Parlamenti képviselők közfeladatai

 
"A közhatalom forrása a nép, amely a hatalmát választott képviselői útján, kivételesen közvetlenül gyakorolja." (Alaptörvény B cikk 3., 4.)

A képviselők társadalmi ellenőrzését a választópolgárokkal való kapcsolattartás és a viszonylag rövid megbízatási idő biztosítja, mely megköveteli, hogy a képviselő folyamatosan bizonyítsa a tisztségre való alkalmasságát.

A képviselőkkel szemben fontos elvárás, hogy folyamatosan kapcsolatot tartsanak választóikkal, vegyék figyelembe véleményüket és lehetőség szerint képviseljék érdekeiket. Ezért lakossági fórumokon vesznek részt, fogadóórákat tartanak, levélben, e-mailen válaszolnak választóik megkeresésére.

 Bodó Sándor:  a megbukott államtitkár

 

A választásoktól alig telt el 6 hét, az új kormány megalakulása, a minisztériumok átszervezése után néhány nap, és az eddig magabiztosan kommunikáló parlamenti képviselőt (a megszerzett választási mandátuma ellenére) leváltották államtitkári posztjáról.

 

Püspökladány lakosságához talán nem jutott el a híre, hogy - mintegy megelőzve a bajt - ezt a közleményt tette ki Bodó Sándor a saját közösségi oldalára:

 
Bodó Sándor május 19. 20:53  ·

Tisztelt Választópolgárok! Barátok! Ismerősök!
Köszönet a bizalomért, köszönet a lehetőségért.
Óriási megtiszteltetés volt négy éven át a negyedik Orbán - kormány tagjának lenni,  
a foglalkoztatáspolitika területén dolgozni, közös céljainkat segíteni.
A munkaerőpiac egy olyan terület, ahol sohasem mondhatjuk, hogy
mindennel készen vagyunk, de a közösen elért eredmények tiszteletet parancsolnak.
4,7 millió munkavállaló, 74 %-os foglalkoztatási ráta, 3,6 %-os munkanélküliség.
Legyőztük a világjárvány okozta nehézségeket, Magyarországon megéri dolgozni.
Most új kihívások előtt állunk. A feladatokat újra kell gondolni!
A foglalkoztatáspolitika területén egyre inkább megjelenik a digitalizáció, az iparpolitika.
 

Ez más felkészültségű vezetőt, teljes munkakört kíván.

Felelősséggel tartozom a választókerületünkért, így  

az államtitkári megbízatást
egyéni körzetben megválasztott országgyűlési képviselőként
a jövőben nem tudom ellátni.

 
A felszabadult munkaórákat több választókerületi jelenlétre, parlamenti munkára,
illetve - szükség szerint - a foglalkoztatáspolitika más szervezeti formában történő segítésére kívánom fordítani.
Vezetőimnek, kollégáimnak köszönöm az együtt töltött éveket, csapat voltunk!
A következő évekre a szakterület valamennyi vezetőjének, dolgozójának jó egészséget, szakmai sikereket kívánok!
Hazámat szolgálom!
 

Mélyen csalódottak lehetnek szavazói és támogatói, akik azt remélhették, hogy folytatódik az államtitkári karrier is, maradhat továbbra is a zsíros konc közelében... Amiből Ladány városának csak a csont és a mócsing jutott.

Korábbi cikkeinkben részleteztük már az ígérethalmazt - és a megvalósulását...

Azt is tapasztalhattuk, hogy mindennél fontosabb volt neki sürgetően a választások előtt elkezdetni a Batthyány és Honvéd utcák burkolatfelújítását. (A Vajda utca 100 m-es szakaszát csak pár hete aszfaltozták.)

A 3 utcaszakaszon összesen 270 m útburkolat újult meg, alig több, mint negyed  kilométer, de

ez is 47 millióba (fajlagos költsége 174,07 millió Ft/km) került, ugyanannyi költségbe, mint

2021-ben a Haladás - Mikszáth utca 400 m-es szakasza (117,5 millió Ft/km)

2019-ben a Darányi - Bajcsy utcákon 700 méter aszfaltozása. (csak 67,14 millió Ft/km)

Ezt a kereskedelemben súly (méret)-csonkításnak nevezik és tövénytelen.

 

Árdrágítás - infláció - korrupció?

 

Azt már érzékelhető volt, hogy az előző önkormányzat ciklusának végén az árszint meglódult, de 2019 őszétől - 2 és fél év alatt - a 259 % -os áremelkedés nem verte ki a szemét sem a város vezetésnek, sem Bodó Sándornak. (A kivitelező minden esetben ugyanaz a haveri Fidesz vállalkozó volt...)

Ha újra lesz Belügyminisztériumi pályázat útfelújításokra, ugyanannyi pénzből már alig több, mint 100 méter aszfaltozásra fogja futni.

Egy elgondolkodtató adat: 2021-ben a Fazekas Mihány utcának 900 m-es  kompett kövesútjának megépítése 73,4 millió forintból valósult meg... (81,5 millió Ft/km)

 

Bodó Sándor ennél a kirívóan gyanús -  alaplogikával érzékelhető - példánál is megbukott. Közleményében elismerte, hogy "más felkészültségű vezetőt" kíván az államtitkári megbízatás. 4 éven át nem zavarta, hogy nagy rá a kabát...

Ettől erősebb magyarázatot is kitalálhatott volna miért mellőzik, ha oly sikeres volt az előző 4 év...

és bocsánatot kérhetett volna a Sárrét választóitól, hogy csak a szülőfaluját fejlesztette, ott jöttek létre új munkahelyek...

 
 

Baljós hírek

Mire jut a megszakadt minisztériumi kapcsolatok után?

Mi lesz a kampányban ígért-hazudott fejlesztések sorsa?

