M4 autóút 2021

Az M4 autóút folytatása a veszélyhelyzet áldozata lett?

 

Az önkormányzat hivatalos honlapján megjelent a PEST MEGYEI KORMÁNYHIVATAL KÖZLEMÉNYE:

puspokladany.eu/hirek/kozlemeny_4.pdf

Legalábbis a Covid-ra lehet fogni. Súlyos demokrácia hiányt alakítottak ki azzal, hogy a Közmeghallgatásokon nem lehet személyesen megjelenni! Csak írásban lehet észrevételt tenni. (a könnyebb elérhetőségért lásd 5. oldalon):

kozlemeny_4.pdf (493751)

 

Kérdések:

Hol és mikor dőlt el az M4 Kisújszállás-Püspökladány szakaszának sorsa, ha Ladányt végig kizárták az véleményezésből?

2020. októberben miért lehetett Lakossági fórumot tartani (maszkban) Karcagon?

video megtekinthető:

www.youtube.com/watch?v=SFuc7SD3yJo

Kaptak-e meghívót erre a fórumra Püspökladány és térségének Önkormányzatai?

Mert ha nem kaptak, akkor ez a tény felveti a bennfentes információkkal visszaélés lehetőségét.

 
 

M4 autóút átadás: 2022. 02. 22.

 A Kormány és a minisztérium döntéselőkészítő munkatársai erősen hihetnek a számmisztikában, mert jövő héten kedden tervezik átadni az M4 autóút Szolnok - északi  27,1 km-es szakaszát a Tisza-híddal.

 Az Alföld stratégiai fontosságú átkelő szakaszát 8 év alatt többször áttervezték, megrövidítették, botrányos körülmények között leállították az építését, a lakosság tiltakozó demonstrációinak ellenére - a Fidesz önző politikájának megrendítő emlékműve. index.hu/gazdasag/2013/11/29/az_m4-es_autopalyanal_nincs_semmi_latnivalo/

 

Kivitelezési Kronológia:

 

2013. november: a kivitelezés kezdete.

nif.hu/2013/10/novemberben-megkezdodik-az-m4-autopalya-epitese-abony-fegyvernek-kozott/

2015. március: A leállítás (G-nap)

index.hu/gazdasag/2015/04/07/m4_autopalya_leallitas_miniszterelnokseg_nemeth_laszlone_lazar_unio_kartellgyanu/

nepszava.hu/1066366_m4-tovabbra-is-suru-homaly-fedi-a-leallitott-beruhazast

2018. március: a választás előtti újraindítás bejelentése: újabb másfél év veszett el a közbeszereztetéssel

index.hu/gazdasag/2018/03/27/epulhet_az_uj_tisza-hid/

www.ahid.hu/m4-abony-kelet-torokszentmiklos-nyugat-kozotti-szakasz-szolnok-eszaki-elkerulo-megvalositasa-uj-tisza-hid-megepitesevel-ii-epitesi-szakasz-109460-118000-km-sz/


M4 autóút [Abony-Törökszentmiklós] szakasza - nettó 125 355 088 434 Ft
Az I. építési szakaszra a Colas Közlekedésépítő Zrt. (nettó 67 897 279 974 Ft),

a II. építési szakaszra a Duna Aszfalt Kft. (nettó 57 457 808 460 Ft) tette a nyertes ajánlatot.

A határidő: 2022. I. NEGYEDÉV

nif.hu/2021/07/jol-haladnak-az-m4-es-autopalya-abony-torokszentmiklos-kozotti-szakaszanak-kivitelezesi-munkai/

és csigalassúsággal közelít az átadás napja:

BP_0801_00115_7_2022_alairt.pdf (739907)  

 A Minisztérium - a politikai felháborodás nyomása miatt - visszavonta a 45/2020. rendeletet:

6/2022. (II. 17.) ITM rendelet a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet módosításáról
1. § (1) A használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló
45/2020. (XI. 28.) ITM rendelet (a továbbiakban: Díjrendelet) 22. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A 3. § (4) bekezdése alapján a 2022. évre, Jász-Nagykun-Szolnok Megye díjköteles úthálózatára megváltott megyei jogosultság árát a NÚSZ Zrt. – a vásárló kérelmére – 2022. december 31-ig ügyintézési díj felszámítása nélkül visszatéríti."

 

A rendeletben már nem szerepel Jász-Nagykun-Szolnok megye. Az M4 autóút új szakaszán az 94. és a 117. kilométerek között Abonyt köti össze Törökszentmiklóssal.

 

Novemberben "házhoz ment a pofonért" a ladányi polgármester

 

2021. december 16. Önkormányzati ülésen

Tóth Lajos: November 22-én "ebéd után érkeztem a megbeszélt időpontra a Városházára, akkor érkezett Varga Mihály pénzügyminiszter úr is. Úgyhogy a mi megbeszélésünk kb. 20 perces időintervallumra korlátozódott, mert én nem voltam részese a pénzügyminiszter úrral folytatott megbeszélésnek."

Az M4 autóútról:  "Köztudott, hogy Karcag város Képviselő-testülete korábban kezdeményezést tett, hogy a már mindennemű engedéllyel rendelkező nyomvonaltervek kerüljenek módosításra. Polgármester úr tájékoztatása szerint ez a folyamat még zajlik, tehát nincs döntés abban, hogy az általuk javasolt nyomvonal befogadásra kerül-e. Mert ha módosításra kerül, akkor új terveket kell készíteni, új szakhatósági egyeztetéseket kell indítani. Hogyha ez bekövetkezik, akkor vélhetően negatív irányba befolyásolja, tehát időpont tolódással befolyásolhatja a Püspökladány közigazgatási területére tartozó építkezéseket is."

