2024 választások
Csak 36,4 % is elég lehet a teljhatalomhoz??!!
2024. június 9-én a választópolgárok 55,4%-a, 6013 fő adott le érvényes szavazatot, amelyek közül a (szó szerint)
Fidesz-katona Vadász Ferenc szerzett 1/3-nál alig több, 36,4 %-ot, 2192 db voksot.
A Fidesz jelöltje azért nyerhetett. mert Bodó Sándort kérdőre vonta a Karmelita mindenható ura: elég volt Tóth
Lajosból, találni kell egy olyan jelöltet, aki vakon teljesít minden parancsot. Bodó helytartó nem sokat
morfondírozott, kihúzta a fiókot, de csak egy életlen kést talált...
Csalódottan felsóhajtott: Van még 2 évem, 26-ban utánam a vízözön... Ladánynak meg már úgyis mindegy...
Gondolhatta, hogy 2 főnél több polgármesterjelölt lesz és lett is 6 !!!
Azt is tudta, hogy Tóth Lajos indul, de (Fidesz) hátszél nélkül kevés szavazatot szerezhet, azt is inkább az ellenzéktől.
2006 óta ötödször nyert a Fidesz, de most kapott legtöbb szavazatot az összellenzék (3692 db)
Az új Képviselő testületnek 7 fideszes, 2 Püspökladány Jövőjéért Egyesületes, 2 Mi Püspökladányért Egyesületes és 1
független képviselő tagja lesz.
Polgármesterek jönnek és mennek, de egy szereplő változatlan
1999 óta, 25 év alatt 5 polgármester adta egymásnak az 1. iroda kilincsét, de a szemben lévő iroda "lakója" még mindig
ugyanaz a személy...
Elgondolkodtató, hogyan tudott megfelelni a bal/ majd jobboldali majd független majd ismét jobboldali "elvárásoknak"...
Médiahírek szerint, ha a Hajdú Bihar Vármegyei Kormányhivatalhoz rendelik (központosítják) a jegyzők státuszát, akkor
majd nem függnek a polgármesterektől. Bár ezt a függést is a Fidesz rendelte el...
A PM Hivatal dolgozóinak ez a központl változtatás átok is lehet, ha a főispán mást nevez ki Püspökladányba.
Mindez egy határozottan agresszív lépés az Önkormányzat(iság) lebontása felé.
Egyesületünk választási eredményei
BALÁZS SÁNDOR polgármester-jelölt: 1262 szavazat
01. választókerület: MUCSI MELINDA 111 szavazat
02. választókerület: KUKLIS JÁNOS 184 szavazat
03. választókerület KÉPVISELŐJE: TÓTH ZOLTÁN 235 szavazat
04. választókerület BALÁZS SÁNDOR 276 szavazat
05. választókerület: KÁRAI MÁTYÁS 133 szavazat
06. választókerület KUN-MAKAI MÁRIA ILDIKÓ 197 szavazat
07. választókerület JUHÁSZ DÁNIEL 199 szavazat
08. választókerület: FARKAS ANDRÁS 175 szavazat
FARKAS ANDRÁS Települési nemzetiségi önkormányzati képviselő 42,11% (144)
Egyesületünk jelöltjei összesen 1262 + 1510 + 144 szavazatot kaptak.
KÖSZÖNJÜK A BIZALMAT!
Egyesületünk választási jelöltjei
Balázs Sándor vagyok, tősgyökeres püspökladányi polgár, önkormányzati képviselő, családapa. Sokak kérésére úgy döntöttem, hogy elindulok a polgármesteri címért a június 9-i önkormányzati választáson csapatommal a Püspökladány Jövőjéért Egyesület színeiben.
