M4 autóút 2023

Lázár János Építési és Közlekedési Miniszter üzenete

 

Az építési vállalkozók nem fognak annyit keresni az állami beruházásokon, mint az elmúlt 20 évben

Parlamenti meghallgatásán elmondta, hogy új Duna-híd épül Mohácsnál, és hogy szerinte nem érdemes megépíteni az M0-ás északi szakaszát.

Részletesen:

 

A kötött pálya lesz a főszereplő a magyar közlekedéspolitikában, de ez nem autóellenességet jelent

 

68 beruházás újraindítására volt lehetőség, 3 ezer milliárd forint értékben indítottak beruházást, ebben 11 útfejlesztés van, amelyek gazdasági beruházásokhoz kötődnek.

 

A gyorsforgalmi utakból származó bevétel körülbelül 500 milliárd forint, ami 700 milliárdra emelkedik, miközben az alsórendű utakra 120 milliárd forintot költenek. Azért lobbizik a kormányzaton belül, hogy újra legyen útkassza a költségvetésben, de a pénzügyminiszter ennek a gondolatát sem szereti hallani.

 

Ami a tudósításokból kimaradt, de az RTL Híradó rögzítette:

 

Videólink

https://youtu.be/tHF3pDaAc3A

 

Lázár János az M4 autópályáról: "A cél Karcag elérése, már csak azért is, mert a pénzügyminiszter karcagi..  .

és utána pedig Debrecen elérése..."

 

A MINISZTER VICCELŐDŐ KEDVÉBEN ÖSSZEKEVERTE az M4 autóútat a négysávra bővíteni szándékozott 4. főút Hajdúszaboszló -Debrecen szakaszával amelynek év végére készülnek el a kiviteli tervei. - ezt Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítésekért felelős helyettes államtitkára mondta csütörtökön Debrecenben.

 

Bodó Sándor képviselő ugyanakkor a Parlamentben tartózkodott. Négy nap múlva Nádudvaron találkozott Varga Mihály pénzügyminiszterrel.

          Bodó képviselő meghazudtolta a Minisztert!!!


 

Lázár János építési és közlekedési miniszter októberben Békés vármegyébe látogatott és Mezőberényben beszélt az M47 és az M4-es autóút építéséről.

https://www.haon.hu/helyi-kozelet/2023/10/hajdu-bihar-kozlekedes-m4-m47-lazar-janos-haon

"Lázár János a projektzáró esemény előtt észak-békési polgármesterekkel is egyeztetett. Mint mondta, az M4-es első, legfontosabb etapja Törökszentmiklósig elkészült, a következő szakasz Kisújszállásig ér majd, aminek a kivitelezése zajlik, onnan Karcag, Püspökladány, majd Berettyóújfalu következik. Az M4-es is el fog készülni az M35-ig.

 

Mint elmondta, a következő öt évet arra szentelik, hogy az M4-est elvigyék Berettyóújfaluba, az M44-es elkészüljön Békéscsaba és az M5-ös között, az M47-es építése elkezdődjön, majd 2020-as évekre összekösse Békéscsabát Debrecennel. 

 

A miniszter a cikk szerint kiemelte, nem a kivitelezés a sok idő, hanem a szakszerű tervezés. Egy kiviteli terv elkészítése 2-3 évet vesz igénybe, és szintén időigényes a területek kisajátítása."

 

Megjegyzések:

1. Megerősítette az M4 kivitelezés ütemezett szakaszainak sorrendjét - Karcag, Püspökladány, majd Berettyóújfalu következik.

 

2. meghatározta az M4 autóút építését befejező időszakot - a következő öt év (2028)

 

 

         Ezek az új információk térségünk lakóinak!

 

 

Öt nap múlva a térség helytartója - talán nem gondolta át - de máshogy számolt facebook-os felületén

 

 "JÓ HÍR! AUTÓPÁLYAFEJLESZTÉSEK VÁLASZTÓKERÜLETÜNKBEN

Lázár János építési és közlekedési miniszter úr ismertette a Kormány következő időszakra vonatkozó Hajdú-Bihar vármegyei sztrádafejlesztési terveit.

A Kormány célja, hogy 2030-ig az M4-es autóút Püspökladányt is érintve elérjen  Berettyóújfaluig, ezzel összekapcsolva az M35-ös autópályával.