A NIF projektvezető tájékoztatása szerint: "Az M4 Szolnok fölött Tiszapüspökiig januárban átadásra kerülhet, ezt követően rövidesen kiírásra kerülhet Kisújszállásig tartó szakasz közbeszerzési eljárása, azok lebonyolítása után kezdődhetnek az építkezések. Az még kérdéses, hogy Karcag területén a nyomvonal hogy fog alakulni, ez befolyásolhat Püspökladány vonatkozásában is időpontokat. Erre egyelőre konkrét véleményt, illetve visszajelzést nem kaphattam, mert a folyamatok ezen stádiumban zajlanak."

Tóth Lajos jegyzőkönyvben rögzített állításával szemben már 2021. nyarán eldőlt az M4 karcagi új nyomvonal (zöld) és a Keleti elkerülő út lehetséges változata.

Az M4-est Biharnak! Civil Egyesület már 2020. November 3-án felkérte Tóth Lajos polgármestert, hogy egyeztessen a szakaszról a karcagi kollégájával:

Püspökladány vezetője - esküjét megszegve - egy teljes évet késlekedett, akkor is csak a karcagi polgármester meghívására ment el. ( A karcagi városvezető novemberi jelentésében nem is említette meg...)

 

A weboldalunkon már részletezett Lassan őrlő malmokban csikorgó fogaskerekek... cikkben (alább az oldalon) 2021.06.11-i megkeresésben 3 civil egyesület felhívta Bodó Sándor államtitkár figyelmét az M4 autóút sárréti szakaszának konfliktusforrásaira. A sárréti emberek problémájáról tájékoztató levelet válaszra sem méltatta azóta sem...

 
 

Elárulták a Sárrétet!  CSAK 2029-re épülhet meg az M4!

 

A cikk lezárása 2022.02.17-én hivatalosan közétették a benyújtott tervdokumentációt: Az M4 gyorsforgalmi út Törökszentmiklós-Püspökladány közötti szakasz létesítésére kiadott környezetvédelmi engedély módosítási eljárása (PE/KTFO/1123/2022.)
www.kormanyhivatal.hu/download/1/f2/77000/K%C3%B6zlem%C3%A9ny.pdf

A részletes dokumentációban megtalálható az építés ütemezése is:

 

"A jelenlegi módosítás miatt a Törökszentmiklós (kelet) –Püspökladány közötti szakasz ütemezetten fog kiépülni. A Törökszentmiklós (kelet) – Kisújszállás (kelet) szakasz építése várhatóan 2022-ben elindul, míg a Kisújszállás (kelet) –Püspökladány közötti szakasz megépítésének kezdete legkorábban 2026 év elején, a forgalombahelyezés 2029. I. negyedévében várható."

 

Hát ezért volt Bodó Sándor egész éven át tartó hallgatása... Ha tudott róla, akkor cinkos  és tudatos népáruló, ha nem tudott a tervekről,  akkor ki kell jelenteni: ALKALMATLAN a Sárréti Emberek képviseletére!

Cáfolhatatlan bizonyítéka a gyalázatos - népáruló -  cselekedeteknek, mert Bodó Sándornak fontosabb volt az államtitkári rang és kiválasztottjának Tóth Lajosnak a polgármesterség, ezért árulták el a SÁRRÉTI EMBEREKET!

 

ÁPRILIS 3-án eljön a számonkérés ideje!

2021. december - Baljós hírek az M4 körül

 

Miközben az utolsó fázisához érkezett az M4  autóút Abony - Törökszentmiklós közötti Tisza és Zagyva hidakat tartalmazó 27 km-es szakaszának kivitelezése, - a szalagkorlátokat felszerelték, a napokban már az információs rendszert tesztelik -

két nappal a "győzelmi jelentés " után a közösségi médiában megjelent, hogy a 2022-es választásokon nem indul el a Törökszentmiklós-Mezőtúr-Kunszentmárton választókerület fideszes országgyűlési képviselője, Boldog István. Döntését azzal indokolta: Neki most a család az első, ezért "hagyta magát meggyőzni", hogy ne politizáljon már többet.

A tragikomikusan szürreális monológjában a közös munka - "lobbi" - legnagyobb eredményének nevezte az M44 és M4 gyorsforgalmi utak megépülését a térségben.

Arról egy szót sem beszélt, hogy a Központi Nyomozó Főügyészség hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette és más bűncselekmények miatt vádat emelt ellene és nyolc társa ellen.

 

 

Ez a bejelentés szoros összefüggést képez az M4 autóút Törökszentmiklós - Püspökladány szakaszának építésével, mert három Fidesz képviselő által uralt választókerületen halad át.

Bodó Sándor (Sárrét) és F. Kovács Sándor (Nagykunság) képviselők eddig sem voltak túlságosan együttműködők... Ennek sokkoló bizonyítéka volt 2020. októberben az M4 Karcagi nyomvonalmódosítás, amit a "konok kunok" lenyomtak a - csak nyilatkozataiban magabiztos, de a tárgyalóasztalnál bénult - Bodó Sándor torkán...

 

Novemberi híradásunk után történt egy váratlan esemény a két "szomszédvár" vezetői között, amelyről csak most utólag értesülhet a közvélemény a Püspökladányi Önkormányzat decemberi ülésének polgármesteri jelentéséből:

 

1. Jelentés a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról,
    az önkormányzat két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről.

A feltűnően eltitkolt esemény a 2021.11.25-i Önkormányzati ülés előtt történt. Tóth Lajos az ülés elején szóbeli kiegészítést tett, amelyben felsorolta az ülés előtti napok eseményeit, de a karcagi polgármesterrel történt személyes konzultációról nem tájékoztatta a képviselőket és a város lakosságát.

Téma volt az "M4 fejlesztés lehetséges előrehaladása"...

Kérdések:

Miért a karcagi polgármester kezdeményezte a konzultációt?

Miért egy évvel a nyomvonalmódosítás benyújtása után, az áttervezési időszak végén?

Miért nem kereste Tóth Lajos hamarabb a karcagi városvezetőt?