Ha elvették tőle a rangot, megszünik a befolyása is.

Bodó Sándor önleleplező bizonyítványa

 
A Sárrét fideszes helytartója Püspökladányban született 1963-ban, a Debreceni Tanítóképző Főiskolán 1985-ben tanítói, a Magyar Testnevelési Egyetemen 1995-ben sportmenedzseri, a Budapest Műszaki Egyetemen 2004-ben közoktatás vezetői diplomát szerzett. 1985 óta tanított a Sárrétudvari Általános Iskolában, ahol 1998-tól igazgató-helyettes volt. 1998-tól a sárrétudvari önkormányzat alpolgármestere, 2006-2011 között polgármestere. 2011-től 2014-ig a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés elnöke, 2011-től országgyűlési képviselő, 2018-tól a Pénzügyminisztérium foglalkoztatáspolitikáért és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára, 2020-tól az Innovációs és Technológiai Minisztérium foglalkoztatáspolitikai államtitkára.

 

2011. november hónap óta - 10 éven keresztül - minden alkalommal meghívót kapott a püspökladányi önkormányzat üléseire - a Jegyző nyilatkozata szerint. Bodó Sándor soha nem jelent meg szülővárosának meghívására... A jegyzőkönyvek szerint.

Feltűnően többször nyilatkozik az államtitkári tevékenységéről, mint a képviselői feladatairól. (2014-től az országgyűlési képviselő már nem lehet polgármester, de lehet államtitkár... Több Budapest, kevesebb Sárrét...)

 

2022.01.11-én kedden a Hajdú-Bihari Napló 5. oldalán  "Minden egyes elköltött forint számít" címmel megjelent évértékelő nyilatkozatát árulkodó mondatok jellemzik, amelye(ke)t online (haon.hu) nem lehet megtalálni...

Már a cím is pontatlan, általánosító "mindegy, csak költődjön a pénz" cinikus szemléletmód, mert az "elköltés" nem azonos a hasznosulással: Az Uniós források 30-40 %-a elveszik a pályázati bürokrácia, az időveszteség, az infláció és a korrupció miatt.

Az interjú első részében foglalkoztatáspolitikai államtitkári tevékenységeit taglalta - mindig többes számban (a kormány nevében). De feltűnően kerülte a Püspökladányi járás szétszakításának és lemaradásának megemlítését is.

A járásunk településein élő emberek 113 ezer Ft-tal kisebb nettó jövedelemből kénytelenek megélni, mint a Hajdú-Bihar megyei átlag, sőt 253 ezer Ft-tal kevesebb jövedelemből, mint Debrecen megyeszékhelyen. A járásban élők leszakadása Bodó Sándor képviselőségének időszakában tovább növekedett. 2011-2020 között 41101 főről 37640 főre 3461 emberrel csökkent Püspökladányi járás népessége.

Az emberek elszegényedése mellett az önkormányzatok helyzete is kilátástalan.

Püspökladány Város közhatalmi (adó)bevétele 2011-ben 274 millió Ft + Szja helyben maradó 8% = 136 millió Ft, összesen: 410 millió Ft volt, ebből 2021-re 310 millió Ft maradt! Az elvett SZJA után a gépjárműadót is elvonta a Kormány az önkormányzatoktól. Az Önkormányzat elszegényedését a gyorsuló infláció is fokozza.

(KSH 2011-2021: 127 %)

Berettyóújfalu közhatalmi bevétele 2020-ban 797 millió Ft. 2021 terv 850 millió Ft.

 

A nyilatkozatát folytatva a Magyar Falu Programmal dicsekedett, amelynek keretei között - megalázóan csekély - néhány millió Ft-okat osztogattak, azt is elvtelen módon. A falvak súlyos elmaradottságára nem jelent megoldást, ha az összes megkapott forrásból csak 1-2 kilométer út épülhet, vagy annyi sem…

 

Az unos-untig ismert Kormánypropaganda mantrázása után kikerülhetetlen témakör következett:

Tudatában van, hogy a kudarcos fejlesztések miatt felelős, ezért bagatellizálja a megítélt, de még el sem kezdett püspökladányi pályázatokat. (Bölcsőde felújítás, kerékpárút) Majd a kudarcokat az inflációra fogja, mintha az árak robbanása ellen a Kormány nem is tehetne...

 

Bőkezű támogatás az agráriumnak de nem lesz több munkahely

 

A vidékfejlesztési pályázat lehetőségeinek ezermilliárdos felsorolásából elhallgatja, hogy a néhány földtulajdonos kizárólagos érdekét szolgáló külterületi mezőgazdasági dülőutak fejlesztésére több pénzt adtak (297 millió Ft), mint a TOP+ pályázatban a hiányzó Ipari park fejlesztésére (270 millió Ft) az Önkormányzatnak.

A színfalak mögött meghozott döntések miatt nem lehet többszáz munkahely Püspökladányban! Van-e nagyobb szégyelleni való az önelégült mosollyal pózoló foglalkoztatáspolitikai államtitkár tevékenységében?

Berettyóújfalunak 850 millió Ft jut az Ipari Parkra…és még 700 millió Ft a turizmus fejlesztésére.

 

Bodó Sándor súlyos hazugságai

 

A folyamatosan sulykolt „kitörési pont”-nak nevezett közlekedésről ez a szándékolt riogatás olvasható: 5-10 éven belül olyan mértékben fognak az utak bedugulni, hogy a kamionok, teherautók ott fognak állni sorban”.