További cél az M35-öst összekapcsolni az M44-es autóúttal, így biztosítva Debrecen és Békéscsaba közötti közvetlen közlekedést."

Megjegyzések:

1. Bodó képviselő befejezési határidőre vonatkozó állítása - 2030-ig - nem egyezik meg  a miniszter nyilatkozatával, pedig a kormány álláspontját mindenkor a hivatalosan delegált legmagasabb rangú tisztviselő képviseli - jelen esetben a miniszter.

 

2. Elgondolkodtató, hogyan képzelhetik a lehetetlen küldetést: "az M47-es építése elkezdődjön, majd 2020-as évekre összekösse Békéscsabát Debrecennel." 

Ez félrehallás, vagy elírás, esetleg - divatos kifejezéssel - "fake news" a választópolgároknak. 

Mert az M47-es út Bekéscsabától Körösladányig szakaszának tervezőjét kiválasztó közbeszerzést 2023. 11. havi pályázati határidővel írták ki. De a Körösladány-Berettyóújfalu közötti szakasz a legnehezebb és a legbonyolultabb és még ki sem írták...

 

3. Bodó képviselő közel 3 éve kijelentette 2020. januári LadányTV felvételén: youtu.be/5gMrnSSnuAw

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

Képviselő úr!

A Sárrét lakosságának már elege van a 12 évnyi folyamatos hazudozásból!                    

Döntse el: tovább hazudozik, vagy képviselői ciklusa végén visszavonul...

 

Ön méltatlanná vált térségünk képviseletére!


 

 

           Sorok között elrejtett beismerés

 

Térségünk helytartója, a 12 éve parlamenti képviselő Bodó - titoktartó - Sándor nagyinterjút adott augusztus legvégén a civishir.hu-nak.

https://civishir.hu/hajdu-bihar/2023/09/a-42-es-fout-teljes-felujitasara-meg-sokat-kell-varni

Címe „A 42-es főút teljes felújítására még sokat kell várni” igencsak félrevezető, mert a cikk nem csak a Sárrét tranzitútjáról szól. Különösen, hogy Püspökladány, Báránd és Földes átkelési szakaszain - ahol a legtöbben közlekednek - (még) jó is az aszfaltburkolat.

Sejthetően a cím csak kiemelés a szótengerből. mert az arcképe alatt (Fotó:MTI/archív) alig látható betűkkel már felsejlik a lényeg: Bodó Sándor az M4-es gyorsforgalmi útról is beszélt”.

 

A kaotikus - Kormány teremtette - helyzetet érzékeltetni próbáló mondatok után újabb félre-vezetésként egy harmadik út – a 4. főút Debrecen-Hajdúszoboszló szakaszának – sorsfordulataival, hangsúlyozza a fontossági sorrendet. A cikk szerzője érzékelte, hogy a képviselő talán nem a címre és nem is a képaláírásra koncentrál, ezért ide beszúrta:”az M4-es is közelít a vármegyehatárhoz.

Ezután Bodó Sándor belecsap a felsorolásba, ám érdekeltsége tettenérhető:

Négy mellékútszakasz felújítása történhet meg jövőre:

Hajdúszoboszló - Hajdúszovát

Hajdúnánás körgyűrű 

Bihartorda - Sáp

Hajdúszoboszló - Nádudvar

 

Már összeállt a cikk majd’ fele, amikor előbukkan a legfontosabb információ:

 

Az M4 Kisújszállás-kelet és Berettyóújfalu közötti, mintegy 60 kilométeres szakaszának építését a szaktárcától kért és kapott részletes tájékoztatója alapján ismertette.

Az M4 szóban forgó szakaszát tervezi megvalósítani az Építési és Közlekedési Minisztérium. Korábban már elkészültek a teljes szakasz kiviteli tervei, viszont a Karcag térségét érintő részszakaszra – mintegy 20 kilométer hosszon – a karcagiak kérésére új nyomvonalat kellett találni, és arra el kellett készíteni a tanulmánytervet. Mostanra elkészült a környezeti hatástanulmány és beszerezték a környezetvédelmi engedélyeket is. A Karcag térségét érintő részszakasz engedélyezési és kiviteli tervdokumentációra vonatkozó közbeszerzési információk összeállítása még tavaly elkezdődött, az eljárást azonban nem indították meg, mert a projektet egy kormányhatározattal felfüggesztették, majd egy másik alapján zöld utat adtak az előkészítés építési engedély szintjéig. Ennek közbeszerzési eljárását 2023. III. negyedévében tervezi megindítani az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az engedélyezési terv szinttel bezárólag történő tervezése körülbelül 14 hónapig tart; ez csak a féléves közbeszerzési eljárást követően lehetséges."

