Mi a TÉT?

 

Az M4 autóút történetének legújabb-legfontosabb fejezetében sorsdöntő napok következnek.            A megbízott tervezők végére értek a folyamatnak, amellyel elkészült a Törökszentmiklós - Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz bírálati terve.

A Tervtanácsban olyan a szakemberek vesznek részt, akik a gyorsforgalmi úthálózat már működő és építés alatt álló elemeit is jóváhagyták. Az Önkormányzatok határidőre eljuttatták észrevételeiket és javaslataikat a döntés-előkészítőknek.

 

Az 1137/2018.(III.26.) Kormányhatározat az M4-et autóúttá minősítette, ezért a max. 110 km/h sebesség 18 % (16 perc) időveszteséget fog okozni az M4 186 km-es M0 - M35 közötti szakaszán. Az autópályán 130 km/órával szerezhető időnyereség fele elveszett. (1,8 - 2,0 millió óra/év)

Az M4 autóút 152. km-e után ritkulnak a csomópontok, az útvonal leghosszabb (16,8 km-es Karcag - Püspökladány) szakaszán az M4 nyomvonala eltávolodik a 4. főúttól a 151-187. km között, ebből 24 km külterületen nem átjárható.

A Natura 2000 miatt dél felé tolt M4 nyomvonalon 12 km-rel hosszabb út eljutni Karcagról Püspökladányba, mint a 4-42. főutakon, ahol ezért nagy átmenő forgalom marad, a teherforgalom továbbra is Püspökladány - E-útdíj mentes - belterületén haladhat át. M4 165-189. km szakaszain bekövetkező Havaria események miatti terelő útvonal biztosítása csak Püspökladány belterületi útjain lehetséges.

Az M4 Püspökladány - Országhatár szakasz szívóhatása csekély, mert a 61 km-es M4 autóút 5 km-rel hosszabb a 42. főútnál (56 km). A romániai A3 iránya (Nagyvárad-észak +14 km) - és a további szakaszok stagnálása - nem segíti az M4 használatát. A 42. út forgalmas marad azért is, mert Püspökladány-Berettyóújfalu M4 autóúton 4+5 km-rel, Püspökladány-Földes  4+2 km-rel hosszabb, mint 42. főúton! A hosszabb útvonal befolyásolja az M4 és a 42. főút forgalmának arányát. Az M4 útvonal érzékelt gyengeségei nemzetgazdasági szintű veszteségeket okoznak!

 

A Kaba - Nádudvar - Püspökladány gazdasági térségben országos és nemzetközi rangú ipari-agrár vállalkozások 400-450 milliárd Ft nagyságrendű GDP-t hoznak létre, a három városban és a közvetlen környező településeken élő 45 000 ember megélhetését biztosítják. A térség gazdasági potenciálja kiemelkedően hozzájárul a nemzetgazdaság növekedéséhez, ezért nélkülözhetetlen a kiváló minőségű le- és felhajtás az M4 térségi csomópontjainál. 

 

Az ország más térségeiből ezt kitűnő példák mutatják:

1. A 83. sz. főút 2x2 sávos kivitelezésénél Tét város (4000 lakos) két csomópontot kap úgy, hogy a Déli és Északi csomópont között csak 3,0 km lesz a távolság.

2017. január 10-én a város polgármesterének észrevételeit és javaslatait vita nélkül elfogadta a Tervtanács.

20170110_83_jegyzokonyv.pdf (3565216)

6. oldal: Tét város polgármestere elmondta, hogy a nyugati elkerülést nem tartják jó megoldásnak, illetve "számunkra kedvezőbb lenne, ha olyan nyomvonalváltozat kerülne kialakításra, amelynél a jelenlegi 83. sz. főútra a település előtt és után is egy csomóponttal kerülne rákötésre az új főúti nyomvonal."