Mielőtt felcsapott botcsinálta jósnak, tájékozódhatott volna a szállítási trendekről, ha a valóságtól elrugaszkodott demagóg állítását - a tényeket (KSH) semmibe véve - el akarja hitetni a választópolgárokkal:

Az Országos Közlekedési Adatbank számsorai azt mutatják, hogy az autópályák+autóutak kapacitás-kihasználtsága 2020-ban átlagosan 30 %. (Kivétel: M0-M1)

A 4. főút teherforgalma Szolnok megyében: 2011 éves átlagos forgalom 2350 tehergépkocsi/nap

                                                                 2015                                 2698

                                                                 2020                                 2690  magas szinten stagnált

2013-ban bevezették az E-útdíjat, emiatt módosult a KRESZ is:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

48. § (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.

(15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha

a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről;

b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik.

                

Mindezek mellett Bodó Sándor államtitkárnak azt is tudnia kellene, hogy:

Magyarországon 7243 km vasútvonal, de több, mint 32000 km közút van. (arány: 18% - 82%)

Ebből kétvágányú vasúti pálya: 1202 km   2x2 sávos gyorsforgalmi utak: 1853 km (csomóponti ágak nélkül)

www.mavcsoport.hu/mav/bemutatkozas

internet.kozut.hu/kozerdeku-adatok/orszagos-kozuti-adatbank/az-allami-kozuthalozatrol/

a vasúthoz is közutakon - tehergépkocsikkal - szállítják az alapanyagokat és a késztermékeket, bár 23000 km mellékúton korlátozták a forgalmukat, ennek ellenére 2020-ban:

a belföldi áruszállításból a vasút 11,1 millió tonnával - a közút 156,6 millió tonnával részesedett, arány: 6,6 % - 93,4 % a közút javára, mert a vasút kötöttpályás és lassabb, de a gépkocsikkal háztól-házig lehet szállítani rugalmasan és gyorsabban.

www.ksh.hu/stadat_files/sza/hu/sza0051.html

 

Ha a vonatközlekedés korszerűsítése "akár még jó is lehet", mint azt cinikusan állítja, akkor különösen elgondolkodtató: miért nincs még kétvágányos vasútja 12 megyei jogú városnak?  Salgótarján, Eger, Kecskemét, Szeged, Hódmezővásárhely, Pécs, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Zalaegerszeg, Veszprém, Sopron...

Miért a megyei jogú városokat a gyorsforgalmi úthálózatba bekötő 2x2 sávos útfejlesztésekről döntött a Kormány? (Modern Városok Program)

Miért NEM jelentek meg nagy munkahelyteremtő üzemek a vasútkorszerűsítés után?

Miért nem a vasútállomás mellett akarják kialakítani az Ipari Parkot Püspökladányban?

Mért nem vették figyelembe a Megyei Területfejlesztési Tervben szereplő Püspökladány-Kelet elkerülő utat, amely összeköthetné az Ipari Parkot a Vasútállomással is?

Berettyóújfaluban és Karcagon a városaik és vállalkozásaik érdekében tervezik elkerülő útjaikat.

 

Tudomása volt  - de mégsem cselekedett

 

Bodó Sándor (négy)évértékelő nyilatkozatában feltűnő az önkritika teljes hiánya.  A - személyétől független - kevés sikerről lelkesen beszámol, de a sárréti emberek sorsát meghatározó kudarcokról mélyen hallgat. Szégyellheti, ezért titkolja, hogy gyenge a lobbierő-képessége: 

Mintha nem lennének kiemelkedő példák a szomszéd járásokban: Berettyóújfalu és Vésztő országgyűlési képviselői is ki tudtak harcolni 1500-1700 millió forintot a városi fürdők fejlesztésére! Bodó Sándor nem harcolt ezért, helyette a valós igényektől elrugaszkodva kijelenti: "be kell látnunk, hogy ebben a választó kerületben nem lesz hat olyan strand, ahol csúszdapark van..."

Szövegértelmezés: (Már van Szoboszlón és punktum...)

Ezek után Bodó Sándor a ladányi fürdő bővítésének tervezéséről fantáziál - de már ki hiszi el neki?

 

Eljön a számonkérés, ahogy kérte...

 

Az ITM államtitkári kinevezésekor 2020.01.13-án a LadányTV-nek kedélyes büszkeséggel nyilatkozott az M4 autóútról.

Video megtekinthető: youtu.be/5gMrnSSnuAw

„Első fázis mindenképpen az lesz, hogy Püspökladánytól-Kisújszállás és úgy tovább, természetesen Budapestig. Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk és - tényleg KÉRJÉK RAJTAM SZÁMON - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

Újabb két év telt el, az M4 autóút építése még el sem kezdődött térségünkben, de a kapitális kudarca ellenére Bodó Sándor nem kér bocsánatot, a választópolgárokat ismét hitegetve azt hazudja, hogy "A NIF-fel folyamatosan tárgyalunk a pontos ütemtervről. Mi már készen vagyunk, mindenképpen szeretném, hogy belátható időn belül kézzelfogható eredmény szülessen"...

Szövegértelmezés - avagy mi a valóság a "diplomatikus" szavak mögött:

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) 2007. február óta látja el a közlekedéspolitikáért felelős minisztérium megbízásából feladatait gyorsforgalmi utak, a közutak és a vasútfejlesztések területén is.

Bodó Sándor a NIF Zrt.-t irányító Minisztérium (ITM) államtitkára, kapcsolata közvetlen dr. Mosóczi László közlekedési államtitkárral, aki - a Kormány döntésének függvényében - kitűzheti az M4 autóút kivitelezési határidőit is. Hatáskörében rendelhette el az M4 autóút karcagi nyomvonalának módosítását, és időzíthette az áttervezés határidejét a választásokon túl....

Amíg Karcagnál nincs döntés, - hiába van kiviteli engedélye az M4 Ladányi szakaszának, - a kiviteli közbeszerzési eljárás kiírását akadályozza.