 

M4 szűkített autóút tervezés történetének kronológiája:

 

2018 kormánydöntés 26,60 m-ről 20 m-es koronaszélességre csökkentette, az utat újra kell engedélyeztetni
2020 október: elkészültek a teljes szakasz kiviteli tervei. 

2020 október: karcagi kérésre új nyomvonalat kellett vizsgálni.                              

2022. január: környezeti hatástanulmány

2022. február: környezetvédelmi engedély 

2022.II. félév: közbeszerzési eljárást azonban nem indították meg,

2022 szeptember a projekt kormányhatározattal felfüggesztve

2023, augusztus: kormányhatározat: előkészítés építési engedély szintig

2023. III. negyedévben tervezik megindítani a közbeszerzési eljárását

2024. I. negyedévben a közbeszerzési eljárás eredményhirdetése

2025. II. negyedév az engedélyezési terv szinttel bezárólag történő tervezés 

2025. II. félévtől lehet a területek megszerzése.(Magyar Állam feladata)

 

2020.12.24-i Hajdú-Bihari Naplóban Bodó Sándor - akkor még - államtitkár nyilatkozott: 

"(KARCAG…) Részükről logikusnak tűnik a felvetés, ám ez a gyorsforgalmi azon részének az újratervezését jelentheti, ami körülbelül egy évet jelent,, majd hozzátette, hogy ez nem befolyásolja a kivitelezés ütemét, mivel szakaszolva készül az M4."

 

Bodó Úr! Nem körülbelül egy év, hanem körül KÍVÜL több, mint 3 év késedelmet jelentett karcagi „barátainak” önző, időzített akciója: az M4 autóút továbbépítésének megfúrása!

 

A civishir.hu-nak adott képviselői nagyinterjú így folytatódik:

 

A karcagi részszakasz kiviteli terveinek elkészítése, majd a teljes Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu közötti kivitelezés a koncesszor, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. feladata lesz, míg az államé a területek megszerzése.

 

"Tekintsünk azonban egy kicsit távolabb. A Törökszentmiklós és Kisújszállás-kelet között már építik a gyorsforgalmi utat. A következő lépés a Kisújszállás–Berettyóújfalu közötti rész lesz, és ami azon belül nagyon foglalkoztat bennünket, az a Püspökladányig terjedő szakasza. Reális esélyt látok arra, hogy a Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu 60 kilométerét ketté kell bontani, aminek a középpontjában Püspökladány van. Az építési engedély szintig elő kell készíteni, 2023 harmadik negyedévében a közbeszerzési eljárás megindul. A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti rész megvalósítására 36 hónap van, tehát abból 2-2,5 év van még hátra. Nagy kérésünk, hogy amikor ott készen vannak, folytassák Püspökladány irányába. Akkorra azonban a Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasznak késznek kell lenni engedélyekben, pénzben,"

 

Bodó képviselő nyilatkozata beismeréssel ér fel!

 

"Reális esélyt látok arra, hogy a Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu 60 kilométerét ketté kell bontani:                                                                       

Nem KELL!!!  Ez a Minisztérium szándéka… ilyen ütemezéssel adták át a Koncessziós Zrt-nek .

Hazai példák sora mutatja, hogy lehetséges ilyen hosszúságú szakaszt egy ütemben kivitelezni:

M3 2002,, M6 2006 és 2010, M44 2019, M85 2020, M30 2021.években.                                    

 

„Megvalósítására 36 hónap van, tehát abból 2-2,5 év van még hátra.”  Az M4 elkészült szakaszainak kivitelezési időtartama 24 - 27 hónap volt.

 

Nagy kérésünk, hogy amikor ott készen vannak, folytassák Püspökladány irányába.” 

