M4 autóút 2022

M4: utolsó lesz Püspökladány?

 

2022. 11. 18-án a Hajdú-Bihar megyei Közgyűlés ülést tartott. Napirendre került a NiF Zrt tájékoztatója az aktuális megyei útfejlesztésekről.

A debreceni média kérdezte az előadót:

civishir.hu/hajdu-bihar/2022/11/m4-utolso-lesz-puspokladany

 

Annyi bizonyos, hogy az M4-es gyorsforgalmi úton a Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz hamarabb elkészülhet, mint a Püspökladány-Kisújszállási rész. A leghamarabb azonban a főváros és a Nagykereki között futó M4 Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti része épül meg, így Budapest felé a megyehatártól a 4-es főúton már csak 25 kilométert kell autózni a 2x2 sávos útszakasz eléréséig.

Ez derült ki Pántya Józsefnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. területi igazgatójának szavaiból, akit az M4 építésének folytatásáról kérdeztük.

– Az M4 relációjában – a NIF beruházásában – a Törökszentmiklós-Kisújszállás szakasz valósul meg. Terveink szerint 2023 elején indul az építkezés. Ott a már megkötött kivitelezői szerződés hatályba lépéséhez a forrást biztosító támogatási szerződés aláírása hiányzik, és amint az meglesz, hatályba lép a kivitelezői szerződés, aminek 36 hónap az átfutási ideje. Ha tehát tavasszal elkezdődik az építkezés, akkor onnantól számított három éven belül meglesz az M4 újabb 2x2 sávos szakasza. Az autóút Berettyóújfalu-Püspökladány közötti részének előkészítése befejeződött, a kiviteli tervek elkészültek. Az építést a koncessziós szerződés részletezi. Abban a koncessziós társaságnak 84 hónapja, hét éve van az út megépítésére. A gyorsforgalmi szakasz készen áll a munkálatok megkezdésére, azaz a területszerzésre, majd a régészeti feltárásokra. Ezek azonban hosszú hónapokat, olykor éveket is igényelnek – adott tájékoztatást az M4 építésének folytatásáról Pántya József, akinél arra is rákérdeztünk, hogy hol tart a Püspökladány és Kisújszállás közötti rész tervezése. Mint arról a Cívishír korábban már írt, a Karcagot elkerülő gyorsforgalmi út építése a karcagiak nyomvonalkorrekció-igénye miatt tolódik. – Az eredetileg tervezett nyomvonalra az öntözött mezőgazdasági területek, jellemzően rizsföldek védelme érdekében kérték a módosítást. Találtunk azonban a környezetvédelem- és a mezőgazdaság szempontjából is megfelelő területeket, mégpedig olyanokat, hogy az új nyomvonal közelebb került a városhoz. A módosított nyomvonal megkapta a környezetvédelmi engedélyt, így elkezdődhet az engedélyeztetés, majd a kiviteli tervek készítése – zárta szavait.

 

Így igazolódik a cikk címének valóságtartalma.

 

Helyreigazítási javaslat Bodó képviselő úrnak

 

Néhány nap múlva megjelent egy kínosabb cikk is a megyei internetes médiában:

www.haon.hu/helyi-kozelet/2022/11/a-4-es-bovitese-egyelore-nem-az-m4-epitese-viszont-folytatodik

Több megyét érintő, tervezett útfejlesztést felfüggesztett a kormány, azonban több ponton tovább épül a hazai úthálózat. A Világgazdaság hozta le azt a térképet, mely megmutatja, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) hol épít új autósztrádát a következő években. Hajdú-Bihar megye szempontjából az M4 folytatása komoly jelentőséggel bír. Azt lehet tudni, hogy az M4-es Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó 61 kilométeres része is megépül, az M4-es teljes hosszúságát 2029-2030-ra érheti el, hiszen van még egy hiányzó szakasz is: a Törökszentmiklós–Kisújszállás szakasz, ez a 36 kilométer az ígéretek szerint 2026-ra készülhet el.

