M4 (szűkített) autóút

 

Az M4 Törökszentmiklós - Püspökladány szakasz már építési engedélyt kapott 2016-ban,

majd 2 év csend után érkezett a hír, hogy a kormány döntése alapján a 26,60 m-ről 20 m-es koronaszélességre csökkentik az út fő paraméterét, ezért újra kell engedélyeztetni...

Újabb egy év elteltével derült ki melyik tervező cég végezheti el a feladatot további 2 év határidővel. 2021. tavaszára lehetnek készen a kivitelezési tervek.

Tehát: ha 2016-ban megkaphatta volna a kiviteli tervek készítésének jogát a tervező, akkor már az építés is elkezdődhetett volna...

Ha nincs politikai szándék, akkor annyiszor dolgoztatják át újra és újra a terveket, ahányszor a megrendelő kívánja...

 

Jeleztük mindezt korábban és azóta ennyi fejlemény történt:

 

jnsz.hu/helyi-hirek/2019/05/kiderult-ki-tervezi-az-m4-es-hajdusagig-nyulo-szakaszat

 

Szerződés

M4 Törökszentmiklós (Nyugat) – Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése

Ágazat: Utak

Összeg: 3 675 000 000 Ft

Szerződő fél: UTIBER Kft., RODEN Mérnöki Iroda Kft.

Szerződés kezdete: 2019.03.25

Szerződés típusa: Tervezési szerződés

 

Püspökladány alpolgármestere 2019. 04. 25-én megjelent Hajdú-Bihari Naplóban a kérdésre így nyilatkozott:

 

Püspökladány nagy problémája a 42-es út. Mikor viszik ki a forgalmat?

 

"Ez az M4-es gyorsforgalmi úttal oldódik meg, úgy látom. A jelenleg is folyó tervezési folyamatokból az derül ki, hogy 2021-ben meg lehet kötni a kivitelezési szerződést. A befejezésére hallottam már 2024-et és 2028-at is. Inkább a 2028 a reális. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út Karcag felől éri majd el Püspökladányt, a jelenlegi 42-es főút sárrétudvari leágazásánál lenne a csomópont Báránd, Püspökladány és Sárrétudvari felé, majd a vasútvonal fölött áthaladva Kaba–Földes útvonalon éri el Berettyóújfalut, ahol csatlakozik a már meglévő sztrádahálózatba. A munkahelyteremtő beruházások miatt is fontos volna a gyorsforgalmi út, hiszen a megyében Püspökladány lenne legközelebb a fővároshoz."