 

Bodó Sándor elvetemülten hazudik: "a belátható időn belül kézzelfogható eredmény" - immár lehetetlen, mert nem volt képes meggyőzni a Kormány(fő)t az M4 autóút megépítésének sürgősségéről, a Sárréti emberek sorsának javításáért. Kudarcának és felelősségének beismerése helyett még most is hamisan nyilatkozik a látszat fenntartásáért!

 

Nyilatkozataiban a rengeteg önellentmondás bizonyítja: Bodó Sándor szavahihetetlen!

Mézes-mázos ígéreteivel már tele van ... a puttony.

Felmérhetetlen károkat okozott a sárréti embereknek, ezért MÉLTATLAN a képviseletükre!

 
 

"Informatika, internet - ismeretlen szavak bukkannak fel az életemben"

 

Ez a döbbenetes kijelentése 2022. január 21-én a Ladány TV stúdiójában hangzott el és került képernyőre január 25-én. A dölyfösen fecsegő Bodó Sándor beismerte informatikai tudatlanságát, aki - Műszaki Egyetemi végzettségét kétségessé téve -  ilyen súlyos képességhiányokkal is államtitkár lehetett az Innovációs és Technológiai Minisztériumban!

Az Uniós pályázatokkal kapcsolatos felelősségének átháritása a "kedves ladányiakra" - arcátlan cinizmus!

Video megtekinthető:

youtu.be/e7sZigKnrX8

 

Ha igaz: ez városunk tragédiája, ha "csak tréfált": rajta kell számonkérni - április 3-án!

Fejőrobotok az UNIÓ tőgyén...

 

A bizarrnak tűnő címválasztást egy - honlapunkon - egyedi történés médiavisszhangja generálta.

2021.11.20-án Bodó Sándor államtitkár - a térség Fidesz-helytartója - közösségi oldalán közzétette:

" Több mint hárommilliárd forintból épül új telep Földesen"

Az ünnepélyes alapkőletételről a megyei (kormányközeli) hírportál tudósított:

haon.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/tobb-mint-harommilliard-forintbol-epul-uj-telep-foldesen-5845235/

 

2021.11.23-án a LadányTV-ben Tóth Lajos polgármester is részletezte, hogy ott járt, közlése feltűnő mondattal zárult: "Bízom benne, hogy hasonló, vagy akár ennél KISEBB léptékű fejlesztések akár közvetlen közelségünkben is megvalósulhatnak."

A homályos utalást a Képviselő-tetület novenber 25-i ülésének elején eképpen ismételte meg: "Vannak biztató jelek, hogy nemcsak Földesen, hanem akár közelebb, a mi közvetlen közelségünkben is hasonló agrárfejlesztésekre kerülhet sor..."

 

Ha valamit háromszor is nyomatékosítanak, akkor tanácsos a mélyebb vizsgálódás: ehhez szokatlanul részletgazdag útmutatást nyújtott a haon.hu tudósítása.

A konkrét agrárvállalkozás elgondolkodtatóan tanulságos példa az Európai Uniós források felhasználásáról.

A Kft. 3,4 milliárdos beruházásához mintegy 1,691 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert a Vidékfejlesztési Programban. Gondoljunk bele: 1691 millió Forint, mennyi mindenen javíthatna....

Ezért a feltűnően bőkezű támogatásért meg kell építeni: 

két (6600-6600 m2-es) istállót (16 kézilabda- vagy 3 focipálya méretben), benne a fejést robottechnológia fogja végezni, két 25 ezer literes tejsilót, a takarmánysilók is megújulnak, az istállón belül komplett új tartástechnológia lesz, újabb napelemrendszert telepítenek, megújul a silótér, szénatárolót hoznak létre.

 

Öntelt öröm

 

A vállalkozás részéről még érthető a dicsekvő öröm, hogy az Uniós fejlesztések hatására:

a tehén létszám 940-950 egyedre bővül, elérhető lesz a 40 literes fejési átlag.

*A fejések napi átlaga tehenenként  2,7 felett is lehetséges a fejőrobotokkal.

A beruházással a termelési önköltség 25-30 %-kal csökkenhet.

*Egy hazai 1000 tehenet tartó gazdaságban évente 2 robot ára is megtérülhet. A megtakarítás a munkabér és az üzemeltetési költségek (energia, víz, szennyvíz, állatorvosi költségek) csökkenéséből, illetve a bevételek növekedéséből származik.

A 2023-ra elkészülő tehenészet a társaság jelenlegi 153 alkalmazottja mellett további 15 család megélhetését biztosítja, a mostani 5,3 millió liter éves tejtermelés 8,9 millió literrel nőhet. (összesen: 14,2 millió liter)

Mindezek talán csak száraz termelési információk volnának, de ráadásként - a megyei vezetők és polgármesterek körében - Bodó Sándor a Vidékfejlesztési programról dölyfös önteltséggel nyilatkozott:  "Ez a mi világunk". (MTI tudósítás)

"...ezen a területen majdhogynem korlátlanok a lehetőségeink."

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) lehetőségeiről cinikusan fogalmazott: "ahhoz hogy a vállalkozások komfortosan érezzék magukat egy térségben, az önkormányzatoknak és a megyei önkormányzatnak fejleszteni kell „minden mást”...

 

Bodó Sándor mondatai leleplezik a FIDESZ protekcionista vidékpolitikáját:

 

Korlátlan lehetőség a gazdáknak - minden mást fejleszteni az önkormányzatoknak kell...

 

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal főosztályvezetője szerint: 2027-ig a vidékfejlesztési program 4 265 milliárd forintos keretösszeggel rendelkezik, cél, hogy 2022 nyaráig minden forrást lekössenek. Eddig 400 milliárd forintról született támogatási döntés, amiből 40 milliárd forintból fejlesztenek állattartó telepeket a gazdák a megyében, további 17 milliárd forint pályázati igény elbírálás alatt áll.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mezo/2020/index.html

2020: a mezőgazdaságban 234 ezer ember dolgozott -

A vidékfejlesztési programból: 18,2 millió Ft jut egy munkavállalóra!