Miért nem kérte "lobbizásra"  Bodó Sándort, a szakminisztérium (ITM) államtitkárát?

Miért nem kezdeményezett tárgyalást Bodó Sándor a Sárrét lakossága érdekében?

Véletlen, hogy ugyanazon napon Karcagon járt a pénzügyminiszter?

 
 

A baj nem jár egyedül...

 

350 milliárd forint értékű állami beruházást halaszt el a kormány az államadósság csökkentése érdekében – jelentette be 2021.12.09-én a Pénzügyminisztérium.

www.portfolio.hu/gazdasag/20211209/rendkivuli-bejelentes-a-kormanytol-rengeteg-beruhazast-elhalasztanak-515408

Matolcsy György Nemzeti Bank-elnök leírta: túl nagy a költségvetési hiány és az államadósság, ezért el kell engedni, vagy át kell ütemezni a hiányt termelő, de versenyképességet nem erősítő állami beruházások egy részét.

Szinte minden minisztériumot érinti a megszorítás, de főleg az Innovációs és Technológiai Minisztériumot és az Emberi Erőforrások Minisztériumát. Nem lehet még tudni, hogy milyen állami beruházásokat állítanak le, lehetnek például útfejlesztések, közlekedési beruházások, egészségügyi és oktatási felújítások, bővítések is.

 

 

Az M4 autóút is állami beruházás - a pénzügyminiszter karcagi, Varga Mihály látta előre a bajt...

 

 

Ezért csúsztatták az országgyűlési választások utánra a tervezési határidőket?

 

Hová tűnt el Püspökladány és a Sárrét parlamenti képviselője?

 

Bodó Sándor 10 éves képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!

 

2021. november - M4 autóút a határidők szorításában

 

Kivételesen és kiemelkedően jó hírt közöltek a kivitelezők: 

A hagyományos hordógurítással felavatták az M4 autóút Tiszán átívelő Szapáry-hídját.

A névadásról részletesebben:

alfoldhir.hu/2021/07/61449/

Az A-Híd Zrt. igazgatója elismerte a - 2015-ben félbehagyott - projekttel járó nehézségeket, a szakmai kihívás szépségét is kiemelte: „Akik részt vehettek benne, azoknak ez egy jutalom, hiszen rajtunk kívül keveseknek van arra lehetősége, hogy egy ilyen munkában mérjék meg a tudásukat."

A híd kivitelezésével elhárult a legnagyobb akadály az M4 autóút Abony-Törökszentmiklós szakaszán, a kivitelezők tartani tudják a határidőt, tehát a 2022 első negyedévére tervezett szakasz-átadást.

 

A két éve átadott Pest megyei szakaszokon pezseg a gazdasági élet. Üllő város ipari parkjához új M4 csomópontot is építenek.

De az M0 ecseri csomópontja és az Ecser - Gyömrő - Monor összekötő 3111-es jelű út között is épül négysávos út mintegy 4 - 4,4 kilométeres új nyomvonalon, szintbeni csomópontokkal és különszintű vasúti keresztezéssel tervezik. Az új út, valamint az M4-esen létesülő Üllői ipari park csomópont között is létrejön egy 2 kilométeres kétsávos út, szintén új nyomvonalon, szintbeni csomópontokkal.

(A link bemásolással működik)

A 2021.10.15-én megkötött szerződés határideje: 600 nap, azaz 20 hónap (2023. 06. hó) A Tanulmányterv és Előzetes Vizsgálati dokumentáció elkészítésére 160 napot (5 hónap) kapott a Tervező.

 

Abony - Újszilvás közötti 3119. útnál M4 csomópont létesül, amelynek terveit 2021.10.26-án nyújtották be a Hatósághoz.

A műszaki leírás tartalmazza a tervezett határidőt és a forgalomváltozásokat is:

2.2. A telepítés és működés megkezdésének várható időpontja és időtartama
A tervezett forgalomba helyezés éve 2023. A kivitelezés várható időtartama 1 év.
 
2.3. Forgalmi vizsgálat
Abonyi pihenőhelyen keresztül – új csomópont kerül kialakításra, úgy hogy mindkét oldalon épül egy-egy összekötő útszakasz. A távlati kialakítás a jelenállapothoz képest a 3119. j. út északi, Újszilvás felé vezető szakaszán eredményez jelentős, 70 %-os forgalomnövekedést (a forgalom nagyságrendje 3 600 j/nap lesz), a többi szakaszon a változás nem jelentős...
(A link bemásolással működik)

A kivitelezéssel 2 km-rel rövidebb lesz Újszilvás - M4 csomópont között az út... (Mentesítve Abony külső utcáját az átmenő forgalomtól.)

 

Hej Nagykunság - jaj Sárrét...

 

A közbeszerzések meghirdetése folytatódott a Törökszentmiklós - Kisújszállás szakaszra:

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:512599-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

A kivitelezői ajánlatok bontásának határideje  2021.11.09. napja volt.

Az eljárás eredményét még nem osztották meg a nyilvánossággal.

 

 

Megismerhető az Ajánlati/részvételi felhívás az M4 Törökszentmiklós- Kisújszállás szakaszának kivitelezéséhez kapcsolódó független Mérnöki és műszaki ellenőri feladatok ellátásáról is:

www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2021/0/targy/portal_402/megtekint/portal_19697_2021/

Az ajánlatok felbontásának dátuma: 2021.11.11. napja volt.

Az eljárás eredményét még nem osztották meg a nyilvánossággal.

 

 

Mint már 2019 nyarán is tájékoztattunk róla, az M4 autóút Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszának kiviteli terveit 2021. 10. 30-ig kell(ett) elkészíteni és építési engedélyeit megszerezni.

 

A Sárrét országgyűlési képviselője 2021. februárban erről a szakaszról is egyeztetett az Innovációs és Technológiai Minisztériumban. Közleményét "részletekről hamarosan..." hangzatos ígérettel zárta. 