8306. úti csomóponttól 800 m-es összekötő út épül a régi 83. főúthoz (tervezett 8314. út) és a 8307. út elkerülő szakasza is (900 m) a csomóponthoz épül meg + 83. út korrekciók: Tétszentkút 800+200 m és Erdősor 400 m.
A tervezők úgy dolgoztak, hogy a kisvárosnak minél kedvezőbb legyen mindkét csomópont kialakítása, sőt a 2 mellékút bevezető szakaszait összekötötték a régi 83. főúttal is.

 

 

2. M6 autópálya folytatása Bóly város (3800 lakos) térségében:

Az M6 - M60 autópályák elválási csomópontjától dél felé 3 km-re új csomópont épül az 5703. útnál, ezzel a kisvárosnak 2 felhajtási lehetősége lesz az autópályákra és Bóly nyugati elkerülő útját is meghosszabbították az Ipari Parkig. A térség 4 településének lakói (2500 fő) is az új csomópontot használhatják.

 

3. M6 autópálya csomópont Villány (2200 lakos)

Egy új 8,2 km-es összekötő út építésével Márok, Lippó, Bezedek településekről (1000 lakos) javul az autópálya közvetlen megközelítése. Az új úttal közelebb kerül az M6 autópályához Magyarbóly, Nagyharsány, Villány és Siklós járási székhely is.

 

A jó példák még hosszan sorolhatóak az M30-M44-M76-M85-M86 gyorsforgalmi utak melletti településeknél létrehozott csomópontokkal és összekötő utakkal. Mindezek lehetőségeket adnak térségünk Önkormányzatainak is.

 

Egy térség gazdasági-, illetve társadalmi fejlődésében alapvető szerepet játszik a meglévő infrastruktúra állapota, fejlesztése, a vállalkozások telephelydöntéseiben fontos szerepet játszik az autópálya léte, vagy nem léte. Sajnos a térségünket még nem hozta közelebb sem a fővároshoz, sem a megyeszékhelyhez a bővülő gyorsforgalmi úthálózat.

Néhány kilométer hiányzó út megépítése az emberek és a vállakozások sorsát változtathatja meg.

Például Kaba és Nádudvar M4 keleti irányú felhajtási lehetőségét javítani szükséges és lehetséges. Nyugat felé Nádudvartól az M35-M3 útvonalon 243 km, a 33-M3 útvonalon 215 km, az M4 autóúton Püspökladány-Kelet elkerülő megépítésével 179 km lesz Budapest M0 körgyűrű távolsága. Ehhez 3 km útépítés szükséges...

Az ország más térségeiben nem csak a megyei és járási székhelyek, de a kistelepülések is érvényesíteni tudták terveiket. A cél eléréséhez, a térségünk számára leghasznosabb útvonalak létrehozásához a tervezők és a döntéshozók segítsége nélkülözhetetlen.

 

Reménykeltés vagy valóság?

 

Oly sokszor kapott szárnyra már a hír az M4 autópályáról, majd autóútról, majd szűkített autóútról, hogy valós lehet a félelem: egyszercsak köddé válik...

 

A veszélyhelyzet időszakában is zajlottak egyeztetések a döntéshozók, a tervezők és az Önkormányzatok között, hamarosan lezárul az engedélyes tervek benyújtásának időszaka.

 

2020. 05. 26-i keltezéssel a Kormány döntött a közlekedési infrastruktúra-fejlesztéssel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról (Megjelent a Magyar Közlönyben)

MK_20_122.pdf (389884)

A Kormány 236/2020. (V. 26.) Korm. rendelete a közlekedési infrastruktúra-fejlesztéssel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról

4. § (1) Az egyes közlekedésfejlesztési projektekkel összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról és az eljáró hatóságok kijelöléséről szóló 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet] 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé és nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházással összefüggő üggyé nyilvánítja az 1. mellékletben meghatározott beruházásokkal összefüggő, azok megvalósításához és használatbavételéhez (forgalomba helyezéséhez, üzemeltetéséhez, működéséhez) közvetlenül szükséges, a 2. mellékletben felsorolt közigazgatási hatósági ügyeket.”