Jó szívvel ajánlom csapatom a püspökladányiak figyelmébe:
01. számú választókerület jelöltje: MUCSI MELINDA
02. számú választókerület jelöltje: KUKLIS JÁNOS
03. számú választókerület jelöltje: TÓTH ZOLTÁN
04. számú választókerület jelöltje: BALÁZS SÁNDOR
05. számú választókerület jelöltje: KÁRAI MÁTYÁS
06. számú választókerület jelöltje: KUN-MAKAI MÁRIA ILDIKÓ
07. számú választókerület jelöltje: JUHÁSZ DÁNIEL
08. számú választókerület jelöltje: FARKAS ANDRÁS
A helytartó két szolga ura*
*Két úr szolgája című vígjáték nyomán (Goldoni)
Bodó Sándor, a Hajdú 5-ös választókerület országgyűlési képviselő–helytartója a Haon-nak adott interjújában úgy fogalmazott:„a nehézség valamilyen szinten még a Covid mentálisan és fizikálisan is jelentkező utóhatásának tudható be. Emellett az energiaárak, valamint az infláció olyan erőpróba elé állította az önkormányzatokat, a magánszemélyeket és vállalkozásokat is, ami korábban nem volt tapasztalható.”
https://www.haon.hu/helyi-kozelet/2024/02/hajdu-bihar-hajduszoboszlo-puspokladany-bodo-sando-valasztas-ertekeles-fejlodes-haon
Június 9-én európai parlamenti és önkormányzati választások is lesznek Magyarországon. A jelenleg hivatalban lévő önkormányzatok októberig viszik a feladataikat.
Püspökladányban első ciklusát tölti a polgármester, Tóth Lajos. A TOP-pályázatok esetében némi elmaradás volt, de mára lezárultak a projektek Ezen programokat végül is a város teljesítette, csak ami ezelőtt hat évvel a forrásmegítélés szintjén a vármegye élmezőnyében tartotta a várost, az mostanra az árak változása miatt nem olyan látványos fejlesztést hozott.
„Ezért érezhetik úgy Püspökladányban, hogy több volt ebben a ciklusban.”- mosdatta a város vezetőjét Bodó Sándor mintha már eldöntötte volna: „jól van ez így…” Ennek érzékelhető – egyben aggasztó - jele, hogy kiterjesztve „védőszárnyait”, szétteríti a felelősséget a többes szám alkalmazásával.
„Amiből nem szabad engednünk, és apró lépésekkel ugyan, de haladunk, az a 4-es főút 2x2 sávosítása Hajdúszoboszló és Debrecen között, ez most terv szintjén lényegében készen áll, de a közbeszerzés, a forrás odaítélése még hátra van ”Vajon kik lehetnek azok az „engednünk- haladunk”? És hogyan lett ebből a személytelen „forrás odaítélése”?
Püspökladány állapotára térve a helytartó megállapította: „A mostani tervek ambiciózusak. A zeneiskolánál nagyon komoly tartozásunk van, de a művelődési háznál látható a megújulás, tehát vannak eredmények.
Tartozásunk a tanuszoda megépítése, de nem adtuk fel, addig kell menni, míg az rendben nem lesz.. A másik az M4 építésének gyorsítása. Most Kisújszállás környékén jár az építkezés, az a vágyunk, hogy mire ott végeznek a munkával, addigra legyenek meg az engedélyes tervek a Püspökladányig való folytatásra.”
A siker egy- (vagy két) főnök dicsősége, de a kudarc mindig közös...
Nyakunkon a választás
„A jelenlegi tudásom szerint a választókerületben a polgármesterek mindegyike indulni fog a választásokon, arról is vannak hírek, hogy néhány helyen lesz majd kihívó,. Van értéke a folytonosságnak, és természetesen van értéke annak is, ha új szellemiség érkezik. De majd a választók véleményt mondanak, mi pedig ahhoz alkalmazkodunk”– fejtette ki a helytartó
Püspökladányban az első ciklusát töltő Tóth Lajos polgármester újra indul és
- ezek szerint - Bodó Sándor őt támogatja?
2024.02.12-én ez VOLT
a hivatalos
információ
Alig múlt néhány nap, Bodó Sándor közösségi oldalán közzétette:
Ha ez az információ valós, akkor Vadász Ferenc, aki 2019-ben is a Fidesz polgármester-jelöltje volt, most újra belelép a „krokodiloktól hemzsegő” folyóba?
Túl azon, hogy a Fidesz-pártkatonának kötelező a parancs teljesítése, de még majdnem 4 hónapig Vadász Ferenc főállású alpolgármesternek Tóth Lajos a munkahelyi főnöke!