Bodó Sándor azóta hallgat, nincs semmi mondanivalója a térségünket átszelő M4 szakasz építésének megkezdéséről.

 

Emlékeztetőül...

 

Az M4 autóút előző években átadott Pest megyei szakaszai mellett élők már élvezik a sztráda előnyeit, a települések önkormányzatainál versengenek a befektetők. Ott az országgyűlési képviselők lobbiznak a térségük további fejlődéséért: új csomópontok, összekötő utak, ipari parkok épülnek.

 

Az M4 autóút további kivitelezéséhez a területszerzés csak Törökszentmiklós és Kisújszállás között kezdődött meg. Azóta nem adtak ki megbízást a Kisújszállás - Karcag - Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszra.

Nyilvánvaló tény lett a karcagi M4 nyomvonal-módosítás következménye: ismét a Sárrét a károsult...

 

Bodó Sándor 10 éves képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!

 

Miért némult el a "nagy mesemondó"?

 

Egy éve, 2020. október 16-án építési engedélyt kapott az M4 autóút Törökszentmiklós - Püspökladány szakasza. Lehetett volna felsóhajtani - teljesült egy fontos mérföldkő - de a Karcagi Önkormányzat nyomvonal-módosítást kezdeményezett az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál.

Bodó Sándor országgyűlési képviselő 2 hónap késéssel (2020.12.24.) nyilatkozott: "Részükről logikusnak tűnik a felvetés, ám ez a gyorsforgalmi azon részének az újratervezését jelentheti, ami körülbelül egy évet jelent – válaszolta a Naplónak Bodó Sándor, majd hozzátette, hogy ez nem befolyásolja a kivitelezés ütemét, mivel szakaszolva készül az M4."

 

2021. márciusban megkötötték a szakaszmódosítás-tervezési szerződést. Határidő: 2022. május 9. Bebizonyosodott, hogy a karcagi nyomvonal-módosítás beterjesztésétől már több, mint 18 hónap telik el, ami befolyásolja a kivitelezést! 

 

Bodó Sándor nem mondott igazat...

 

2021.07.09-én közzétett NIF megbízás szerint a területszerzés csak Törökszentmiklós és Kisújszállás között kezdődhet. Azóta nem született megbízás a Kisújszállás - Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszra, ez már a karcagi nyomvonal-módosítás első, de nem egyetlen negatív következménye...

 

Bodó Sándor nem mondott igazat...

 

Püspökladányt és a Sárrétet sújtó döntés született a Minisztériumban (ITM), amelynek államtitkára Bodó Sándor, aki a térségünk képviselője...

 

Törökszentmiklós - Kisújszállás épülhet, de Püspökladány még várjon Karcag miatt...

 

2021. október 11-én megjelent a kivitelezési közbeszerzés felhívása:

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:512599-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

Vállalkozási szerződés az M4 gyorsforgalmi út Törökszentmiklós-Kisújszállás (Kelet) közötti szakasz megvalósítására.
A közbeszerzés ismertetése:
Az M4 2x2 sávos gyorsforgalmi út megvalósítása 34,29 km hosszúságban, 3,75 m széles forgalmi sávokkal, 20,00 m koronaszélességgel, vt=110 km/h tervezési sebességgel az alábbiak szerint:

új nyomvonal: 118+000  - 143+500 km sz. között

meglévő 2x1 sávos szakasz bővítése: 143+500  - 152+290 km sz. között

Csomópontok:

124+405 km sz. Törökszentmiklós-Kelet (4. sz. főúti) forgalmi csomópont

131+874 km sz. a 4204. j. úti forgalmi csomópont

143+255 km sz. a 4. sz. főúti forgalmi csomópont

1 db egyszerű pihenő (128+000 km sz.)
1 db komplex pihenő (143+255 km sz.)


Ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje
Dátum: 09/11/2021
Helyi idő: 14:00

 

Vajon miért nem rohan ezzel a hírrel Bodó Sándor a médiához, miért nem nyilatkozik büszkén?

Szégyellené elmondani a választópolgároknak a döntés hátterét, a súlyos lemaradás okait?

Be kellene vallania, hogy a Sárrét érdekeit érvényesítő képessége nincs, lobbiereje láthatatlan?

 

Olyan magabiztosan nyilatkozott a LadányTV-nek 2020. januárban:

www.youtube.com/watch?v=5gMrnSSnuAw

 „Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

A megtapasztalt eljárás fordulatai alapján 2023. II. félévben történhet a Karcag-Püspökladány szakasz kiviteli közbeszerzés meghirdetése, de sajnos van arra is példa, hogy eredménytelen lett közbeszerzés, vagy a kiírást visszavonták...

Ezért a kivitelezés elkezdése 2024 előtt nem életszerű, az M4 autóút Püspökladány csomópontjának átadása leghamarabb 2026-ban lehetséges, ha nem történik újabb merénylet...

 

Az államtitkár úr hadilábon áll a számokkal, vagy úgy gondolja, hogy neki mindig mindent elhisznek?

 

Bodó Sándor 10 éves képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!

 

Lassan őrlő malmokban csikorgó fogaskerekek...

 

Az útfejlesztések gumicsontját a sajtó rendszeresen feltálalja az olvasóknak, a hírekben néhány km útfelújítás már-már a holdraszállással ér fel... Oda jutott a közvélekedés a siralmas állapotú utak és a rekordmagas benzinárak világában, hogy örülni kell minden négyzetméternyi lehengerezett aszfaltnak.

A végtelenített kalandregény újabb fejezetét olvashattuk a megyei napilapban:

haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/eddig-is-voltak-utepitesek-biharban-de-a-java-csak-ezutan-jon-5547512/

 

A bihari térség útfejlesztéseiről szóló interjúból kiderült, hogy 2,66 km mellékút felújítása több, mint 370 millió Ft-ba kerül (140 millió Ft/km). A közlésből kiszámítható, hogy a Magyar Falu programból és más pályázatokból jutó 320+200 millió Ft mindösszesen csak 3,7 km útfelújítására lesz elég...