Vajon a „királyi többes” kikre vonatkozik? Miért kell kérni, ami logikus? A tervekben ez volt a sorrend!

a Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasznak késznek kell lenni engedélyekben, pénzben,”

2026 I. negyedévig az engedélyek elkészülhetnek, a pénz mát a Koncessziós Zrt. feladata.

 

M4 vagy 42-es főút

 

Na végre! – gondolhatja az Olvasó, - a szerző eljutott a főcímben beharangozott témakörhöz,

de csalatkozni kell, mert a kezdő mondatok a 4. főút Debrecen-Hajdúszoboszló szakaszának történetét taglalják. Érdemi információ, vagy inkább politikusi ígérgetés az alábbi szófolyam:                               

Ehhez azonban kell a kormány döntése és forrásbiztosítása is. Amennyiben ezek megvannak,a kivitelezési közbeszerzési eljárás legkorábban 2024. I. negyedévében indítható. Az eredményes közbeszerzési eljárás esetén a vállalkozási szerződés hatálybalépésétől számítva a kivitelezés becsült átfutási ideje mintegy 32 hónap.”

 

Hol van a főcím megtárgyalása – csak kattintás-vadászat volt?

 

A cikkszerző végül feloldja a kínzó dilemmát:

 

Ha már a vármegyénk ötös választókörzetének úthálózatának minőségemelésénél tartunk, akkor nem mehetünk el a 42-es út siralmas állapota mellett sem.

"Bodó Sándor képviselő tökéletesen tisztában van azzal, hogy a nemzetközi főútra bizony ráférne egy alapos rehabilitáció. Ezek kisebb szakaszokban az elmúlt években meg is történtek; Püspökladány és Báránd teljes belterületi szakaszán, és részben Földesen. Viszont a többi részen – főleg Báránd és Földes között – kátyús, gödrös, nyomvályús, döcögős, és nem egy helyen aszfalthiányos a főút. – Kérnénk mi a 42-es főút teljes felújítását és az M4-es gyorsforgalmi utat is, viszont a realitás az, hogy a kettő együtt nem megy. Így csupán a legrosszabb részek szakaszos felújítására van lehetőség a következőkben is

 

„…képviselő tökéletesen tisztában van azzal, hogy a nemzetközi főútra bizony ráférne egy alapos rehabilitáció…

Bodó képviselő elhallgatta, hogy a 8 km-es Püspökladányi szakaszt (a 4212 útig) csak azért aszfaltozták le, mert 2014-ben nagy lakossági tiltakozás követelt elkerülő utat, így is csak  2 évvel megkésve készült el az új aszfaltburkolat, Eközben a töredéknyi forgalmú mellékutak nagy része – szakaszosan – megújult… de az elkerülő út nem épült meg – azóta sem!

 

 

„ a realitás az, hogy a kettő együtt (M4-42) nem megy.”

Bodó képviselő ismét félrevezeti a választópolgárokat! Az M44 autóút Lakitelekig épült ki, egyidejűleg a 44.-4622-4623 utakat is leaszfaltozták (50 km) Kecskemétig 8 milliárd Ft-ból

A Sárrét lakossága különbséget tud tenni a főútaszfaltozás és a 2x2 sávos autóút építés között. Nem együtt, hanem a 42. főutat már hamarabb kellett volna felújítani, az M4 autóúttól függetlenül.

 

Hogy is mondta 2020. janiári LadányTV felvételén: youtu.be/5gMrnSSnuAw

Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”

 

Képviselő úr!

A Sárrét lakosságának már elege van a 12 évnyi folyamatos hazudozásból!                    

Az Építési és Közlekedési Minisztérium - cikkben idézett - részletes tájékoztatója szerint az M4 autóút - az Ön nyugdíjba vonulásáig - sem épülhet meg!

 

Ön méltatlanná vált térségünk képviseletére!                                                                                

 

         A kormánybarát hírportál „sunyi módon helyesbít”

 

2015 szeptemberében indult a www.magyarepitok.hu építőipart támogató, magát szakmai hírportálnak nevező weboldal: Jelmondatai: Aktuális építőipari hírek. Magyar építőipart támogató oldal, mélyépítéstől a kötött pályán át a magasépítésig. Mi az építőipart építjük!  Mert a magyar építőipar igenis megérdemli!                                                                                    

Alapítása az Orbán - Simicska szakítás (G-nap 2015.02.06.) után történt. Az évek teltével már 18 főre növekedett a szerkesztősége.

2023.06.20-án Hegedűs Gergely főszerkesztő jegyzi az „Elkezdődött az M4-es tiszántúli szakaszának az építése” című cikket az M4 gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő szakaszának projektindító sajtóeseményéről.                                   