Megtörténhet, hogy a kampányidőszakban a Polgármesteri Hivatal „két úr szolgája” lesz?
Vajon mit mond majd Bodó Sándor a következő találkozáskor Tóth Lajosnak?
Bocs, egy hétig úgy volt, hogy Te leszel a jelöltünk, de zavar volt fent a toronyban...
Vagy ezentúl nem beszélnek semmiről városunk érdekében?
Vagy - Püspökladány tragédiájára - Bodó Sándor marad
a két szolga ura…
A képviselő „kampányszorongása”
Úgy látszik, Bodó Sándorra rátört a „szükség”, mert - 12 év képviselői restség után - a vészesen közelítő önkormányzati és Európai Uniós választások előtt alig 4 hónappal „pánik-üzemmódba” kapcsolt és ismét a „tűzoltást” választotta – az elkerülő út építése helyett.
A haon.hu vármegyei portálon jelent meg a hír:
2024.01.31-én egyeztetés és helyszínbejárás volt Püspökladányban a 42. főút leromlott állapotával kapcsolatban.
Az útromlás fázisai
A 42. út Püspökladány átkelési szakaszát 1999-ben aszfaltozták Sárrétudvari 4212. útig.
A folytatásban 2005-2006-ban újították fel Ártánd Országhatárig - UNIÓS forrásból.
2007-ben Románia és Bulgária csatlakozott az Európai Unióhoz,
Ennek hatására kiugróan növekedett az átmenő forgalom a 42. főúton:
Napi átlag Összes Teher személy kisteher busz közép nehéz pót nyerges
2005: 4860 602 3298 735 110 72 152 107 267
2007: 6823 1622 4168 781 69 371 272 109 862
forrás: Országos Közlekedési Adatbank
A könyörtelen kamionsereg károkozásai miatt már 2008-ban is csattogtak a csatornafedelek, ezért nyáron az M 4-est Biharnak! Civil Egyesület kezdeményezésére felmerült a 4 - 42. utak között a 3 km-es keleti elkerülő út terve.
Az Önkormányzat cinikus késlekedéssel csak 2009. augusztus végén hozott támogató döntést:
88/2009. (VIII. 27.) önkormányzati testületi határozat
Püspökladány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Püspökladány keleti elkerülő út nyomvonalaként az 1. illetve 1/M. változat bármelyikének megvalósulását támogatja.
2010: Jött a „fülkeforradalom”
A fideszes polgármester országgyűlési képviselő is lett. Az építési engedélyes elkerülő utat mégsem kezdték építeni. Városunk sorsa ebben az időszakban pecsételődött meg…Az áthúzódó gazdasági-pénzügyi válság, a polgármester ellen indult nyomozás és - a mai napig titokzatos – halálos balesete évtizedekkel vetette vissza Püspökladány fejlődését.
A 2011-es rendkívüli választásokon - a volt polgármesternél is alkalmatlanabb - pártkatonák örökölték meg a pozíciókat: júniusban Dombi Imrénét, októberben az alacsony részvétel miatt megismételt választáson - nagy nehezen a 4. fordulóban - Bodó Sándort választották meg..
Az új polgármester(asszony) 2011. június 14-én irodájában fogadta Orbán Viktort és felsorolta neki a város hiányosságait, benne az elkerülő út szükségességét. A korabeli híradás szerint a miniszterelnök határidő nélküli „dodonai” ígéretet tett:
2012-ben eldőlt a tervezett elkerülő út sorsa, az Orbán-kormány letiltotta a megépítését…
Ellenben a városunkon átvezető 42. úton tovább fokozódott a kamionok vonulása:
Napi átlag Összes Teher személy kisteher busz közép nehéz pót nyerges
2010: 4877 1282 2823 577 89 239 103 90 844
2014: 5066 1321 2942 602 92 246 106 93 870
forrás: Országos Közlekedési Adatbank
2014: Fogyott a türelem, majd a remény is
Néhány héttel az áprilisi választások előtt megjelentek a polgármesternél az M4 autópálya nyomvonalának tervezői. A térképvázlatokból kiderült, hogy mégis van lehetőség az elkerülő útra. Ezért Civil és Egyesületi kezdeményezésre DEMONSTRÁCIÓ - sorozat kezdődött.