Rögzíteni szükséges: 57 000 millió Ft jut csak az állattartó telepek fejlesztésére, - a példával azonos nagyságrendben - mintegy 35-40 vállalkozásnak!

 
 

A TOP+ programban 1 700 milliárd Ft jut a települések fejlesztésére az ország lakosságának!

 

A Debrecen Megyei Jogú Városon kívüli forrás: 73 milliárd Ft, amelyből csupán 58 millárd Ft-ra pályázhatnak az önkormányzatok. Mindössze ennyi pénzből kellene Hajdú-Bihar 81 településén 320 ezer ember számára az önkormányzatoknak fejleszteni minden mást... Bölcsődét, óvodát, iskolát, egészségügyi ellátást, útépítést és felújítást, gazdaságfejlesztést, energiamegtakarítást, hulladékkezelést, vagy belvízvédelmet...

 

A TOP+ pályázatokból csak 181 ezer Ft jut Hajdú-Bihar megyében egy lakosra...

 

Bodó államtitkár még mindig hadilábon áll a számadatok értelmezésével, de ez nem neki fájdalmas, mert a Fidesz elvetemült vidékpolitikája a széles társadalmat korlátozza, torzítja, elvándorlásra kényszeríti.

 

Gazdag Agrárvállalkozók  - Szegény Önkormányzatok

 

A 2020. évi Statisztikai Helyzetkép is mutatja, hogy mennyire koncentrálódnak a földterületek és a TSZ-ekből privatizált vagyonok - kevesek kezében.

A nyilvános 2020. évi NAV adatokból ismerhető példaként idézett vállalkozás

nettó árbevétele 2 448 620 000 Ft,

egyéb bevétele      426 315 000 Ft volt.

115 fő fizikai dolgozó bére bruttó 350 millió Ft, ebből nettó 240 millió Ft-ot kaphattak meg. (Havi 174 ezer Ft/fő)

A Kft. adózott eredménye 303,2 millió Ft. (Havi 25,1 millió Ft)

 

Bárándon 10 000 m2 ipari területet alakítottak ki közműkiépítéssel benne:
 hűtőház kialakítás 384 m2 terület,
 kutyaeledel gyártó üzem kialakítás 144 m2 terület,
 autószerelő műhely épület kialakítás 144 m2 terület.

A beruházás megvalósításához Báránd Önkormányzata 200 millió Ft-ot kapott.

 

Püspökladány Város Önkormányzatának működési bevétele: 2 646 654 427 Ft volt.

ebből közhatalmi adóbevétele: 288,9 millió Ft. (fejlesztésre - felújításra fordítható)

 
 

Az agrárvállalkozás kapott 1 691 millió Ft-ot a komplex tartás- és fejéstechnológiára.

Püspökladány Önkormányzata 270 millió Ft-ra pályázhat az "Ipari Park" megvalósításához...

 

A példaként idézett agrárvállalkozásnak 6-szor többet juttattak, de a * termelékeny tartás- és fejéstechnológia beüzemelése miatt

a földesi emberek félnek a jövőtől, mert munkahelyeik megszűnhetnek...

 
 

Bodó Sándor foglalkoztatáspolitikai államtitkárnak mégsem tűnik fel mindezen súlyos aránytalanság, megkülönböztetés és igazságtalanság.

Buzgón "bizakodik" Tóth Lajos polgármester és földtulajdonos is : "...a mi közvetlen közelségünkben is hasonló agrárfejlesztésekre kerülhet sor..."

 
 

 

A Fidesz-kormány támogatásával a fejőrobotok lankadatlanul fejik az Európai Unió tőgyét, 

Bodó Sándor bevallása szerint: "hogy a vállalkozások komfortosan érezzék magukat."

A kampányígéret és a kijózanító valóság

 

Már 8 hét telt el amióta Bodó Sándor képviselő a Tanuszodáról és a Birkózó csarnokról nyilatkozott a LadányTV-nek. A szeptemberi nyilatkozatának korrigált változata jelent meg a Ladányi Hírek 2021.10.27-i számának címoldalán:

A nyomtatott szöveg hasonlít az LTV-s nyilatkozatához, amelynek feltűnő részleteit előző cikkünkben alább közöltünk.

De a Ladányi Hírek indító mondata megjelöli a hivatalos forrást: "Szeptember 29-én jelent meg a Magyar Közlönyben egy kormányhatározat..." Amelynek tartalmából pontosan kiderülnek a határidők is, megcáfolva Bodó Sándor képviselő állításait.

 

www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK21178.pdf

8297. oldal  A Kormány 1681/2021. (IX. 29.) Korm. határozata
az Úszó Nemzet Programmal összehangolt, a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Program III. ütemében javasolt tanuszoda-fejlesztések előkészítéséhez szükséges további intézkedésekről


1. a részére bemutatott koncepció szerint egyetért az 1. melléklet szerinti helyszíneken javasolt tanuszoda-beruházások (a továbbiakban: Beruházások) további előkészítésével, valamint egy új tanuszoda-beruházás (a továbbiakban: Fejlesztés) előkészítésével;

5. a Beruházásoknak a Beruházás Előkészítési Alap felhasználásáról szóló 233/2018. (XII. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. § (2) bekezdés n), o) és p) pontja szerinti előkészítő fázisaira 670 675 976 forint forrást biztosít azzal, hogy az előkészítési fázisokat legkésőbb 2022. március 31-ig kell megvalósítani;


8. felhívja a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert, hogy a Beruházások megvalósítására lefolytatott feltételes közbeszerzési eljárás eredménye alapján készítsen előterjesztést a Kormány részére a Beruházások megvalósításáról, a kivitelezéshez kapcsolódó kötelezettségvállalási összeg és a kifizetések ütemezésének, valamint az emberi erőforrások minisztere és a Nemzeti Sportközpontok bevonásával az üzemeltetési költségeknek a bemutatásával.
Felelős: nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter
emberi erőforrások minisztere
Határidő: a Beruházások megvalósítását célzó feltételes közbeszerzési eljárást követő 60 napon belül.
 