 

 

Eközben - szinte észrevétlenül a sorok között - a Bihari térség országgyűlési képviselőjétől kiemelkedő jelentőségű információ olvasható:

"Vitányi István egy másik fontos út építését is megemlítette. Ez a 42-es és a 47-es főút közötti, mintegy nyolc kilométeres, kétszer egy sávos összeköttetést jelentő berettyóújfalui nyugati elkerülő, ami a bihari várostól nyugatra létesítendő új ipari parkot is bekapcsolja a közúti forgalomba."

A B.újfalu nyugati elkerülő a közöltnél hosszabb (13,2 km), mert az M4-M35 csomóponttól tervezték, ennek drágább része a 8 km-es 42-47. utak közötti szakasz, ahol a 3 csomópont mellett szükséges egy vasúti felüljáró és egy Berettyó híd is: költsége 15-20 milliárd Ft. (2021-es árszinten)

Tizenöt-húszezer millió Ft = 100-140 km mellékút felújítási költsége!

Összehasonlításképpen az Európai Uniós TOP Plusz pályázatok keretében a Sárrét - Hortobágy térség 5 városában 56 ezer lakosnak + 10 községében 29 ezer lakosnak, összességében 85 ezer embernek járhat - és 7 év alatt talán jut is -  15 milliárd Ft fejlesztési forrás.

 

Az új elkerülő út elsődlegesen Berettyóújfalu érdeke... Annak ellenére így akarják megépíteni, hogy még nem született meg a döntés az M47 gyorsforgalmi út végleges nyomvonaláról. Berettyóújfalu helytartója mintha biztosra menne: a tervezők vizsgálódása nem számít, legfeljebb az idő telik vele?

A hangzatos újságcím pontosítandó: Berettyóújfalu a sztrádahatalom!

 

Karcagon lelassult az idő...

 

Legalábbis ez a látszat. Az elmúlt hetekben azért történt egy - nem is olyan - "kis" módosulás. A polgármester Tv-interjújából kiderült, hogy csúszhat az M4 autóút kivitelezési határideje?

Májusban még a 4. főúti benzinkútnál körforgalom tervezését jelentette be:

"Körforgalmat terveznek a gyarmati úti kereszteződésbe ... együtt fog ez a csomópont megépülni az M4-gyel, illetve az elkerülővel. Amíg a körforgalom elkészül, ez várhatóan 2023-2024, látva az ütemterveket..."

Június végén már jelzőlámpás kereszteződés megvalósítását közölte a polgármester:

youtu.be/t9wXfHTOMwI

Kész vannak a tervek, de mi lehet a változtatás hátterében?

Gyorsabban elkészülhet, de a körforgalomnál nem lesz olcsóbb az üzemeltetése.

 

A körforgalom a legrugalmasabb forgalomszabályzó közlekedési műtárgy, amely mindenféle átalakítás nélkül évtizedekig használható. A jelzőlámpával szabályozott csomópont okafogyottá válik, ha az M4 autóút átadásával a forgalom átterelődik, ezután a régi 4. főúton fölösleges lesz a jelzőlámpás forgalomirányítás.

 

Még aggasztóbb, hogy Karcag polgármestere kijelentette: az M4 autóút és a Karcag-Kelet elkerülő út megvalósulása..."3-4 év időtartamra fog kinyúlni..."

 

Ez 2024-2025, tehát még újabb egy év csúszás...

 
 

Ladány(ban) megrekedt...

 

Immár több, mint 2 hónapja egyesületeink levélben kérték fel Bodó Sándor államtitkárt, hogy segítsen a veszélyhelyzet miatt elmaradt Lakossági Fórum szervezésében, kérje fel a közlekedésért felelős dr. Mosóczi László államtitkárt, hogy városunkban tájékoztassa a lakosságot az M4 autóút kivitelezésének állapotáról.

 

Bodó Sándor államtitkár-képviselő  titkársága visszaigazolta levelünk megérkezését azzal, hogy TOVÁBBÍTJA a Közlekedéspolitikáért Felelős Államtitkársághoz...

Reménykedéssel telt el HAT hét, majd 2021.08.13-án reggel e-mail érkezett!

 

Sajnos nem Bodó államtitkártól személyesen, csupán a közreműködő titkárságától...

 

A válasz megerősíti azokat az információkat, amelyekről már júliusban hírt adtunk honlapunkon.

Törökszentmiklós (Nyugat) - Kisújszállás (Kelet) között akkor folytatódik az M4 autóút kivitelezése, ha a közbeszerzési eljárás eredményes lesz és a kivitelezési szerződés megkötésre kerülhet 2022. I. negyedévében.

 

A levél azt is tartalmazza, hogy még nem zárult le a Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz kiviteli tervezése.

 

De hiába kerestük, nem találtunk kérésünkre és jelzéseinkre választ. Nincs információ sem a Lakossági Fórum megtartásáról, sem a módosítási és felülvizsgálati javaslatokról.

 

A térségünk lakosságának felzárkózását akadályozó, vállalkozásainak hátrányt okozó, zárt ajtók mögött folytatott tárgyalásoknak egy rossz diktátum a vége?

 

Berettyóújfalunak jár és több is jut,

Karcagnak jár és még több jut,

Püspökladánynak...?

 

A megyei napilapban Vitányi István országgyűlési képviselő megfogalmazta a leglényegesebbeket:

"...ahhoz, hogy a gazdaság erősödjön és ezzel együtt az ott élők életszínvonala emelkedjen, számos, úgynevezett előkészítő beruházást kell megvalósítani. Ezek egyike az úthálózat fejlesztése... ez azonban csak lehetőséget jelent az előrelépésre.  Hogy ezzel ki hogyan él, az már mindenkinek a tehetségétől, szorgalmától függ."