– Az M4 építése számunkra egy nagyon-nagyon fontos dolog, hiszen az egész térséget felzárkóztatja, az M4-ből Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes és Debrecen is hasznot fog húzni – mondta megkeresésünkre Bodó Sándor, a hajdúszoboszlói központú 5. számú választókerület országgyűlési képviselője. – Nyilvánosságra került az a térkép, amiből látszik, hogy a Püspökladánytól Kisújszállásig tartó szakasz két részre bontható, a ladányi rész a karcagi nyomvonal-módosítás miatt egy picit késleltetve van, de cserébe a Püspökladány és a Berettyóújfalu–Nagykereki közti szakasz is benne van abban a csomagban, aminek 2026-ra kell elkészülnie. Az építkezés várhatóan januárban kezdődik Kisújszállástól – részletezte a képviselő. Mint mondta, az útépítés szempontjából van egy jó és egy kevésbé rossz hírük, az utóbbi nem más, mint hogy egyelőre felfüggesztette a kormány a 4-es számú főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakaszának 2x2 sávra történő bővítésének kivitelezését. 

 

Képviselő úr!

 

Két eset lehetséges:

Vagy a megyei média értette félre a szavait, és nem küldte át megjelenés előtt Önnek az elkészült dolgozatot,

Vagy szabályosan járt el a haon.hu, de ezesetben Önt terheli a lakosság félrevezetésének felelőssége...

Észrevételek:

1. Püspökladánytól Kisújszállásig tartó szakasz két részre bontható. Sajnos ez már nem feltételes mód, már ketté bontották!

2. a ladányi rész a karcagi nyomvonal-módosítás miatt egy picit késleltetve van... A kijelentés szándékosságot feltételez. Ön ezt eddig tagadta sok-sok nyilatkozatában...

3. de cserébe a Püspökladány és a Berettyóújfalu–Nagykereki közti szakasz is benne van abban a csomagban, aminek 2026-ra kell elkészülnie Néhány sorral előbb még 2029-2030 volt az üzenet.

4. van egy jó és egy kevésbé rossz hírük...  Lehet annál kevésbé(?) rossz hír, hogy felfüggesztette a kormány a 4-es számú főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakaszának 2x2 sávra történő bővítésének kivitelezését?

Nyugtalanító a gondolat, hogy mi lehetne az a jó hír, amelyet a cikk nem oszt meg az olvasókkal

 

Tájékoztatjuk a Képviselő Urat, hogy a Berettyóújfalu–Nagykereki közti M4 szakaszt 2020. szeptember 04-én már átadták, ezért minden alapot nélkülöző súlyos tárgyi tévedés, hogy abban a „csomagban” volna, mint a Törökszentmiklós–Kisújszállás szakasz még csak elkezdődő építése.

 

Emlékeztetjük Képviselő Urat, hogy 2020. decemberben ezt nyilatkozta: "(Karcag részéről)… logikusnak tűnik a felvetés, ám ez a gyorsforgalmi azon részének az újratervezését jelentheti, ami körülbelül egy évet jelent – válaszolta a Naplónak Bodó Sándor, majd hozzátette, hogy ez nem befolyásolja a kivitelezés ütemét, mivel szakaszolva készül az M4."

Elgondolkodtató, hogy 2020. januárban még önként-örömmel nyilatkozta a városi TV-ben:

youtu.be/5gMrnSSnuAw

 

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”


Ön 2022 és 2024 közötti M4 átadást ígért önként és konkrétan Karcag-Kisújszállás felé.

 

Ígéreteit jóvá tehetné, ha változást érne el a szakaszok építésének prioritási sorrendjében, ezért megtenne mindent az Építési és Közlekedési Minisztériumnál.


 

 

  Az M4 autóút sorsa: szétdarabolták, mint hazánkat Trianonban

 

A fővárost az Alföldön át Erdéllyel összekötő legrövidebb (a határig 227 km) M4 autópálya nyomvonala az 1970-es évek óta a tervezők asztalán volt és van, 2003-ban (Autópálya)törvénybe foglalták, hogy 2015-ig megépül

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300128.tv  (1. sz. melléklet)

 

A balliberális kormány elkezdte az építést, 10 km készült el. (Vecsés - Üllő 2005. december)

A 2008-2009-es pénzügyi válság és a 2010-es kormányváltás miatt több, mint 13-14 év telt el 5 rövidke szakasz (27 km) átadásáig (Albertirsa - Abony-Nyugat 2018 - 2019)

A 2020. évben 68 km-t adtak át: Üllő-Albertirsa, Abony-Kelet és Berettyóújfalu-Nagykereki.