A Magyar Közlöny 2843. oldalán megtalálható 1. mellékletben olvasható először az M4 autóút térségünket érintő szakaszainak megvalósítása!

 
Kivonat:

1.1.27. Az M4 gyorsforgalmi út, Törökszentmiklós (nyugat) és Püspökladány közötti szakasz megvalósítása.

1.1.28. Az M4 gyorsforgalmi út, Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasz megvalósítása.


1.7.12. Az M4 gyorsforgalmi út Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány szakaszhoz kapcsolódóan Kisújszállás üzemmérnökségi telep megvalósítása.

1.7.13. Az M4 gyorsforgalmi út Püspökladány–Berettyóújfalu szakaszhoz kapcsolódóan Berettyóújfalu üzemmérnökségi telep bővítése.

 

A legfontosabb Kormányhatározat ezután következik: a beruházás forrásának hozzárendeléséről és az M4 autóút kivitelezőinek közbeszerzéséről...

A 2020. februárban átadott M4 Üllő-Albertirsa szakasz fajlagos költsége 1,74 milliárd Ft/km volt. A Törökszentmiklós-Nyugat - Püspökladány - Berettyóújfalu szakasz hossza 94 km, tehát legalább 160 milliárd Ft szükséges a megépítéséhez.

De az idő pénz, így az infláció a végösszeget tovább növelheti: egyes kalkulációk szerint 300 milliárd Ft is lehet...

 

M4 autóút - Egybehangzó állítások az államtitkároktól

 

2020. januárban Bodó Sándor államtitkár - országgyűlési képviselő nyilatkozta a Ladány TV-ben:

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

2020. február 19-én ismét városunkban jártak az M4 szakasztervezők és a füldtulajdonosokkal, vadásztársaságokkal egyeztettek.

 

2020. március 4-én Pogácsás Tibor belügyminisztériumi államtitkár - országgyűlési képviselő Monor Városi TV-ben nyilatkozott a frissen átadott M4 Üllő-Albertirsa szakaszról, annak fordulatokban bővelkedő történetéről, majd az M4 építésének folytatásáról:

 

youtu.be/uqbxxERc4bQ 

 

Pogácsás Tibor: "... jövő év végéig, vagy az azt követő év tavaszáig a Szolnok elkerülő is elkészül, egészen Törökszentmiklósig meg lesz ez a része a gyorsforgalminak, a másik oldalon a határtól visszafelé jön az út, és reményeink szerint egy három év alatt összeér és akkor egészen Romániáig, Erdélyig ezen az úton lehet haladni..."

 

A térségünkre vonatkozó információ kis eltéréssel egybecseng Bodó Sándor államtitkár januári nyilatkozatával.

 

Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy a belügyminisztárium államtitkára olyan komplex információk birtokában nyilatkozott, amit pozíciójából fakadóan a legjobban tudhat.

M4: megkésett átadás - még 100 km hiányzik Ladányig...

 

magyarepitok.hu/utepites/2020/02/m4-immar-60-kilometeres-az-egybefuggo-negysavos-szakasz

 

Pénteken délben Pilis térségében átadták az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométeres szakaszát, mely a Duna Aszfalt Kft. (22 kilométer) és az EuroAszfalt Kft. (8 kilométer) kivitelezésében készült el, nettó 52 milliárd forintból.


A 2017 áprilisában elkezdődött beruházásban a két település között 29 kilométeren új nyomvonalon valósult meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út, tehermentesítve Monor, Monorierdő és Pilis településeket, illetve távolabbra helyezve a forgalmat Albertirsától.

 

Eddig a jó hír, talán feledjük el, hogy ezt a szakaszt is 4 hónapos késedelemmel adták át.