 

 

Bodó Sándor országgyűlési képviselő az M4 autóút építésének hátteréről egyre mélyebben hallgat...

Szolnoknál lassú haladás - és Ladánynál...?

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. médiafelületén felsejlik egy régóta várt szakaszátadás:

nif.hu/2021/07/jol-haladnak-az-m4-es-autopalya-abony-torokszentmiklos-kozotti-szakaszanak-kivitelezesi-munkai/

"Szolnok térségében elkészült a 32. sz. Hatvan - Szolnok másodrendű főút M4 autóutat keresztező szakasza. A főút 67 kilométerszelvényének környezetében található korrekciós szakaszon két körforgalom, egy felüljáró és egy híd készült el, melyet a mai naptól teljes értékűen használhatnak a közlekedők."

 

A részletek után az M4 szakasz átadásának konkrét időszakát is közlik:

"A jelenleg 62%-os készültségű M4-es gyorsforgalmi út Abony-Törökszentmiklós közötti szakasz forgalomba helyezésére 2022. I. negyedévében kerülhet sor."

 

A készültség foka aggodalomra adhat okot, mert az építkezés újraindulása a munkaterület átvételével 2019.07.04-én történt meg, 30 hónapos kivitelezési határidővel.

 

Videón megtekinthető nyilatkozatok:

www.youtube.com/watch?v=xw2P1ZNN7LQ 

 

Ha 62 %-ot teljesítettek 24 hónap alatt (időkeret 80 %), akkor a hiányzó 38 % befejezésére csak 6 hónap (időkeret 20 %-a) maradt a műszaki átadásig...

Különösen lemaradottnak látszanak a hidak felületei:

 

és a 4. főút Abony elkerülőtől a 32. útig tartó 2x2 sávos úttest munkálatai:

 

Egyre közelebb...

 

Törökszentmiklós - Kisújszállás között nincs látható akadályoztatás, folyamatos az előkészítés.

Kisújszállásnál fog épülni egy Autópálya mérnökségi telep, az építési engedély megszerzés határideje: 2022.08.26.

 

A februári szerződések között található egy kiemelkedő jelentőségű - 512 milliárd Ft értékű - megbízás az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól a hazai pénzforrások biztosításáról:

A megbízásból a 2022. évre 149 415 770 550 Ft, a 2023. évre 121 929 834 450 Ft, a 2024. évre 116 518 230 000 Ft jut.

 

A sorsdöntő szerződés

 

2021.03.22-én jött létre a térségünk sorsát nagymértékben befolyásoló tervezői megbízás:

A megbízás két pontját tanácsos kiemelt figyelemmel követni:

1. Szerződés vége: 2022.05.09.   - A módosítási igény beterjesztésétől 18 hónap múlik el!

2. Forrás: Uniós -  A forrásszerzés módjai kifürkészhetetlenek, az M4 autóút hazai forrásból épülhet.

 
 

A Sárréten fogy a türelem...

 

A megyei napilap megkérdezte Bodó Sándor államtitkárt, a térség országgyűlési képviselőjét:

haon.hu/hajdu-bihari-naplo/kiemelt-beruhazas-lett-az-m4-es-hamarosan-folytatjak-az-epiteset-5425004/

 

Az államtitkár 2021. februárban adott hírt közösségi oldalán az M4 autóútról, további részleteket ígérve. (Lásd alább, korábbi cikkünkben)

 

A megyei napilapban olvasható mondatok pontosabb értelmezését szolgálhatja ez a kis szótár:

 
Államtitkár szerint                           Magyar jelentése

Készülnek a tervek                        =    már 2005. óta… 16 év alatt többször leállítva - átterveztetve!

A Sárréten mind több érdeklődő     =    a nullánál több…

Mindkettőben jelentős előrelépés    =    nem érzékelhető

Szabad munkaerő                         =    képzés 3-5 év, ha ismert a befektető konkrét igénye

Kiemelt beruházás                        =    már 2008-ban kiemelt lett, 2010-től visszavonták, érvényes 2018…

ez gyorsítja az előkészítést            =    karcagi módosítás miatt legalább 1 és fél év az időveszteség

2022-ben letesszük az alapkövét    =    közbeszerzés még nincs kiírva: a kivitelező + határidő + ár ismeretlen

Két részletben megvalósuló           =    „építését több részre kell bontani”…

H-Bihari részére nincs hatással      =    nem megyehatártól, hanem csomópontok között épül, a módosítás gátolja

Az előkészítés akár utol is érheti    =    2021.01.11-én utolérte, mégsem indultak a kisajátítások a Sárréten

Apró módosító javaslatok              =    Karcagi módosítással jogos igények újra napirendre kerülhetnek

Nem lehet lezárni a 4. főutat         =    Nem is kell lezárni, épülő csomópontoknál forgalomszabályozás lehetséges

Határidőket egyelőre nem…          =    2020. januárban ígérte: „kérjék rajtam számon”…
 

Videófelvétel:

youtu.be/5gMrnSSnuAw

 
 

A kételyeket tovább erősíti, hogy 2021.07.09-én a NIF ZRt. Szerződései között megjelent:

nif.hu/kozerdeku-adatok/2021/07/m4-gyorsforgalmi-ut-torokszentmiklos-kisujszallas-kozotti-szakasz-megnevezesu-projekt-megvalositasahoz-szukseges-teruletszerzesi-jogi-feladatok-vegrehajtasa/

 

A területszerzés csak Törökszentmiklós és Kisújszállás között kezdődik meg.

 

Ha néhány héten belül nem jelenik meg azonos NIF megbízás a Kisújszállás - Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszra, akkor minden optimizmust kizáróan nyilvánvalóvá válik a karcagi nyomvonal-módosítás negatív hatása: ismét a Sárrét veszít...