2022. februárban adták át a szolnoki Tisza-híd szakaszt 27 km-en.

Az elkészült 10 szakasz (132 km) után még 3 szakasz (95 km) kivitelezése hiányzik. (41,8 %)

Erdélyben az A3 autópályát több szakaszban (101 km) építik, ebből 44 km-t átadnak 2023-ban.

Nemcsak a szakaszbontások, hanem az építésütemezések is megerősítik a Trianon-hasonlat helytállóságát: Amíg a Pest és Szolnok megye (Nyugati rész) között 4 év alatt 88 km, ugyanakkor 31 km épült a keleti határhoz.

Az összes építkezés 73,9%-a Szolnok megyeszékhelynek a Modern Városok Programban megígért gyorsforgalmi hálózatba bekötése érdekében történt.

A Nagykunság és a Sárrét településeinek-vállalkozásainak a +10 év késedelem által okozott gazdasági károk nem számszerűsíthetőek. A térség lakosságának környezeti-baleseti veszélyeztetése még egy évtizedig megmarad.

2023-ban a keresztény-konzervatív kormány 0 km M4-est sem fog „átadni”, de még 2024-2025-ben sem lehet ünneplés.

 

 A Tiszától keletre megtorpan az M4?  (Trianon szelleme kísért…)

 

A Törökszentmiklós - Kisújszállás szakasz kivitelezői közbeszerzését 2022. április végére lebonyolították.

Végérvényesen eldőlt, hogy a karcagi gazdák nyomvonal módosítási „javaslata” csak ürügyet teremtett a Kisújszállás - Püspökladány M4 szakasz leválasztására és építésének elhalasztására. De a Törökszentmiklós - Kisújszállás szakasz kivitelezése sem kezdődött még el.

 

Néhány - hírzárlattal nehezített - hónap elteltével kiderültek az újragondolt- átalakított autópálya-fejlesztési koncepció súlyos következményekkel járó részletei.

Október elején Egerben rendezték meg a V. Magyar Közlekedési Konferencia - 46. Útügyi Napok keretében az Új gyorsforgalmi koncepció-ról szóló szakmai fórumot.

www.ktenet.hu/hirlevelek/szakmai-ajanlasok/esemenynaptar/v-magyar-kozlekedesi-konferencia-46-utugyi-napok

Az előadások közül kettő - egymást kiegészítve – tartalmazott olyan konkrét információkat, amelyekből kiderül a koncesszióbirtokos MKIF Zrt. építési szándékainak prioritási sorrendje is.

  • ktenet.hu/uploads/2022/MKK/006_Kondrik_Kornel.pdf   (8. oldal)

  •                                                   tervezett átfutási idő    átadás ideje
  • M4 Törökszentmiklós - Kenderes 2022 - 2025          2026. IV. negyedév 
  • M4 Kenderes - Kisújszállás          2022 - 2025          2026. IV. negyedév 
  • a prezentációban található kezdési dátumhoz képest késés tapasztalható.
  • Ennek az állami beruházásban maradt M4 szakasznak a kés(leltet)ése azért történhetett, mert a kivitelezési szerződéskötés (2022. május) idején még nem látszott pontosan a gazdasági válságból eredő költségvetési hiány súlyossága.

    De a kivitelező oligarchákat szerződéssel biztosították az építések folytonosságáról.