Jelentős szakmai hiba van az indító bekezdésben: „Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. valósítja meg. A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilo-méteren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.”                                                                                                                           

Honlapunkon akkor jeleztük, hogy a Törökszentmiklós elkerülő szakaszát "kifelejtették" ezért a 2x2 sáv építés kevesebb, a 2x1 sáv több lesz.

Egy hónap múlva 2023.07.18-án friss-fényképes termelési riportot közölt a szaklap:

https://magyarepitok.hu/utepites/2023/07/jo-utemben-halad-az-m4-es-ujabb-szakaszanak-kivitelezese-galeria

A sunyi módon helyesbítés a második bekezdésben visszahivatkozással kezdődött: „Nemrégiben számoltunk be  arról, hogy 2023 júniusában tartották meg az M4-es gyorsforgalmi út Török-szentmiklós és Kisújszállás között épülő szakaszának projektindító sajtóeseményét. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. valósítja meg.”                                                                                                                        

Majd - mintha mi sem történt volna - közölték a helyes építési paramétereket:                       

A 34,29 kilométer hosszúságú út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren Törökszentmiklós elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.”                                                                                                                           

  A gyanútlan szemlélőnek talán nem tűnt fel, hogy közvetlenül az önkritika nélküli „sunyi helyesbítés” után a kivitelező Duna Aszfalt főépítésvezetőjétől tételes felsorolás következik, mintha már az előző mondatot is Ő nyilatkozta volna. (Nagy valószínűséggel tőle származnak a pontosított adatok.)

 

               Az M4 főépítésvezetője konkrét adatokat közöl

 

2023-ban a tervek szerint elkészül:

  • a Törökszentmiklós elkerülő szakaszon útalap szintig a két új építésű forgalmi sáv;
  • a teljes szakaszon a főpályás és a keresztező magastöltések;
  • a műtárgyak közbenső támaszainak cölöpözése;
  • a nyomvonalat keresztező átereszek kiépítése;
  • a vasúti keresztezések felsővezeték átépítési munkái és
  • az elektromos, gáz, ivó- és szennyvízvezetékek kiváltása

A Törökszentmiklós - Kisújszállás közötti M4 szakaszon

  • 3 db különszintű csomópontot,

  • 1 db egyszerű pihenőt,

  • 1 db komplex pihenőt,

  • 17 db műtárgyat építenek.

  • 3 db különszintű csomópontot,

  • 1 db egyszerű pihenőt,

  • 1 db komplex pihenőt,

  • 17 db műtárgyat építenek.

Amiről nem ír a magyarepitok.hu: Adómentes Extraprofit                                                    

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2018-2022 között a beruházási infláció: 139,4%

https://www.ksh.hu/stadat_files/ber/hu/ber0001.html                                                          

Az árképzés az M4 Üllő-Albertirsa(2x2 sáv) és a Cegléd-Abony(2x1 sáv)-hoz hasonlítható: 

29,3 - 48,2 km-ig 52 milliárd forintért épült 28,9 km. Fajlagos költsége: 1,8 milliárd/km.   

73,2 - 90,8 km-ig 26,3 milliárd forintért épült 17,6 km, ezt is a Duna Aszfalt kivitelezte. 

Fajlagos költsége: 1,49 milliárd/km 2018-ban.                                                             

Törökszentmiklós - Kisújszállás között 17,5 kilométer 2x2 sáv új nyomvonal + 16,8 km 2x1 sáv épül 133,9 milliárd Ft-ért. Fajlagos költsége:3,9 milliárd/km 2022-es szerződött árakon ezt is a Duna Aszfalt Zrt. építi, tehát az árak összehasonlíthatók. 133,9/78,3 = 171,0%         

A beruházási infláció átlagát 22 %-kal meghaladja, mert meghaladhatja…                                                                                

A Duna Aszfalt Zrt.. egymás után építheti az M6, M4, M44, M49 és a 83.főút 2x2 sávos szakaszait, több, mint 600 000 000 000 (600 milliárd) forint állami forrásból. 

Busás következményeként az útépítő cég tulajdonosa 2014-ben még csak a gazdaglista  26. helyén állt 21 milliárd Ft-tal. 

