M4 autóút 2021

Rémhír - álhír - kamu = FAKE NEWS

 

Karcag felől Püspökladányba autózva a valóságtól elrugaszkodó információt tartalmazó hivatalos tájékoztató tábla látható:

 

A tranzit utazók megtévesztésére alkalmas feliratról hiányzik a legfontosabb kiegészítés ahhoz, hogy valós legyen: még 42 km (Berettyóújfalu - Nagykereki).

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

Az információs tábla azért is megtévesztő, mert a Törökszentmiklós - Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz a Kormány 2018. évi döntése alapján nem is lesz M4 autópálya, csak "szűkített" 20 m koronaszélességű, leállósáv nélküli autóút.

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

2021. február 2-án (már 11 hete) a térség országgyűlési képviselője minisztériumi tárgyalásokra hivatkozva a Ladány TV-ben (később a közösségi oldalán is) bejelentette, hogy:

"... azt ígérték ott nekem a jelenlevők, nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk..."

2021. február 23-án (már 8 hete) azt ígérte: részletekről hamarosan (lásd: alábbi cikkben)

 

Így működik a Fake news, a következményekért ki a felelős?

 

Ígérete mindaddig kamu - álhír - rémhír, amíg nem teszi közzé a tárgyalásainak dokumentumait.

 

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

nyilatkozta 2020. januárban Bodó Sándor államtitkár - országgyűlési képviselő a Ladány TV-ben...

 
 

15 hónap eltelt már az ígéreteitől és az M4 építése körül nagy a hallgatás.

Az Utinform tábla is csak a vágyakat vetíti... Álomországban...

 

Az M4 "papír" tartalma továbbra is titok...

 

2021. február 23-án maszkos fénykép jelent meg térségünk országgyűlési képviselőjének közösségi oldalán néhány sejtelmes mondattal:

 

Az utolsó két szó közeli időpontot jelöl, de már 4 hét telt el, a hivatalos közösségi oldalon nincs frissebb közlemény.

Az M4-est Biharnak! Civil Egyesület elnöke február 11-én és 23-án e-mailben kereste az államtitkár - országgyűlési képviselőt és az információk értelmezése-elemzése céljából konzultációt kezdeményezett.

 

A megkeresésekre 2021.03. 02-án az alábbi visszaigazolás érkezett az ITM Államtitkárságról:

 

Az üzenet lényegében csak egy újabb "hamarosan"...

 

 

Eközben Karcag térségében kezdődik az M4 autóút nyomvonal-módosításának vizsgálata...

 

Amit szabad Jupiternek...

 

magyarepitok.hu/utepites/2021/03/kiderult-hogy-kik-tervezik-a-nagykunsagi-varost-elkerulo-utat

 

Négy hónap alatt a karcagi földtulajdonosok javaslatából hivatalos projekt lehetett:

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közzétette a karcagi keleti elkerülő tervezésére és a majdani M4-es karcag térségi nyomvonalának felülvizsgálatára kiírt közbeszerzési eljárás eredményét. A tervezést és a felülvizsgálatot az UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzi el.

1. A Karcag elkerülő út bekötésének vizsgálata az M4 Kisújszállás (Kelet) – Püspökladány közötti gyorsforgalmi útszakaszhoz, a 12 kilométer hosszú 2x1 sávos karcagi keleti elkerülő út (3401-es út és M4-es közötti szakasz) tanulmánytervének és környezeti hatástanulmányának elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése.

2. Az M4-es Kisújszállás és Püspökladány közötti - Karcag térségét érintő - 22 kilométeres 2x2 sávos szakaszának felülvizsgálatáról egy új tanulmányterv elkészítése azért, hogy új, lehetséges nyomvonalakra tegyenek javaslatot a 4-es főút, illetve annak környezetében.

Hivatalos közlemény:

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:138606-2021:TEXT:HU:HTML&src=0

 

2020. júniusban Püspökladány, Kaba és Nádudvar polgármestereinek határidőn belül benyújtott módosító javaslatait elutasították... de októberben - a lezárt határidő után - a karcagi módosítási igényeket befogadták...

 
 

Nyilván erről papír is van...

 

Bodó Sándor államtitkár a LadányTV 2021. 02.02-i adásában az M4 autóútról is nyilatkozott,

a video megtekinthető:

youtu.be/Iu6pr5fDeTU 

 

Hiába keresnénk, nem találhatók az országgyűlési képviselő közösségi oldalán a választópolgárok tájékoztatását és megnyugtatását célzó információk, amelyekről a 2020-as évet értékelő interjúban beszélt. (A felvétel 2021.01.29-én készült)

 

Kiderült, hogy a Pénzügyminiszterrel és a Technológiai miniszterrel történő megbeszélésen vett részt, a karcagi képviselőtársával.

Különös hangsúlyt kapott a felvezetés:

 

Nem szakadt meg a Karcag - Püspökladány barátság...

 

nem erről van szó, de a karcagi barátaink most jöttek rá, hogy az a nyomvonal, ami eddig tökéletesnek tűnt mindenkinek, az egy kicsit módosításra kell, hogy kerüljön. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez közvetlenül csak az ő részüket érinti...

Abból a szempontból viszont kellett az érdekeinket képviselni, hogy emiatt ne szenvedjen késedelmet a projekt, a ránk vonatkozó rész, egyébként ami Püspökladány megközelítését érinti, az nem változott...

Az volt még a kifejezett helyi kérésünk, hogy mivel ez egy nagyon hosszú... több, mint 30 km-es (szakasz), mindenképpen kezdődjön az építkezés Püspökladány felől is, mert az nem járja, hogy Törökszentmiklós felől kezdik, aztán térdig ér a szakálla mire ideér

Kezdjék meg itt a püspökladányi csomópontot is kiépíteni, mert az azért is lenne lényeges, mert nem csak Törökszentmiklós irányába indulhatna meg az építkezés és a haladás, hanem szerencsés esetben hozzá érhetne föl a Berettyó, a másik oldalra való kivitelezés,

tehát azt ígérték ott nekem a jelenlevők, nyilván erről papír is van, hogy emiatt késedelmet nem szenvedünk...

de az a hír az valóságos, hogy karcagi szomszédok, barátok apróbb, vagy nem is olyan apróbb módosítást gondolnak ott a Karcag városát érintő tervekben.

 
 
 

A Ladány TV adása után az M4-est Biharnak! Civil Egyesület elnöke e-mailben kereste meg az országgyűlési képviselőt és az

elhangzott információk értelmezése-elemzése céljából konzultációt kezdeményezett.

 
 
Folytatás a visszajelzés után...