    A Kisújszállástól Berettyóújfaluig hiányzó 61 km kivitelezését áttették a Koncesszor (MKIF) feladatai közzé. Mint szeptemberben jeleztük, a Koncesszort csak határidőben köti az állammal kötött szerződése. 11 éven belül (2033-ig) saját döntése a prioritási sorrend, hogy mit mikor épít, vagy felújít.

    ktenet.hu/uploads/2022/MKK/008_Szoke_Gabor.pdf

  • A koncessziós ZRT. prezentációjában bizonyító erejűek a nagyítható térképen látható hivatalos határidők

  • i.ibb.co/fNS3Lpk/MKIF-8.jpg   (nagyítható) Kelt: 2022. június

  • Még 8 évet kell várni?

  • A "szakminisztérium támogatja"- nyilatkozta szeptemberben Bodó Sándor képviselő. Csak azt felejtette el hozzátenni, hogy a minisztériumtól elvették a közlekedési beruházásokat (azóta az energiaügyet is.) De a pénzfedezetet már a Koncesszor MKIF-nek kell előteremteni hozzá. Ezért még 6 évig csak a meglévő utakat újítják fel! Az M1 sávbővítése 2027-ben lesz kész.

    beruházások       Állami                                   Koncessziós Zrt.
    Felújítás                                                             2026

    Bővítés                2027                                        2027:M1 2030:M3-M7              

    Új építés              2024-2026-2027-2028-2032      2029-2030-2031-2032-2033      fejlesztési határidők

  • A térképen zöld színnel jelölt Koncesszori építésű szakaszok között megtalálható az M4 Kisújszállás - Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz, de mint a kinagyított képen jobban látható, hogy a fejlesztési határidő: 2029-2030. A kép azt is tanúsítja, hogy a prioritás sorrendjében előbb a 4. főút (Kaba) - M35 csomópont szakasz épülne. Csak 1 évvel később a Püspökladány Kisújszállás szakasz.

Így lett a 2016. évi autópályaengedélyből 2020-as pecséttel autóút, majd még a Trianon-centenárium évében csonkolt szakasz.

 

A keresztény-konzervatív kormány - mint Trianonban az Antant nagyhatalmai - a térségben élő emberek feje fölött döntött. A hatalmi gőg által elvesztett józan ítélőképesség miatt Erdély is maradhat magára hagyatva.

  •  

    

 
 

 


 

Az M4 átadásának határidejéről Bodó Sándor mélyen hallgat

 

A városi tv-nek adott szeptemberi interjúban a bukott államtitkár félrevezette az állanpolgárokat.

 

Felvétel megtekinthető:

youtu.be/E0WT6lvIhKw

2'30"tól kijelentette: "Lehet, hogy ez napokat sem jelent kivitelezés szempontjából..."

majd megismételte:"Mondom, kivitelezés szempontjából ez lényegében nem jelent hátrányt,

mert úgyis csak folyamatában lenne az építkezés..."

A hazugsággal rejtegetni szándékozott információ egy bizonyítéka található meg a haon.hu 2022. 09.06-i cikkében

 

Karcagon vétóztak, késhet az M4

 

Az ukrajnai háború „áldozata” a gyorsforgalmi út hiányzó szakaszának egy része.

 

A kattintásvadász (Clickbait) alcím alaptalanul mossa össze a háborúval. Azt sugallja, hogy a karcagi gazdák már 2020. októberében tudták, hogy 2022-ben háború lesz... A nyomvonal módosítási kérelem átfutási ideje másfél év volt.

 

De előbb a szakaszokról.

Amíg a NIF-nek korábban két szakasz építéséről szóltak a tájékoztatásai, tehát Törökszentmiklós-Püspökladány és Püspökladány-Berettyóújfalu, addig most már háromról. A Törökszentmiklós-Püspökladány részt ketté vették, egy Püspökladány-Kisújszállás és egy Kisújszállás-Törökszentmiklós szakaszra - fogalmazott a megyei hírportál.

Ketté vették, de nem most, hanem - mint a két tervfedlap bizonyitja, - az M4 autóút terv engedélyezése (2020.10.16) előtt.