A Kormányrendelet 2022. március 31-ig határozza meg az engedélyes terv elkészítését, és csak ezután lehet kiírni a kivitelezési közbeszerzést, amelynek határideje legalább +1 hónap... ha nincs akadályozó tényező. A közbeszerzés eredményét követő 60 napon belül kell előterjeszteni a kivitelezéshez kapcsolódó Kormányzati kötelezettségvállalás összegét. (üzemeltetési költségekkel).

Ha drágább a nyertes kivitelezői ajánlat, akkor a többletet is bevállalja a Kormány?

 

Lehetséges feltételek teljesítése - leghamarabb: 2022. július 1.

 

Bodó Sándor a város lakóit félrevezetve kijelentette a Tanuszodáról: "Az építkezés megkezdésére pedig jövő tavasszal van reális esély..." (Ladányi Hírek)

 

Reális esély...  nem tény?  De a legfontosabb kérdés: melyik jövő tavasszal kezdődhet az építkezés?

 

Emlékeztetőül...

 

A lakosságot rendszeresen félretájékoztató helyi újság címlapjának jobb alsó sarkában megkísérelte a számok nyelvén összefoglalni a két beruházást, de hadilábon állnak az alapfokú számtannal:

"A püspökladányi tanuszoda 2,3 milliárd forintból valósul meg a gyógyfürdő előtti 4000 m2-es területen."

                                            

A 488/7 hrsz. terület nagysága 4453,219 m2, de a tervező 5074,5 m2-t igényelt februárban. A Tanuszoda beépítendő alapterülete: 2120,829 m2 (53,123 x 39,923 m)

 

A birkózó csarnokról szóló bekezdésben "322 négyzetméteres alapterületű birkózó edzőcsarnok" szerepel, ennek ellentmondóan az utolsó sorban már "500 m2-es csarnokban két szőnyeg kap helyet."

 

A cikket a Püspökladányi Tájékoztató Központ intézményvezető - főszerkesztője jegyzi (GMA). 

"Megbízható" szakértő kezében a lakosság tájékoztatása?

 
 

Újabb kínos (ön)cáfolat

 

Bodó Sándor félrevezető nyilatkozatot tett a Birkózó Csarnokról is: "a kivitelező kiválasztása jelenleg folyamatban van. Ez azért fontos mérföldkő, mert amikor a kivitelező kiválasztása megtörténik, akkor a tényleges építkezés is megkezdődik."

 

2021.11.06-án Serdülő Szabadfogású Magyar Bajnokságot rendeztek a Sportcsarnokban. A COVID-járvány aggasztó terjedése ellenére - maszk használata nélkül - Bodó Sándor közölte, hogy 2021. november 18-ig lehet pályázni az építés kivitelezésére. Lendületesen mesélt a szakmai körülményekről, majd egy félmondatba rejtve - rezzenéstelen arccal - kijelentette: az "építkezés nyilván valószínűleg csak tavasszal fog beindulni"...

 

Hazug ígéretei után ez már további +5 hónap csúszás, ha nem lenne éppen akkor egy mindent befolyásoló esemény...

 

mert 2022. áprilisban lesznek az országgyűlési választások.

 
 

A Kormány nem Püspökladánynak ad 2 300 millió Ft-ot a Tanuszodára (és 155 millió Ft a Birkózó Csarnokra)! Csak saját tervezőinek és haveri építőcégeinek juttatja a méregdrága beruházások közpénzforrásait. Városunknak nincs beleszólása, a képviselőknek nincs betekintése a tényleges költségek részleteibe.

Tanuszoda meghirdetett költsége: 2 300 000 000 Ft/ 2120,9 m2= 1 084 445 Ft/m2: budai villák árszinvonalán! A közpénzből épült Tanuszodák fajlagos költségei 3 év alatt négyszeresre drágultak, ebben a tempóban minden hónap további 11%, azaz 253 millió Ft árnövekedést okozhat "egy tollvonással"... a Kormányrendeletben rögzített határidők miatt.

 
 

Bodó Sándor csak választási csaléteknek használja a Tanuszodát (és a Birkózócsarnokot), s ha lejár a mandátuma, utána a Vízözön..???

Nagyotmondó-semmittevő kampány

 

A választópolgárok megnyugtatásának szánta, de ellentmondásokba keveredett 2021.09.17-én Bodó Sándor a LadányTV-nek adott nyilatkozatában. Öntelt mosollyal próbálta hihetővé tenni állításait, amikor 10 év semmittevése után, most tényeknek beállított óhajokról, szándékokról szónokolt.

www.youtube.com/watch?v=P6ZAjT9FHIg

A "örvendetesebb" témával, a Tanuszodával indította a negyedórás önfényezést:

Nem említette, hogy a Tanuszodákról szóló Kormányhatározat óta eltelt 6 évben semmi nem történt Ladányban...

Más baj is van a hatos számmal, mert tévedett: a Gazdasági Kabinet 2021.08.31-én nem 6, hanem 7 Tanuszoda fejlesztését javasolta a Kormánynak, de ezekről még nem jelent meg rendelet...

A terület alkalmasságának vizsgálatáról elhallgatta, hogy választási lehetőséget nem adtak, vagy a Gyógyfürdő előtt, vagy máshol nem lehet...

"Látnunk kell a részleteket is", mondta... de itt vágás történt a riportban! (miket részletezhetett...)