 

A frekventált Pest megyei szakasz utolsó 17 km-e Abony térségében 2020 nyarára készülhet el. Még 2 évig folyik a legfontosabb új Tisza-híd és Szolnokot északról elkerülő szakasz kivitelezése.

 

Eközben Püspökladányban...


2019. 12. 10-én látogattak el a Törökszentmiklós - Püspökladány és a Püspökladány - Berettyóújfalu (M35 csomópont) szakaszok tervezői az Önkormányzathoz. Mint a 2020.01.30-i Testületi ülésen kiderült: Tóth Lajos polgármester  egy-másfél órás késéssel csatlakozott be az egyeztetésbe. Addig Vadász Ferenc főállású alpolgármester képviselte a ladányi érdekeket.

 

A megbeszélésről készült Emlékeztető szerint a tervezők ismertették a tevezési megbízás tartalmát, a tervfázis jelenlegi állását és a tervkészítés határidejét.

A legnagyobb és legsúlyosabb változást érzékeltető mondat: "...autópályává fejleszthető autóútként kell tekinteni, viszont a párhuzamos földutakat, közműveket és kisajátítást a 20 m-es koronaszélességhez kell tervezni..."

ume.kozut.hu/dokumentum/561#&gid=1&pid=1

 

Határozottan és mély meggyőződéssel ki kell nyilvánítani, hogy ez a változtatás súlyosan hátrányos az egész térség számára, korlátozza - reálisan elveszi - a lehetőséget az autópálya későbbi megépítésétől.

Ha az engedélyezés után a kisajátítás, a közművek és a földutak kialakítása a 20 m-es koronaszélességhez igazodik, akkor csak irracionális költségekkel és kockázatos 3,3 - 3,3 méteres töltés-rézsű melléépítéssel lehetne kialakítani az autópálya profilt.

 

... és a Facebook-on

 

A sajtóhírek és polgármesteri bejelentés hatására elindult a véleményáradat a virtuális közösségi térben is. A Facebook korlátlan, ellenőrizhetetlen és teret enged a valóságtól elrugaszkodóknak is. Meg kell tanulni a kezdő politikusoknak is, hogy a mondataik számonkérhetők.

Megtanulva a leckét, levonva a tanulságokat honlapunkon évek óta figyelemmel követjük a fejleményeket és igyekszünk mérsékelt hangnemben, reálisan kommentálni, vagy helyreigazítani, ha szükséges.

 

Ha a Városfejlesztési Bizottság külsős tagja, alig több, mint 2 hónapnyi önkormányzati tevékenysége után kritikus mondatokkal utal vissza a múltbéli hibákra, e véleményéhez joga van. De nem eshet ugyanabba a hibába...

Mert utolsó bejegyzésében még az Államtitkári nyilatkozatot is meghaladó konkrétsággal írja le a munkakezdés időpontját, mint aki nem akar tanulni a múlt hibáiból. 2006-ra utal burkoltan. Mintha amnéziás lenne, azt az immár 10 évet, amelyben sem haladt az M4 autópálya ügye, az nem kritizálja... Pedig tudható: tényleges építésről 5 éve is történt ígéret...

 

Mindezen elfogultságát tetézi be a 2021-re tett újabb ígérettel. Egy magánoldalon mindenki az ír, amit lelkiismerete enged számára, de egy közszereplő magánoldalán sem lehet felelőtlen!

 

Egyesületünk egyetért a külső bizottsági tag Facebook-on kifejtett álláspontjának első 6 és utolsó 4 szavával:

Beszélni kell róla, és nem gáncsoskodni, vagy ez Ladányi sajátosság, nehogy azt gondolják rólunk, hogy egyet akarunk és közösen.

 

 

Váratlan reakciók: M4 – mikor, miből?

 

 

Az M4 autóút még hiányzó Törökszentmiklós-Püspökladány-M35 közötti szakaszainak tervezésével megbízott szakemberek látogatásáról a megyei napilapban közölt polgármesteri nyilatkozat után honlapunkon megjelent kritikus vélemény – úgy tűnik – eljutott a város és a térség vezetőihez.