A teljes cikk elérhető az alábbi linkre kattintva.

https://www.haon.hu/helyi-gazdasag/2022/09/karcagon-vetoztak-keshet-az-m4

 

Ám vannak még döbbenetes állítások a megszüntetett NIF válaszában, amelyek kétségbe vonják Bodó Sándor bukott államtitkár kijelentéseit:

A Kisújszállás-Püspökladány szakaszon – áll a NIF válaszában – a korábbi előkészítés alapján rendelkezésre álltak ugyan a megvalósításhoz szükséges tervek, azonban ezeket a térségi igények figyelembevétele miatt felül kellett vizsgálni. Mégpedig azért, mert a karcagi  és a megyei önkormányzat, valamint a térségben tevékenykedő gazdák módosítási igénnyel léptek fel. Az új nyomvonalnak már megvan a környezetvédelmi engedélye, ám a megvalósítását felfüggesztették, mégpedig a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedésekről szóló, június 4-én keltezett kormányhatározatban. Az engedélyezési tervek elkészítésére és az építési engedély megszerzésére irányuló közbeszerzési eljárás megindításának felététele a felfüggesztés hatálya alóli felmentés.

 

A Kormány 284 beruházást állított le, a listát szeptember19-én tették közzé.

www.parlament.hu/irom42/01003/01003-0001.pdf

De a felsorolásban nem található az M4 autóút. Ellenőrízhető a lista:

 

A NIF Zrt. félretájékoztatta a megyei hírportált?

 

Mint jeleztük korábban 2022. 09. 01-től megkezdte működését a Magyar Koncessziós Infrastrukrúra Fejlesztő Zrt. (honlapján sok hasznos információval)

mkif.hu

A hírek aloldalon megtalálható az információ, amiről még a megszüntetett NIF Zrt. nem tájékoztatott:

 

35 év alatt, 272 km új autópályát építünk

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a 35 éves koncessziós időszak első 11 évében 272 km hosszan épít új autópályát. Többek között elindul az M0-ás tehermentesítését célzó M81-es építése, Komáromtól 102 kilométer hosszúságban, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig. Ez a nyomvonal, már M8 néven Sárbogárdtól, az M6-os autópályát érintve, a Dunán át egészen Kecskemét északi részéig halad majd, 76 km hosszúságban. A tervek szerint, ebben a fejlesztési időszakban elkészül az M3-as Vásárosnamény és Beregdaróc közötti 31 kilométeres szakasza, ezzel az M3-as is eléri az országhatárt. Az M4-es, Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó 61 km-es része is elkészül, ezzel teljessé válhat az M4-es teljes hosszúságában. A fejlesztési időszakban 100-nál is több híd, felüljáró, aluljáró készül el. 


A tisztánlátás érdekében: Törökszentmiklós-Ksújszállás szakasz még állami beruházás:

magyarepitok.hu/utepites/2022/04/kiderult-ki-epitheti-tovabb-a-tiszantulon-a-fovarostol-az-orszaghatarig-negysavosodo-m4-est

 

Kisújszállás-Püspökladány-Berettyóújfalu szakasz építése már a Koncessziós Zrt. feladata.

Ha nem tudott erről a nagy horderejű átszervezésről Bodó Sándor, akkor képviselőnek is alkalmatlan, vagy tudta, de aljas-hazug módon elhallgatta a választópolgárok elől. A kiábrándító valóságról tájékoztatás helyett kitalált egy hazug mesét a tervezők „huncutkodásairól”, és az M4 szakaszok kivitelezése közötti „napokat sem jelent” különbségről.

Elgondolkodtató, hogy az M4 szakaszok átadási határidejéről mélyen hallgatott.

 

Nyilatkozatok és hírek időpontjai

 

Bodó Sándor nyilatkozatát 2022.09.19-én adta le a városi televízió, tehát már előtte ismerhette a haon.hu 2022.09.06-i cikkében részletezett NIF Zrt. válaszokat. A nyilatkozata elején még követte a haon.hu cikkének tartalmát, de mire az M4 Karcag-Püspökladány szakasz jelenlegi és jövőbeli állapotához ért, már nem idézte a NIF Zrt. válaszát: Az új nyomvonalnak már megvan a környezetvédelmi engedélye, ám a megvalósítását felfüggesztették, mégpedig a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedésekről szóló, június 4-én keltezett kormányhatározatban.”