2019-ben 106,2 milliárd forintos vagyonával kilencedik. https://atlatszo.hu/kozpenz/2019/03/04/tiszakecsketol-bulgarian-at-dubajig-igy-lett-szijj-laszlo-a-ner-egyik-legfontosabb-uzletembere/                            

2022-ben már a 6. leggazdagabb ember Magyarországon 280 milliárd Ft-os vagyonnal. https://hvg.hu/kkv/20230511_Leggazdagabb_100_2023_magyar_Meszaros_Lorinc_Csanyi_Sandor_valsag_Forbes    

A Kormány nem tiltja, hanem eltűri, sőt támogatja: mert ez a Nemzeti Ellopás Rendszere.  

2010-ben még 3 NER-hez köthető cég volt a legnagyobb árbevételű 15 vállalkozás között, 

2022-ben már 7 NER-hez köthető cég volt, közülük 2. lett a Duna Aszfalt Zrt.  (2010: 11.)    

Szíjj László szorosan kötődik Mészáros Lőrinchez, de miért nem ír erről a magyarepitok.hu?

 

A hírportál alapítóját túlzások nélkül lehet kormányközeli médiavállalkozónak nevezni, a hírös.index.hu működtetője volt. Oltyán József „magánéleti okokból” a Bács-Kiskun megyei KDNP-be lépett be, de ennél is fontosabb, hogy nagyon jó a „tőkemozgósítási képessége”.

https://444.hu/2018/09/25/a-ket-tulajdonos-kozuk-a-kdnp-s-oltyan-jozsefnek-lehet-nagyobb-rahatasa-az-index-ugyeire

https://444.hu/2018/12/06/az-echo-tv-vel-indit-kozos-musort-az-index-tulajdonosanak-tulajdonosa

Kiváló kapcsolatot ápol Kerényi János Bács-Kiskun megyei Fidesz képviselővel, aki - nem véletlenül - Orbán Viktor ultizó partnere…

A megdöbbentő és elgondolkodtató sikertörténetek megvilágítják azt is, hogy jelenidőben már  3,3 milliárd/km a szintén Duna Aszfalt építésű M44 autóút, tehát az M4 autóút 17,5 km-es 2x2 sávos szakasza 66 milliárd Ft-ba kerülne, de a „maradék” 67,9 milliárdot miért „kell” 16,8 km-es 2x1 sáv építésére felhasználni, amikor Abonynál még 82,8 %-os áron vállalta a 2x1 sávot ugyanez a kivitelező?          

Azonos módszerrel számítva a 66 milliárd/0,828= 54.65 milliárd Ft-ból megépíthető a 2x1 sáv, ezért 13,25 milliárd Ft adózatlan extraprofit „keletkezhet” munkavégzés nélkül.

 

A jelentősen túlárazott M4 autóút Kisújszállás – Püspökladány – Berettyóújfalu szakaszát majd a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. építheti.

https://www.valaszonline.hu/2022/08/17/sztradakoncesszio-magantokealap-meszaros-simicska-emberek/         

„A 35 éves sztrádakoncesszió elnyerésében érintett pénzalapokat Mészáros Lőrinc és állandó „koalíciós” partnere, a kormánytagok jachtoztatását is vállaló Szíjj László érdekeltségei kezelik.”                                

 

Elkezdődött az M4-es tiszántúli szakaszának az építése

 

Törökszentmiklós határában június 20-án megtartották az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő szakaszának projektindító sajtóeseményét.

magyarepitok.hu/utepites/2023/06/elkezdodott-az-m4-es-tiszantuli-szakaszanak-epitese

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. valósítja meg. A 34,29 kilométer hosszúságú út 25,5 kilométeren új nyomvonalon épül Törökszent-miklós és Kisújszállás között, míg 8,7 kilométeren, a Kisújszállás elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.

Az M4 új szakasza a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében 2022 februárjában átadott Abony-Törökszentmiklós szakasz folytatásaként, 2x2 sávos autóútként épül a Kisújszállás elkerülő végig. Kenderes térségében komplex pihenőhelyet alakítanak ki töltőállomással, Bartapusztánál egyszerű pihenő lesz tengelysúly mérő hellyel. A szakaszon 11 aluljáró és 2 felüljáró épül - olvasható az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiadott sajtóközleményben.

Pontosítás: 25,5 kilométeren új nyomvonalon... valóságban 20 km, mert a Töröiszentmiklós elkerüló 6 km-es szakaszát "kifelejtették", A tübbször módósított tetvek korábbi változatából informélódtak?