Konkrét kérdésre közölte: " 2,3 milliárd Ft ennek a Tanuszodának a költsége, vagyis ennyiből kell megvalósítani..."

 

Baj van a számtannal

 

Előző híradásunkban közöltük Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook üzenetét: "Bóly, Kunszentmiklós, Nagykőrös, Püspökladány, Siófok, Tiszafüred, Vasvár településeken 17,6 milliárd forint költségvetési forrásból épülhetnek tanuszodák."

Tehát 7 tanuszoda, átlagosan 2,514 milliárd forintból. Ha Püspökladánynak "csak" 2,3 milliárd Ft jutna a tanuszodára, akkor a 6 tanuszodának 15,3 milliárd forint marad, átlagosan már 2,55 milliárd Ft jut a többieknek...

Korábban azt is megírtuk:

" Egyes beruházások többe kerültek, mert az államnak telket is kellett szereznie. Elgondolkodtató, hogy Püspökladánytól miért várnak el nagyobb területet - ajándékba?

A mesemondásból kivilágosodik, hogy a Gyógyfürdő előtti zöldterület ajándékba adásával Püspökladány vezetői 214-250 millió Ft-ról mondtak le, mert ezt más városok megkapják a Kormánytól!

 
 

A nagyotmondó kampánypropaganda így folytatódott: "...el is kell helyeznünk az egész fürdőfejlesztési blokkban"  majd egy idegen felületes nagyvonalúságával a 3 ütemben tervezett fürdőfejlesztésről beszélt, amelynek "pályázati kiírását várjuk".

Elhallgatta, hogy a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programból (TOP) a Püspökladányi járásnak nem adtak forráskeretet sem idegenforgalmi fejlesztésre.

 

Mindezen súlyos és aggasztó kijelentések után következtek Bodó Sándor hozzáállását leleplező beismerései:

"Püspökladány járási székhely, van ilyen küldetése, ha le van írva ez a dolog, ha nincs leírva..."

"A forrás rendelkezésre állását követően elindul majd a közbeszerzés, ami nyilván... hát mondhatom... elég hosszas jogi útvesztőbe torkollhat, de reményeim szerint ez nem így lesz. EZT NEM TUDOM MIRE ALAPOZOM..."

"Azt követően megkezdődhet az építkezés, erre igazából reálisan JÖVŐ TAVASSZAL van már esély, hiszen szeptembert írunk, addig viszont jó lenne minden adminisztrációs dologgal végezni."

 
 

 A Birkózócsarnokról lassan kollektíven lemondunk?

 

"Októberben megtörténik a kivitelező kiválasztása. Látszik a fény az alagút végén."

Hat év reménytelen sötétség után...kisebb alapterületű és drágább edzőcsarnok lehet!

De a közbeszerzés "hosszas jogi útvesztői" ennél a beruházásnál is léteznek...

 

Bodó Sándor Államtitkár az interjú utolsó részében a Kormány tehetetlenségét és alkalmatlanságát írta körül:

Az építkezés "hosszabb időt tölt a tervezési és engedélyezési asztalokon, mint maga a kiviteli munka"...

 

 

AZ (elpazarolt) IDŐ - PÉNZ (kamatos kamattal)... és mindig az állampolgárok adójából!

 
 
 

Ipari Park... vagy övezet... vagy terület?

 

A városi TV még le sem adta a pénteki felvételt, a "nagy mesemondó" már újabb történést közölt közösségi oldalán:

"Püspökladányi fejlesztési terveket egyeztettünk ma a Nemzeti Befektetési Ügynökségnél (HIPA), Tóth Lajos polgármester és Vadász Ferenc alpolgármester urakkal. Célunk egy kétlépésben megvalósuló, előbb kisebb, majd egy bővített, modern ipari terület kialakítása, ami számos munkahelyet teremtene a városban."

Másnap a hírt tovább visszhangozta a megyei hírportál is:

haon.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/ipari-teruleteket-alakitanak-ki-puspokladany-mellett-5664452/

Újabb részletek derültek ki a - Tóth Lajos polgármester szerint még nem publikus - tervről:

"a területen egy 12-14 hektáros ipari területet, és egy kisebb, 1-3 hektáros ipari területet alakítanának majd ki."

..."majd": feltételes módban...

Nagy valószínűséggel nem az újságíró tévedett, amikor a kivitelezés forrásának a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) megyei keretét jelölte meg mindkét terület esetében... de fordított sorrendben, mint ahogy a képviselő közölte a közösségi oldalán...

 

Sorakoznak a közérdekű kérdések:

Miért két lépcsőben történhetne a beruházás? (több is kellene)

Előbb a kisebb terület, vagy mégis - a haon.hu szerint - előbb a nagyobbik?

Miért nincs a fejlesztésekhez elegendő terület önkormányzati tulajdonban?

Honnan lesz pénz a nagyobb terület megvásárlásához?

Hogyan lehetséges a TOP forrásokból (két lépcsőben) ugyanarra a jogcímre pályázni?

Ha Berettyóújfaluban 3 hektáros Ipari Park 600 millió Ft-ba került, milyen módon lehet 3000 millió Ft-ot nyerni, ha - Debrecen nélkül - a megye települései gazdaságfejlesztésre a TOP forrásaiból összesen 5000 millió Ft-ot kaphatnak?

Miért nem hozott létre már évekkel korábban "felső kapcsolatokat" Bodó képviselő-államtitkár a tárgyalásokhoz?

A nyíl hegyei a fejlesztési területekre mutatnak...

 

A 2014-2020-as Uniós pályázati ciklusban is adott be Ipari Park pályázatot a fideszes városvezetés, de a Püspökladányt segítő "képviselői lobbitevékenység" elmaradt...  Meghatározóan elgondolkodtató, ha Bodó Sándor képviselő 2016-ban még nem tudta "hol nyílik az ajtó a pénzhez"...