 

Jelen kritikánk felénél már jeleztük, hogy a felfüggesztett 284 állami beruházás között nem szerepel az M4 autóút!

A NIF Zrt. válaszában talán korábbi tervállapotot közölt. A forrás hitelességének ellenőrzése elmaradt a megyei hírportálnál, de Bodó képviselő sem rohant helyreigazítást kérni.

 

A történések másik - meghatározó - fejezete 2022. májusban konkretizálódott.

https://www.portfolio.hu/ingatlan/20220506/megvan-a-35-evre-szolo-autopalya-koncesszio-nyertese-543277

 

Augusztusban kiderült a Magyar Koncessziós Zrt. tulajdonosi és igazgatótanácsi összetétele,

https://www.valaszonline.hu/2022/08/17/sztradakoncesszio-magantokealap-meszaros-simicska-emberek/

sőt az is, hogy az Építési és Beruházási Minisztérium megszünteti a NIF Zrt-t is.

https://telex.hu/belfold/2022/08/12/epitesi-es-beruhazasi-miniszterium-megszuntet-nagy-allami-cegeket-nif-nof-bsk

 

Bodó Sándornak mindezekről tudnia kellett, amikor találkozott Lázár János ÉBM miniszterrel. Minthogy Lázár miniszter is tudhatta, hogy az M4 Kisújszállás – Püspökladány - Berettyóújfalu szakaszának kivitelezése a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerződésbe foglalt feladata lett 2033-ig.

2023. január 1-től fognak működni az új minisztériumi szervezetek, addig haszontalanul telnek a hónapok.                               

Jövőre kiderülhet, hogy a magántulajdonú Koncessziós Zrt. milyen ütemezésben (prioritási sorrend) építi a felvállalt 272 km-es autóútszakaszok közül térségeket - Nagykunság, Sárrét - átszelő 61 km-t. Jut rá elegendő idő 10 évig.

 

A LadányTv-ben hallott Bodó-mese mindezek miatt hihetetlen, a bukott államtitkár tevékenysége hiteltelen.


 

 

Tervezői "huncutkodások"...

 

jelentette ki Bodó Sándor országgyűlési képviselő - az M4 autót Karcag - Püspökladány szakasz halasztásának felelőse - a városi TV szeptember 21-i adásában.

Video megtekinthető:

youtu.be/E0WT6lvIhKw

 

A rangját vesztett (májusig volt) államtitkár alig 3 és fél perces nyilatkozata hemzseg a csúsztatásoktól...

Ha a beszéde földrajzi nyelvbotlásaitól el is lehet tekinteni, nem hagyható kritika nélkül a következő állítása:

 

"Van egy kicsi megakadás" Karcagnál

 

Már éppen 2 éve, hogy a szomszédvár Önkormányzata felrúgta a már építési engedéllyel rendelkező M4 autóút 64  km-es szakaszának kivitelezési folyamatát.

A bagatellizálás és felelősség-áthárítás gyalázatos szándékával Bodó Sándor viccelődött a mérnöki "huncutkodással".

Értelmezés: Tehát nem a kormány szándékából,

nem is a Karcagi Önkormányzat kezdeményezésére,

és még véletlenül sem Bodó Sándor - akkor még államtitkár - felelőssége miatt,

hanem  "csodák csodájára" a tervezők "huncutkodnak", akik minisztériumi megrendelésre készítették el a terveket 2022. 05.09-i határidővel.

Ez már a 3. elkészített változat. Mindegyik tervet 3 szakaszra bontották: Törökszentmiklós-Kisújszállás, Kisújszállás - Püspökladány és Püspökladány - Berettyóújfalu.

Tehát a tervezők teljesítettek, csak valahol a nagy átszervezések útvesztőiben nem jutott még el Pest megyei Kormányhivatal

Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályához az engedély módosítási kérelem.

 

Hallgat, lapít, sumákol, hazudik!

 

Nyilatkozatában Bodó Sándor "elfelejtette" tájékoztatni a tavasszal még rá szavazókat, hogy a Karcag - Ladány szakasz kivitelezési kötelezettsége átkerült a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (MKIF) de nem csak erről hallgatott....