A Ladány TV 2020.01.13-i műsorában Tóth Lajos polgármester és Bodó Sándor államtitkár-országgyűlési képviselő is több percet szánt a helyzet magyarázására.

 

Video részletek megtekinthetők:

youtu.be/5gMrnSSnuAw

 

 

Tóth Lajos az újságcikk tartalmát kiegészítve bejelentette:

Ebben a hónapban tervezünk  egy olyan fórumot, ahol a tervezők jelenlétében az érdeklődő városlakók, földtulajdonosok és érintett gazdasági társaságok tájékozódhassanak a részleteket illetően.”

A városvezető 2019.12.12-i testületi ülésen még nem kívánta tájékoztatni a város lakóit, majd 2019.12.31-én a sajtó által megüzente. Újabb 2 hét múlva már lakossági fórum tervezéséről nyilatkozott. A Lakossági Fórum szervezése helyes, a demokratikus jogok gyakorlása szükséges, mert a régóta várt autóút meghatározza Püspökladány és a térség jövőjét.

 

A polgármesteri tájékoztató szerint: 

„Megközelítően végleges az M4 autópálya nyomvonala. Természetesen van, lehet még ráhatásunk apróbb részletek vonatkozásában.”

 

Ha ezt megnyugtatásnak szánta - még sikerülhet…

 

Bodó Sándor határozottan kijelentette: 

„…A csomópont a 42. főúton a benzinkút után lesz, a nélkülözhetetlen ipari park annak környezetében jöjjön létre. Azután egy későbbi szakasz lesz, hogy Berettyóújfaluig épüljön. Első fázis mindenképpen az lesz, hogy Püspökladánytól- Kisújszállás és úgy tovább, természetesen Budapestig.”

Ha ezt a logikus és konszenzus-teremtő álláspontot Államtitkár úr új Hivatalában fogja érvényesíteni, akkor ígérete is megvalósulhat: 

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk és - tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/az-itm-ben-folytatja-bodo-sandor-3778701/#

A gomb és a kabát...

 

2019. december 10-én az M4 autóút tervező szakemberei egyeztettek az Önkormányzatnál.

2019. december 12-én a Testületi ülésen a polgármester nem tájékoztatta erről a lakosságot.

2019. december 31-én két cikk is megjelent a Hajdú Bihari Naplóban (és a haon.hu webportálon):

haon.hu/kozelet/helyi-kozelet/jon-az-m4-ladanyba-de-meg-nem-tudni-hogy-merrol-3757362/

és a 3. oldalon:


A hangzatos - ám dilettáns - címadás információhiányra utal. A betűk sorrendjéből nem könnyű eldönteni, hogy mi is volt a tervezők látogatásának oka, de az olvasónak lehet olyan érzése, hogy a lényeg rejtve maradt.

 

Az Ipari Park helyét nem az befolyásolja, hogy hol épül a környezetvédelmi engedéllyel rendelkező M4 autóút csomópontja, mert köztudottan 2016-ban a komplex pihenőhellyel együtt már megtervezték, ez - önleleplező módon - később kiderül a cikkből is. (Megvan a szakasz nyomvonalterve...)

A M4 nyomvonal és az ipari park pozícióját bemutatta az a 3D video, amely 2014-ben készült, nyilvános és már több, mint 1500 érdeklődő megismerte:

www.youtube.com/watch?v=zKq5OLDkRgI

 

Elgondolkodtató, hogy az Ipari Park helyszínének ugyanazt a - város vezetőjének "magán-véleményeként" most említett - területet jelölték meg a 2008-ban már elnyert, majd 2009-ben visszamondott pályázatban... és egyik helyszínként a 2016-ban benyújtott, de 2017-ben elutasított pályázatban is.

