működtetésre (havi átlagot nézve) az önkormányzati finanszírozás ¼-de vagyis 500.000 forint jut. Ez egy lapszám kiadására elegendő.

Sportrovatunk mindig friss hírekkel szolgál…

 

…a reklámpiac évek óta egyre szűkül. Cél a hirdetőink megtartása...

Továbbra sem szeretnénk a társadalom, a közösség negatív érzelmi állapotát erősíteni.

 

Már az átadás-átvétel során kiderültek olyan hiányosságok és szabálytalanságok, amikre azonnali megoldást kellett találni…mint intézményvezető magam kértem egy belső ellenőrzést 2014 tavaszán. Egy évvel később kezdődött el az ellenőrzés, (2015 júniusában) mely idő közben le is zárult. …jóval több volt a hiányosság és szabálytalanság, amit idő közben korrigáltunk, mint a most megállapított problémák mennyisége.

az intézmény - az  alapfinanszírozása mellett - lehetőséget kapott a fenntartótól - a beszámolóban taglalt időszakban- olyan bevételi forrásokhoz jutni, melyek által a szakmai munkánkat magas színvonalon képesek voltunk ellátni.

 

Egyre több pozitív visszajelzést kapunk, a városlakók szívesen látogatják intézményeinket.  Köszönhető ez az elhivatott, menedzser szemléletű vezetőnek, akinek elképzeléseit a fenntartó önkormányzat is támogatja és a munkatársak is nyitottak rá.

 

 

A beszámolót a képviselőtestület nem fogadta el, decemberben az intézménytől több munkatárs távozott,

az Önkormányzat ideiglenesen a Könyvtár vezetőjét bízta meg a táppénzen lévő intézményvezető helyettesítésével.

 

Cenzúrázta a Képviselő Testületi ülés felvételét a LadányTV!

 

2015. március 26-án volt az Önkormányzat Képviselő-testületének soros ülése.

A LadányTv felvételéből az 1. napirend Polgármesteri jelentés 2015. február  25-i bejegyzésére: „Intézményvezetőkkel egyeztettem közfoglalkoztatással kapcsolatban”  feltett egyéni körzeti képviselői kérdés  és  a polgármester a kérdésre adott válasza hiányzik! De nem csak ez az egy esemény tűnt el a LadányTV felvételéből!                          

A közérdekű bejelentések napirendnél ugyanaz a képviselő a fent idézett témakör kapcsán nyilatkozatot tett.

Ez a fontos momentumot is kivágták a március 28. (szombat) és március 29. (vasárnap) 18 órai TV adásból!

A Tájékoztató Központ (továbbiakban PTK) az Püspökladányi Önkormányzat intézménye és közpénzből üzemel.

A Képviselő-testület napirendjén nem szerepelt a tájékoztatás rendszerének változtatásáról szóló előterjesztés.

A PTK vezetőjének a műsorstruktúra változtatásáról tájékoztatnia kellett a polgármestert.

Ha ez elmaradt, akkor az önkényesség szándéka bizonyított.                    

Ha volt tájékoztatás, akkor a városvezető diktatórikus döntése történt meg.

Mindkét esetben súlyos aggályok merülnek fel: a közpénzekkel gazdálkodó vezetők - önkényesen és politikai szándékból - fontosabbnak tartják a vágott, szerkesztett, többszörösen ellenőrzött heti tv-műsor 4-5. ismétlését,

mint az aktuális testületi ülési folyamat közérdekű közzétételét!

 

A történésekből következtethető, hogy a PTK 2014. decemberben önkényesen, vagy polgármesteri egyetértéssel változtatta meg a Testületi ülés felvételének vetítési időpontját szombaton és vasárnap 14 óráról 18 órára.

December óta folyamatosan tapasztalható, hogy szombaton 14 - 18 óra között nincs műsor, helyette csak a néma Képújság üzemel.

A Ladányi Hírekben közzétett hirdetésben „a heti adás koradélutáni ismétlése” csak mondvacsinált ürügy: valótlanság! Bizonyítéka annak a törvénysértő korlátozó szándéknak, hogy az esti órákban már minél kevesebb városlakó láthassa a Ladány közügyeiről szóló Képviselő-testületi munkafolyamatot.

A PTK által üzemeltetett LadányTV   - immár nem először - megsértette az objektív és kiegyensúlyozott közérdekű tájékoztatás 2010. CLXXXV. törvénybe foglalt szabályait!

 

Hamarosan megtekinthetőek lesznek a februári közérdekű bejelentésem után benyújtott interpellációra kapott írásos válasz - testületi ülésen elhangzott – reagálásai és a LadányTV által cenzúrázott esemény  összefüggései.

Városi Média

 

2014. 12. 17. Köszönttel venném, ha a Püspökladányi Tájékoztatási és Közművelődési Központ,

Könyvtár, Múzeum  intézménynek küldött levelükre kapott választ honlapjukon közzétennék.

Tisztelettel: Keserű Imre

 

Kissé hitetlenkedve hallottam a „Ladány TV” adásában, hogy  a bentlakásos otthon építésének folytatását,

a kivitelezővel való szerződésbontás és elszámolást követően, egy rendőrségi feljelentés

kivizsgálásának lezárásáig nem lehetett folytatni? 

Köszönettel venném jogi képviselőjük véleményét.

Tisztelettel: Keserű Imre

Kérjük, olvassák el

a JOGÁSZ VÁLASZOL rovatunkat.