Lázár János építési miniszteren múlik az M4 továbbépítése, de - mint az alábbi hírből látható - "előbb vág, azután szab..."

 

Öt állami cég szűnik meg a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet szerint. Mindegyik a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá tartozó gazdasági társaság.

  • NIF Nemzetközi Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (útépítések kivitelezője),
  • BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. (stadionok beruházásaival foglalkozó cég),
  • BMSK Sport Közhasznú Nonprofit Kft. (ez a cég stadionokat, sportlétesítményeket működtet),
  • NFP Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft. (ivóvízzel, szennyvízzel kapcsolatos beruházásokért felel),
  • Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. (ezt a céget turisztikai fejlesztésekre hozták létre korában).
  • www.kozlonyok.hu/nkonline/index.php?menuindex=200&pageindex=kozltart&ev=2022&szam=152

  • (6209. oldal)

Jelenleg nem lehet tudni, ki lesz a jogfolytonos beruházó cég, sőt a BMSK megszüntetésével a Tanuszoda és a Birkózó csarnok munkálatait sem felügyelik.

 
 

Bodó Sándor 12. éves parlamenti képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!

 

Rossz hírek

 

Részleteket lásd M4 autóút 2021 mappa legfelső hírében.

puspokladany.eu/hirek/kozlemeny_4.pdf

 

 

Májusban kiderült, hogy kik nyerték az Autópálya Koncesssziót.

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:314006-2022:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Júniusban a Kormány leállitott több építési beruházást, köztük gyorsforgalmi útszakaszakaszokat is.

 

Feltűnő módon Bodó Sándor - már nem államtitkárként  - ekkor is hallgatott.

 

Most, hogy eljött a szeptember és megérkezett a hivatalos közlemény

 

mkif.hu/

M4
Útszakasz Vecsés- Törökszentmiklós nyugat
TevékenységÜzemeltetés és fenntartás
Út hossza (km)

97,5

M4
Útszakasz Törökszentmiklós – Kisújszállás
Tevékenység Építés - állami beruházás
Üzemeltetés és fenntartás
Út hossza (km)

36

M4
Útszakasz Kisújszállás - Berettyóújfalu
Tevékenység Építés
Üzemeltetés és fenntartás
Út hossza (km)

61

M4
Útszakasz Berettyóújfalu - Nagykereki Országhatár
Tevékenység Üzemeltetés és fenntartás
 Út hossza (km)

31

Bodó Sándor is a azonnal visszhangozta közösségi oldalán:

 

Teljesül a kérésünk!

Az M4 autópálya építése folytatódik. A közel 70 km szakasz megvalósítása (Törökszentmiklós- Kisújszállás, illetve Kisújszállás- Püspökladány bontásban) az ismert nehézségek ellenére is a szakminisztérium által támogatott.

Mert dátum nélkül ez nem több, mint újabb ígérgetés.

 

Ne feledjük Bodó képviselő 12 éve ül és hallgat a Parlamentben.

Elfelejtette tájékoztatni a választópolgárokat, hogy a 35 éves koncessziós időszak első 11 évében 272 km hosszan épít autópályát a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF)

 

2033-ig építhetik, de hogy milyen sorrendben...

 

Bodó Sándor üzenetében azt sem tudja, hogy az M4 autóúton nem 70 km hanem 61 km a Koncessziós cég építési kötelezettsége.

Még súlyosabb állítása, hogy a "szakminisztérium támogatja"... de a pénzt koncessziótulajdonos MKIF-nek kell előteremteni  hozzá.

Nem írt arról sem, hogy hol tart az M4 autóút Karcagi szakasz engedélyének módosítása.

márpedig, amíg a kötelező dokumentumokon nincs pecsét, hiába akarna bárki is építeni (Hátmég, ha hiány van az akaratból is...)

 

Az államtól Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-hez kiszervezett M4 beruházás, arra is biztosan alkalmas, hogy Bodó Sándor képviselő ezután széttárja a karját: "Nincs lehetőségem beleszólni egy vállalat belső ügyeibe".