Jó hír lenne - csak a karcagiaknak...

 

Több hónapos hallgatás után április utolsó napján megjelent egy hivatalos információ

M A G Y A R  K Ö Z L Ö N Y • 2021. évi 73. szám 2699. oldal

1. melléklet a 210/2021. (IV. 29.) Korm. rendelethez

(Országos közúti közlekedési projektek  Főutak)

1.2.130. A Karcag keleti elkerülő megvalósítása.

 

Május 6-án a KarcagTV-ben a város polgármestere veszélyhelyzeti demokratikus gesztusként lakossági kérdésekre válaszolt. A félórás interjú közepénél a városi beruházásokat sorolta, amikor a Penny Market logisztikai központ bővítése kapcsán részletezte az M4 autóút nyomvonal-módosításával kapcsolatos tervezési folyamat állapotát.

 

Video megtekinthető:

youtu.be/fgWOaZv4X-Y

 

Egy évvel ezelőtt, 2020. május 26-án meghozott Kormánydöntésről a (122.) Magyar Közlöny  2843. oldalán megtalálható 1. mellékletben olvasható először az M4 autóút térségünket érintő szakaszainak megvalósítása!

 

1.1.27. Az M4 gyorsforgalmi út, Törökszentmiklós (nyugat) és Püspökladány közötti szakasz megvalósítása.

1.1.28. Az M4 gyorsforgalmi út, Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.

 

Akkor sem Karcag Önkormányzata, sem országgyűlési képviselője, sem a Szolnok megyei Önkormányzat elnöke nem adott jelzést a Miniszterelnök-helyettes - pénzügyminiszter Varga Mihálynak, hogy súlyos problémáik vannak a karcagi területeket érintő M4 autóút nyomvonalával.

2020. június végén tartották meg a módosításokat véglegesítő Tervzsűri egyeztetést, amely előtt - a veszélyhelyzeti rendeletre hivatkozva - a Lakossági fórumok elmaradtak!

A Püspökladányi és a Kabai Önkormányzat írásban eljuttatott javaslatait nem vették figyelembe!

2020. októberben a Karcagi Önkormányzat felborította a már engedélyezett M4 építési szakaszterveit...

 

A szószátyárság csapdájában

 

2021. februárban Bodó Sándor országgyűlési képviselő - foglalkoztatáspolitikai államtitkár önkéntesen, de szószátyár módon lelkendezett közösségi oldalán:

Azóta három hónap eltelt, de még mindig mélyen hallgat a részletekről...

 

Kétségessé teszi állítását, hogy az üzenetében meg sem említette a sokkal nagyobb forgalmú Karcag - Püspökladány szakasz ütemezését. Ezért egyre erősödik a gyanú, hogy a LadányTV-ben tett nyilatkozatai ellenére mégsem tudja elérni, hogy hamarabb épülhessen az M4 Ladánytól-Karcag (Kisújszállás) felé.

 

Bodó Sándor már nem először esik a szószátyárság csapdájába: 2020. januárban az M4 2022-ben kezdődő építését ígérte a LadányTV-ben:

 

youtu.be/5gMrnSSnuAw

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk és - tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

Az élénk mesélőképességéről ismert képviselő "szöveges feladatba rejtett" ígéretének megfejtését segítik a tények:

A 2x2 sávos gyorsforgalmi útszakaszok kivitelezési ideje minimum 24-28 hónap. Ahhoz, hogy 2020. januárban ígért legkésőbb 4 év múlva használható lehessen, 2021. szeptemberben el kellene kezdeni az építését, csak akkor lehet biztos az átadása 2024. I. negyedévében.

A Karcag területén történő módosítás áttervezésének határideje 2021. november. Akkor újra kell engedélyeztetni, csak ez után rendelhet pénzforrást a kivitelezéshez a Kormány, amely után kezdődhetnek a terület kisajátítások és a nyomvonalon a régészeti, lőszermentesítési munkálatok, mindezekkel eltelik a teljes 2022. év...

Építés? Ha nem jön közbe még valami: talán 2023-tól...

 

Ez a képviselői mesék valóságtartalma...

 
 

Karcagnak toronyórát lánccal...

 

Szepesi Tibor polgármester az M4 nyomvonal-módosítása, a Karcag-Keleti elkerülő út megépítése mellett körforgalom építéséről és később már 2023-2024 évről is beszélt a KarcagTV-ben...


"Körforgalmat terveznek a gyarmati úti kereszteződésbe ... együtt fog ez a csomópont megépülni az M4-gyel, illetve az elkerülővel. Amíg a körforgalom elkészül, ez várhatóan 2023-2024, látva az ütemterveket..."

 

Az M4 nyomvonal-módosítás előre megrendezett "színjáték-jellegének" gyanúját erősíti, hogy a Kormányhatározat anélkül született meg a Karcag-Keleti elkerülő útról, hogy a teljes vegetációs ciklusban elvégezték volna a környezetvédelmi hatásvizsgálatokat...

 

"Ne azt nézzék amit mondok, hanem amit teszek..." - elhíresült mondat a miniszterelnöktől.

A Kormány döntött: Karcagon minden úgy lesz, "ahogyan kérte a karcagi közvélemény".

 

Püspökladányban és Kabán semmi nem úgy lesz, ahogy a közvélemény és az Önkormányzat kérte...

 

Bodó Sándor képviselő hallgat...

 

 

Rémhír - álhír - kamu = FAKE NEWS

 

Karcag felől Püspökladányba autózva a valóságtól elrugaszkodó információt tartalmazó hivatalos tájékoztató tábla látható:

 

A tranzit utazók megtévesztésére alkalmas feliratról hiányzik a legfontosabb kiegészítés ahhoz, hogy valós legyen: még 42 km (Berettyóújfalu - Nagykereki).