 

2011-2021: Egy évtized cinikus-érzéketlen semmittevése miatt az Alaptörvénybe foglalt kötelességeit megszegő képviselő a saját bukott bizonyítványát állítja ki.

 

Amikor a hegy megy...

 

2018. 10. 11-én (hogy rohan az idő) az országgyűlési képviselő végre fogadta az előre egyeztetett helyen és időben a lakosság képviselőit. Sajnos 2 hónappal később, mint ahogy az ügy kirobbant. A közben elszenvedett lelki inzultusok hatására mintegy 30 fő érkezett meg a fogadóórára.

A több, mint 2 órás megbeszélés során a lakók képviselői átadták a 2800 aláírást tartalmazó petíciót. (2787, de még kiegészítve)

Bodó képviselő-államtitkár úr ígéretet tett, hogy felveszi a kapcsolatot a szociális államtitkárral és egy 3 tagú lakossági delegációval felkeresi. Eltelt 2 hét és e-mail érkezett a képviselőtől a lakóknak, amelyet az alábbi kiegészítéssel továbbítottak az Önkormányzat képviselőinek:

 

Tudomásunk szerint az alábbi levélben foglaltakkal kapcsolatban önkormányzatunk még nem kapott hivatalos értesítést. 2018. október 23-án kelt levelében Bodó Sándor az alábbiakról tájékoztatott bennünket:

„Megbeszélésünk szerint - több fordulóban - egyeztettem Államtitkár Úrral.
Az Önök által küldött 12 (8+4) oldalas levelet megkapta, illetve én is tájékoztattam a kialakult helyzetről. Elégséges információ birtokában van, így a delegáció látogatása nem szükségszerű. Ezek ismeretében lát lehetőséget a mindenki számára kedvező megoldás kimunkálásában.

1. Várja annak a két nem szomszédos teleknek az ingyenes felajánlását, amely a szükséges infrastruktúrával rendelkezik. A szándéknyilatkozatot az önkormányzat kezdeményezze, mivel csak jogi személy lehet szerződéses partner. Ha korábban más tulajdonban volt, akkor kerüljön önkormányzati tulajdonba. Testületi határozat a felajánlásról szükséges.

2. Az építkezés eddigi költségeinek megtérítését kéri, amelynek meghatározása igazságügyi szakértő véleménye alapján történne. Erről is önkormányzati határozatot vár. Az épület a megegyezést követően önkormányzati tulajdonba kerül.

Összegezve: jogi partner az önkormányzat; szükséges két telek cserébe, ahol megépülhet az otthon (befogadó környezet), a megkezdett építkezés, térítés ellenében, az önkormányzat tulajdonába kerül.

Üdvözlettel: Bodó Sándor”

 

2018. 10. 25-én a Képviselő-testületi ülés után az alpolgármester levelet írt a szociális államtitkárnak. (Tartalmát nem tette közzé). Azóta befagytak a kommunikációs csatornák. Válasz mindeddig nem érkezett.

 

Az építkezés folytatódik, a lakók nap-mint-nap elszenvedik a szabálysértő módon folyó építés-szállítás stresszes helyzeteit.

 

Ami eddig megválaszolatlan kérdés volt, mostmár az események adják meg rá választ:

 

Ki a felelős?

 

Azzal, hogy Bodó Sándor országgyűlési képviselő 2 hónapos üzengetés, bujkálás után fogadta a lakók képviselőit, átvette a 2800 aláírást és közvetítő szerepet vállalt a szociális államtitkárhoz, elismerte a saját felelősségét is!

 

Már nem viselkedhet úgy, mint 2017. márciustól 2018. októberig. Nem tagadhatja le, nem terelheti az Önkormányzatra és azt sem mondhatja, hogy ez tisztán szakmai kérdés.

 

Ha a szociális államtitkár a más helyszínen történő megvalósítást kinyilatkozta (de hivatalosan nem értesítette az Önkormányzatot) akkor világossá vált mindenki számára: ez nem szakmai, hanem politikai - gazdasági érdekű beruházás.

 

Püspökladányban ebben az időszakban a politikai-gazdasági érdekeket Dombi Imréné képviselte, aki 2018. 09. 25-én orvosi igazolással menekült el a szembenézés és felelősségvállalás elől.

 
Folytatás hamarosan...

 Üzengetés...

 

Térségünk képviselője üzent. Sajnos nem a 2018.08.08-i megkeresésre, amelyben a lakosság az építkezés leállítását kérte. Arra 30 nap alatt még nem sikerült válaszolnia.

 

De most mégis gyorsan érkezett egy rövid, ám annál elgondolkodtatóbb üzenet.

 

A tiltakozó lakók újabb Lakossági fórum összehívását kezdeményezték, és az időpontjának kiválasztásával kapcsolatban közreműködésre kérték a polgármestert. 2018. 09.05-én elment az értesítés minden meghívotthoz, benne a kért időpontok: 2018.09.13. csütörtök 18 órától, vagy 09.14. péntek 18 órától.

Bodó képviselő úr még aznap este 22 óra 24 perckor üzenetet küldött.

Üzenetét nem nehéz megérteni, de lehetnek emberek, akik szerint félreérthető...

 

1. Államtitkárként első nyilatkozatában azt ígérte, hogy csütörtökökön-péntekeken a választókerületben tartózkodik.

2. Az augusztus 8-i megkeresés után ezt a lakossági igényt már "üzengetésnek" nevezi.

3. Nem jelöl meg más időpontot, ezzel nyomatékosítja: fórum keretében a lakossággal nem is akar találkozni.

 

Szerencsésebb lett volna, ha nem oly' gyorsan válaszol, megfontoltabb lett volna aludni rá egyet...

 

De így válik láthatóvá a pőre valóság.