Elkerülő helyett kátyuk

 A süllyedés oka lehet, hogy az aknák a külső - nehézjárművekkel terhelt - sávban találhatók

 

Ezt a felismerést a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs vezetője közölte a megyei napilap kérdésére:

www.haon.hu/katyukeringo-es-valyuut-a-42-esen/3860757

 
 

Olyan komolysággal, mintha ezt nem tudnák a ladányi emberek 1972 - az 42. főút átkelési szakaszának megépülése - óta... De még igy sem lehetünk meggyőződve arról, hogy teljesen biztos a mondanivalójában, mert így fogalmazott: "a süllyedés oka lehet"...

 

A sokszor emlegetett és azóta is hiányzó 4-42. összekötő út oldotta volna meg véglegesen ezt a balesetveszélyes állapotot, de mint keserűen tapasztaljuk, a politikának csak a pénzköltés és a "tűzoltás" volt fontos.

A 2014-es demonstrációk hatására döntöttek az átkelési szakasz leaszfaltozásáról. De az sem ment gyorsan, csak a 2016. év őszére készült el. A novemberi átadáshoz képest 1 év 2 hónap múlva már megsüllyedt az út egy része. ( Az aknafedelek már néhány hónapon belül "jeleztek".)

Fontosnak gondolható a megfogalmazás: "...a 220 új aknafedlapból és víznyelő rácsból 7 fedlap és 3 víznyelőrács süllyedt meg a két évvel ezelőtti felújítás óta."

Ha így lett volna, akkor miért szükséges a szélső sávok lezárása a Bocskai utca teljes hosszában?

(Lásd: Haon cikk fotómellékletek)

Talán enyhítendő az érzékelhető csúszatást, így fejeződik be a nyilatkozat: "Májusig a kivitelező garanciálisan javítja nemcsak a már megsüllyedt fedlapokat, hanem azokat is, amelyek szerinte rövid időn belül megsüllyedhetnek.”

 

Ezek szerint a Bocskai utcán mindegyik aknaszemmel megtörténhet...

 

A forgalom nagysága és főleg a naponta 1600 db kamion súlya miatt a Petőfi utca is következik...

 

Több, mint egy milliárd Forintot költöttek el az aszfaltozásra. 2010-ben 2 milliárd Forintból megépülhetett volna a 42. út elkerülője...

De az országgyülési képviselő lobbiereje nem elégséges a súlyos probléma végleges megoldásához...