A 2008.02.28-i testületi ülés jegyzőkönyvéből:
"A  „Püspökladány  déli  iparterület  fejlesztése”  című pályázatunk  299  millió  Ft támogatást  nyert.  
Ez  azt  jelenti,  hogy  a  régi  gázcsere-telep  oldalában  egy  32 hektáros  területen  ipari  park  létesülhet."
 

www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/jegyzokonyvek/2008/2008_02_28.pdf

 

Sajnos nincs új a Nap alatt, csak hiányos emlékezet, vagy erős szándék... a tékozló múlt felelősségének elfeledtetésére...

Csak reménykedni lehet, hogy a polgármester nem tetteti magát tájékozatlannak és a lakosságot sem akarja félrevezetni...

 

Az újságcikkekben fontosak az időpontokra és az irányokra tett utalások is...

Az első cikk második mondata tavaszi megvilágosodást jelez:

"Tavasszal tárgyalhat erről a képviselő-testület, akkorra véglegessé válhat a gyorsforgalmi nyomvonala, többet tudhatunk a kivitelezés menetéről, annak tartalmáról."

Az M4 módosított engedélyezési terv és a kiviteli terv elkészítésének határideje 24 hónap, tehát 2021. tavasza...

 

Az M4 autóút minden irányban biztonságosabb és gyorsabb útkapcsolatot teremt. Püspökladány lakossága - és az Ipari Park helyszíne - szempontjából legfontosabb az építési szakaszok ütemezésének sorrendje.

 
 

Elsődleges a főváros elérése!

 

A városunk fő problémája: a munkahelyek hiánya, a befektetők elmaradása! A változtatás - felzárkózás legfontosabb feltétele Budapest (M0) gyors és biztonságos gyorsforgalmi autóúti elérésének megteremtése!

 

Amelynek pozitív következményei:

Befektetői vonzerő - munkahely teremtés
Balesetveszély csökken
Időnyereség
Üzemköltség csökken
Települések tehermentesülnek
Környezeti károk enyhülnek

 

A legfontosabb cél elérését végzetesen hátráltatja, ha a városvezetés nem érzékeli a kivitelezés ütemezéséből és a nyomvonal irányából fakadó csapdahelyzetet:

"Kifejeztük abbeli óhajunkat, hogy mihamarabb megtörténjen a város tehermentesítése..."


Kizárólag az M4 autóút Törökszentmiklós 46. úti csomóponttól - Püspökladány 42. úti csomópontig megépítése jelenti az összes kiemelt fontosságú cél megvalósulását! 

Az M4 autóút nyomvonalát Karcagnál délebbi irányba tolták 2016-ban, így kapott környezetvédelmi engedélyt (Natura 2000 területek elkerülésével.)

A 2019-ben elfogadott Országos Területrendezési Tervben a védett Natura 2000 területen keresztül tervezik a Nagysebességű Vasút (NSV) nyomvonalát, ott ahol az M4 autóutat nem engedték...

A grandiózus elképzelés Püspökladány térségében is nagyon súlyos környezetterhelést fog okozni: a tervezett (NSV) vasúti folyosó végletesen kettévágja a város és a Farkassziget-Újtelep közötti zártkerteket és közlekedési utakat.

 

Mi lesz a Balaton utca sorsa? Hogyan és hol alakítható ki az NSV állomása és elágazása Kolozsvár felé?

 

A Budapest - Kolozsvár Nagysebességű Vasút tervezett nyomvonala az OTrT-ben nem található meg, amely újabb konfliktust okozhat Püspökladány-Báránd-Földes térségében.

A Kaba - M35 közötti M4 autóút szakasszal egy településnek sem lenne jobb Budapest elérése.

A munkahelyteremtést nem segíti: a ladányi Ipari Park létrehozására pozitív hatása nincs.

A 4. főút újabb 10 km-es szakaszán növekedhet  a balesetveszély, különösen Püspökladány Újtelepnél.