 

 Már 118 kilométer készült el a 2017 óta zajló projektekben

 

A keddi eseményen Nagy Bálint az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkáraHerczeg Zoltán országgyűlési képviselő és Hubai Imre a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei közgyűlés elnöke is részt vett.               

Nagy Bálint kifejtette, az uniós csatlakozással jelentősen megnőtt a 4-es számú főút forgalma, elsősorban a tranzitforgalom, ezért döntöttek korábban egy a településeket az átmenő forgalomtól tehermentesítő megépítésén. Emlékeztetett, a munkálatok 2017-ben kezdődtek, azóta 118,7 kilométer, az M0-tól Törökszentmiklósig, illetve a Berettyóújfalu-Nagykereki országhatár szakasz készült el nettó 308 milliárd forint hazai forrásból Nagy Bálint elmondta, a hiányzó, a Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó, 60 kilométernél valamivel hosszabb szakasz esetén is elkezdődött a tervezés és az előkészítés.  
A nettó 133,9 milliárd forint hazai forrásból épülő szakaszra a szerződést 2022 márciusában kötötték meg, a kivitelezés befejezésére 36 hónap áll rendelkezésre. 

Pontosítás: A Magyar Közút Nonprofit Zrt. hivatalos adatai szerint az M4 25+667 km-nél kezdődik (az említett M0-tól)  Törökszentmiklós 118 km-ig és 211+025 - 242+037 km-ig tart, tehát összrsen 93+31=124 km. A pontosság árdekében meg kell jegyezni, hogy az M0 - Üllő közötti 4 km-es szakasz 2006-ban épült. Így járunk, ha egy fontos közlekedési beruházás össze-vissza szakaszokban épül.

 

 Fegyverneket, Kardost, Kisújszállást és Karcagot is tehermentesíti

 

Hubai Imre jelezte, az M4-es Jász-Nagykun-Szolnok vármegyét 95 kilométer hosszúságban szeli majd át, "amire 50 éve várnak" - jelentette ki. Hozzátette, a Törökszentmiklós-Kisújszállás szakasz kivitelezése Fegyverneket, Kardost, Kisújszállást és Karcagot tehermentesíti majd. Kifejtette, a Top és Top Plusz forrásából több tíz kilométernyi két- vagy többszámjegyű út is megújul. Példaként említette a 46-os út felújítását Mezőtúrig, egyúttal elmondta, hogy készülnek a kiviteli tervek a 34-es út 54 kilométeres szakaszának felújításához is, amely Tiszafüredtől hozza majd fel a forgalmat az M4-re

 

Pontosítás: Kardos település Békés vármegyében van. Helyesen:Fegyvernek - Kenderes.  Kisújszállást és Karcagot nem tehermentesítheti, mert már eddig is voltak elkerülő útjaik.

Tiszafüredtől már közelebb van az M3 autópálya, várhatóan a Tisza-tó déli térségének elérhetősége javul az M4 autóúton.

 

 

 M4 autóút építés Törökszentmiklós - Kisújszállás között

 

Több, mint 4 hónap telt el 2023-i évből konkrét M4 információk nélkül, de májusban érkezett egy minisztériumi közlemény:

 

A Duna Aszfalt Projekt Zrt. az év elején átadott munkaterület előkészítését követően elkezdte az M4 Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának építését - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) az MTI-vel. A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy a munkálatok hatása nemcsak az érintett gyorsforgalmi útszakaszon, hanem a környező utakon is észlelhető lesz. Az építkezéshez jelentős mennyiségű homokos kavics, valamint zúzottkő szükséges, ezeket két bányából szállítják a helyszínre, így az érintett útszakaszokon a következő 1-1,5 évben megnövekedett tehergépjármű-forgalomra kell számítani - írták.

A közlemény szerint az érintett útszakaszok az Igrici bányától induló szállítmányok esetében az M3 autópályát, a 33. számú főutat (Tiszafüredig), a 34. számú főutat (Tiszafüred és Fegyvernek között) és a 4. számú főutat (Törökszentmiklóstól Kisújszállásig) érintik.

A Lőrinci bányától induló szállítmányok útja a 21. számú főúton, az M3 autópályán, a 32. számú főúton (Hatvan és Szolnok között), az M4 gyorsforgalmi úton (Szolnok és Törökszentmiklós között), a 4. számú főúton (Törökszentmiklós és Kisújszállás között) vezet.