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

Az információs tábla azért is megtévesztő, mert a Törökszentmiklós - Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz a Kormány 2018. évi döntése alapján nem is lesz M4 autópálya, csak "szűkített" 20 m koronaszélességű, leállósáv nélküli autóút.

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

2021. február 2-án (már 11 hete) a térség országgyűlési képviselője minisztériumi tárgyalásokra hivatkozva a Ladány TV-ben (később a közösségi oldalán is) bejelentette, hogy:

"... azt ígérték ott nekem a jelenlevők, nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk..."

2021. február 23-án (már 8 hete) azt ígérte: részletekről hamarosan (lásd: alábbi cikkben)

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

Ígérete mindaddig kamu - álhír - rémhír, amíg nem teszi közzé a tárgyalásainak dokumentumait.

 

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

nyilatkozta 2020. januárban Bodó Sándor államtitkár - országgyűlési képviselő a Ladány TV-ben...

 
 

15 hónap eltelt már az ígéreteitől és az M4 építése körül nagy a hallgatás.

Az Utinform tábla is csak a vágyakat vetíti... Álomországban...

 

Az M4 "papír" tartalma továbbra is titok...

 

2021. február 23-án maszkos fénykép jelent meg térségünk országgyűlési képviselőjének közösségi oldalán néhány sejtelmes mondattal:

 

Az utolsó két szó közeli időpontot jelöl, de már 4 hét telt el, a hivatalos közösségi oldalon nincs frissebb közlemény.

Az M4-est Biharnak! Civil Egyesület elnöke február 11-én és 23-án e-mailben kereste az államtitkár - országgyűlési képviselőt és az információk értelmezése-elemzése céljából konzultációt kezdeményezett.

 

A megkeresésekre 2021.03. 02-án az alábbi visszaigazolás érkezett az ITM Államtitkárságról:

 

Az üzenet lényegében csak egy újabb "hamarosan"...

 

 

Eközben Karcag térségében kezdődik az M4 autóút nyomvonal-módosításának vizsgálata...

 

Amit szabad Jupiternek...

 

magyarepitok.hu/utepites/2021/03/kiderult-hogy-kik-tervezik-a-nagykunsagi-varost-elkerulo-utat

 

Négy hónap alatt a karcagi földtulajdonosok javaslatából hivatalos projekt lehetett:

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közzétette a karcagi keleti elkerülő tervezésére és a majdani M4-es karcag térségi nyomvonalának felülvizsgálatára kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. A tervezést és a felülvizsgálatot az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzi el.

1. A Karcag elkerülő út bekötésének vizsgálata az M4 Kisújszállás (Kelet) – Püspökladány közötti gyorsforgalmi útszakaszhoz, a 12 kilométer hosszú 2x1 sávos karcagi keleti elkerülő út (3401-es út és M4-es közötti szakasz) tanulmánytervének és környezeti hatástanulmányának elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.

2. Az M4-es Kisújszállás és Püspökladány közötti - Karcag térségét érintő - 22 kilométeres 2x2 sávos szakaszának felülvizsgálatáról egy új tanulmányterv elkészítése azért, hogy új, lehetséges nyomvonalakra tegyenek javaslatot a 4-es főút, illetve annak környezetében.

Hivatalos közlemény:

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:138606-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

2020. júniusban Püspökladány, Kaba és Nádudvar polgármestereinek határidőn belül benyújtott módosító javaslatait elutasították... de októberben - a lezárt határidő után - a karcagi módosítási igényeket befogadták...

 
 

Nyilván erről papír is van...

 

Bodó Sándor államtitkár a LadányTV 2021. 02.02-i adásában az M4 autóútról is nyilatkozott,

a video megtekinthető:

youtu.be/Iu6pr5fDeTU 

 

Hiába keresnénk, nem találhatók az országgyűlési képviselő közösségi oldalán a választópolgárok tájékoztatását és megnyugtatását célzó információk, amelyekről a 2020-as évet értékelő interjúban beszélt. (A felvétel 2021.01.29-én készült)

 

Kiderült, hogy a Pénzügyminiszterrel és a Technológiai miniszterrel történő megbeszélésen vett részt, a karcagi képviselőtársával.

Különös hangsúlyt kapott a felvezetés:

 

Nem szakadt meg a Karcag - Püspökladány barátság...

 

nem erről van szó, de a karcagi barátaink most jöttek rá, hogy az a nyomvonal, ami eddig tökéletesnek tűnt mindenkinek, az egy kicsit módosításra kell, hogy kerüljön. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez közvetlenül csak az ő részüket érinti...

Abból a szempontból viszont kellett az érdekeinket képviselni, hogy emiatt ne szenvedjen késedelmet a projekt, a ránk vonatkozó rész, egyébként ami Püspökladány megközelítését érinti, az nem változott...

Az volt még a kifejezett helyi kérésünk, hogy mivel ez egy nagyon hosszú... több, mint 30 km-es (szakasz), mindenképpen kezdődjön az építkezés Püspökladány felől is, mert az nem járja, hogy Törökszentmiklós felől kezdik, aztán térdig ér a szakálla mire ideér

Kezdjék meg itt a püspökladányi csomópontot is kiépíteni, mert az azért is lenne lényeges, mert nem csak Törökszentmiklós irányába indulhatna meg az építkezés és a haladás, hanem szerencsés esetben hozzá érhetne föl a Berettyó, a másik oldalra való kivitelezés,

tehát azt ígérték ott nekem a jelenlevők, nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk...

de az a hír az valóságos, hogy karcagi szomszédok, barátok apróbb, vagy nem is olyan apróbb módosítást gondolnak ott a Karcag városát érintő tervekben.

 
 
 

A Ladány TV adása után az M4-est Biharnak! Civil Egyesület elnöke e-mailben kereste meg az országgyűlési képviselőt és az

elhangzott információk értelmezése-elemzése céljából konzultációt kezdeményezett.

 
 
Folytatás a visszajelzés után...