A 4. főút forgalomnövelése időveszteséget és üzemköltség drágulást is okozhat.

 

Püspökladány vezetőinek mindent meg kell tennie a legjobb - legbiztonságosabb útkapcsolatokért és az optimális ütemezési sorrend elfogadtatásáért.

Az egész térség közös érdekét az országgyűlési képviselő és a polgármesterek egységes akaratú fellépése szolgálhatja.

Csúszik az M4 autóút Üllő-Albertirsa szakaszának átadása

 

 

Üllő Város Önkormányzatának közleménye:

Adatok

Projekt típusa

Út

Kialakítás típusa

Új nyomvonal (2x2 sáv)
Különszintű forgalmi csomópont
One_level_junction

Új nyomvonal (2x2 sáv)

29965 méter

Érintett megyék

Pest megye

Érintett települések

Albertirsa, Gomba, Gyömrő, Monor, Monorierdő, Péteri, Pilis, Üllő

Kivitelező

DUNA ASZFALT Kft., EuroAszfalt Kft.

Fázis

Kivitelezés

Kivitelezés kezdete

2017. január

Kivitelezés várható befejezése

2019. szeptember

A kivitelezés szerződéses összege

52 143 121 938 Ft

Forrás

A beruházást a magyar állam finanszírozza.

magyarepitok.hu/utepites/2016/11/m4-a-duna-aszfalt-az-euroaszfalt-es-a-colas-kivitelez-ullo-es-cegled-kozott

M4 (szűkített) autóút

 

Az M4 Törökszentmiklós - Püspökladány szakasz már építési engedélyt kapott 2016-ban,

majd 2 év csend után érkezett a hír, hogy a kormány döntése alapján a 26,60 m-ről 20 m-es koronaszélességre csökkentik az út fő paraméterét, ezért újra kell engedélyeztetni...

Újabb egy év elteltével derült ki melyik tervező cég végezheti el a feladatot további 2 év határidővel. 2021. tavaszára lehetnek készen a kivitelezési tervek.

Tehát: ha 2016-ban megkaphatta volna a kiviteli tervek készítésének jogát a tervező, akkor már az építés is elkezdődhetett volna...

Ha nincs politikai szándék, akkor annyiszor dolgoztatják át újra és újra a terveket, ahányszor a megrendelő kívánja...

 

Jeleztük mindezt korábban és azóta ennyi fejlemény történt:

 

jnsz.hu/helyi-hirek/2019/05/kiderult-ki-tervezi-az-m4-es-hajdusagig-nyulo-szakaszat

 

Szerződés

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése

Ágazat: Utak

Összeg: 3 675 000 000 Ft

Szerződő fél: UTIBER Kft., RODEN Mérnöki Iroda Kft.

Szerződés kezdete: 2019.03.25

Szerződés típusa: Tervezési szerződés

 

Püspökladány alpolgármestere 2019. 04. 25-én megjelent Hajdú-Bihari Naplóban a kérdésre így nyilatkozott:

 

Püspökladány nagy problémája a 42-es út. Mikor viszik ki a forgalmat?

 

"Ez az M4-es gyorsforgalmi úttal oldódik meg, úgy látom. A jelenleg is folyó tervezési folyamatokból az derül ki, hogy 2021-ben meg lehet kötni a kivitelezési szerződést. A befejezésére hallottam már 2024-et és 2028-at is. Inkább a 2028 a reális. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út Karcag felől éri majd el Püspökladányt, a jelenlegi 42-es főút sárrétudvari leágazásánál lenne a csomópont Báránd, Püspökladány és Sárrétudvari felé, majd a vasútvonal fölött áthaladva Kaba–Földes útvonalon éri el Berettyóújfalut, ahol csatlakozik a már meglévő sztrádahálózatba. A munkahelyteremtő beruházások miatt is fontos volna a gyorsforgalmi út, hiszen a megyében Püspökladány lenne legközelebb a fővároshoz."