(Eredménye annyi lett, hogy - másfél évvel később, 2016-ban - leaszfaltozták a 42, út városi átkelési szakaszát Sárrétudvari 4212. útig.)
Mire kiderült 2014 októberben, hogy maradt a polgármester, visszajöttek az M4 tervezők és közölték: a Minisztérium véglegesítette az autópálya nyomvonalát, már nem lehet az elkerülőt hozzátervezni.
Közben elkezdődött az M4 Tisza-híd szakasz építése, ez alapján felcsillant a remény: még 2-3 év és Ladány határában is elkezdődik az autópálya-építés…
Alig fordult át a naptár 2015-re, februárban robbant az O1G–bomba! Orbán Viktor szakított az oligarcha Simicska Lajos vállalkozóval, ennek súlyos - Püspökladány és a térség lakosságának tragikus - következménye lett: a kormány szerződést bontott vele, leállította az M4 autópálya építését!
https://index.hu/belfold/2015/03/31/azonnal_leallitottak_az_m4-es_epiteset/
https://hu.wikipedia.org/wiki/Simicska_Lajos_2015-%C3%B6s_interj%C3%BAsorozata
3 évnyi „tetszhalál” után 2018-ban a Kormány elrendelte az M4 autópálya áttervezését, „szűkített”, leállósáv nélküli autóútra…
A Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára nyilatkozta: „a tranzitforgalom elterelését biztosítja az M35 és az M4-es autópálya már megvalósítás alatt lévő több szakasza.”
2020.09.04-én átadták az M4-es autópálya 30 km-es határszakaszát, de a városunkon átvezető 42. úton nemhogy csökkent, hanem nőtt és elviselhetetlenné fokozódott a kamionok dübörgése
Napi átlag Összes Teher személy kisteher busz közép nehéz pót nyerges
2017: 7587 1533 4915 846 70 81 143 262 1045
2022: 7662 1794 4780 816 53 75 121 334 1261
forrás: Országos Közlekedési Adatbank
2016: A 42. főúton 50 ezer tonna mozdul - naponta
„Az új aszfalt csökkenti a zajt” – ígérték. Ladánynak csak ennyi jutott - elkerülő út helyett, De néhány hónap múlva már újra zörögni-csattogni kezdtek a csatornafedlapok. Ennek oka, hogy az évről-évre növekvő nagy tömegű és tengelyterhelésű tehergépjárművek folyamatosan rongálják a 42. főút szerkezetét.
Hiába „korszerűsítették” 11,5 tonnás tengelyterhelésre az úttestet és remélték a hatalmas tehergépjármű-forgalom okozta környezetterhelés végleges megoldását, ha a csapadékvíz-elvezető csatornarendszer lefolyó aknáinál állandó süllyedés történik a permanens nyomás, a rezgések és az ütődés-sorozatok miatt.
A napi 50 000 tonna árut szállító 4-5 tengelyes kamionok - a fedlapokon átdöccenő - kerekei 6000 - 8000 ütést mérnek minden napon minden csatorna-fedélre és betonalapjára!
202?: A végleges megoldás
1999-2007 között a 42. úton még töredéknyi volt a kamionforgalom és a környezetterhelés is.
De 2007. január óta háromszorosára növekedett a kamionok mennyisége, törvényszerűen az általuk okozott kár is.
Minden évben 550-650 ezer kamionnak 2-3 millió kereke zúzza a csapadék-aknák betonfalait.
14 éve - 2010. márciusban - még a Bajnai-kormány engedélyezte az elkerülő út tervét.
Most 2024-ben Bodó Sándor országgyűlési képviselő színlelt rádöbbenéssel nyilatkozza:
„Gyors beavatkozásra van szükség Püspökladány belterületi szakaszon”
Kötelező feltenni az alapvető és lényegre törő kérdést:
Mennyit tett Bodó-Pató Sándor-Pál - képviselősége 12 éve alatt - a végleges megoldást jelentő 42. elkerülő út megépítéséért?