A veszélyhelyzet megszüntetése előtt
Már köztudott volt a veszélyhelyzet visszavonásának dátuma (06.20.), amikor - a folyamatos ügykezelés jegyében - döntést hozott városunk polgármestere:
www.puspokladany.hu/kozadat/pm_dontesek/2020/doc/40hat.pdf
A Kossuth utcai kerékpárút kivitelezői közbeszerzését eredménytelennek nyilvánította, mert a rendelkezésre álló anyagi fedezet nem elegendő a szerződés megkötéséhez.
A döntés indokolt az anyagi fedezet szempontjából, de etikai szempontból is szükséges (lett volna) vizsgálni a nyertes ajánlatot tevő céget, mert már 2019-ben is elnyerte a kerékpárút kivitelezésének jogát, de a munkáját félbehagyva szerződést bontott az Önkormányzattal...
A határozatban idézett Közbeszerzési törvény
"115. § (1) Ha az építési beruházás becsült értéke nem éri el a háromszázmillió forintot, az ajánlatkérő -választása szerint -a közbeszerzési eljárást lefolytathatja a nyílt vagy a hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás nemzeti eljárásrendben irányadó szabályainak a jelen §-ban foglalt eltérésekkel történő alkalmazásával is, kivéve ha a beszerzés európai uniós alapokból finanszírozott és Magyarország országhatárán átnyúló projekttel kapcsolatos. Az ajánlatkérő akkor alkalmazhatja az e § szerinti eljárást, ha a tisztességes verseny biztosításához e törvény által megkövetelt, megfelelő számú teljesítésre képes gazdasági szereplőről van tudomása....
(2) Az ajánlatkérő köteles biztosítani a versenyt, és az eljárást megindító felhívás közzététele helyett legalább öt gazdasági szereplőnek egyidejűleg, közvetlenül írásban ajánlattételi felhívást küldeni. Az ajánlatkérő az eljárásban nem köteles alkalmassági követelményt előírni. Az ajánlatkérő csak a teljesítésre képes, szakmailag megbízható gazdasági szereplőknek küldhet ajánlattételi felhívást..."
A döntést megelőző előterjesztésben nem szerepel öt meghívott gazdasági szereplő, csak négy... abból is egy - éppen a nyertes - már erről a munkáról a 2019. évi szerződés bontásával lemondott, ezért nem minősíthető megbízható gazdasági szereplőnek. Az Önkormányzat ezen kritérium miatt el sem küldhette volna újra ennek a cégnek az ajánlattételi felhívást.
Az átláthatatlanul zavaros ügy kritikus eseményeit szűkszavúan rögzítette a 2019.08.22-i testületi ülés jegyzőkönyve:
www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/jegyzokonyvek/2019/2019_08_22.pdf
Benne a jogi álláspont: "... a kivitelezőnek az ilyen fajta ármódosítása, nem biztos, hogy indokolt és nem biztos, hogy jogilag megfelelő." (Kezdeményezett jogi eljárás nem ismeretes)
A 2019. 08. 21-i drámai hangulatú Pénzügyi és Ügyrendi Bizottsági ülés jegyzőkönyvéből
www.puspokladany.hu/kozadat/kepviselo_testulet/bizottsagok/penzugy_ugyrend/jegyzokonyvek/2019/2019_08_21.pdf
a 6. oldalon olvasható Kiss Zsigmond akkor regnáló alpolgármester nyílt beismerése:
Nyilvánvaló volt a kivitelező szándéka és hozzáállása, hogy bár az aláírt szerződése köti, de külső körülményekre hivatkozva megtagadja a szerződésben vállalt munkát, majd egy év múlva - mint ha mi sem történt volna - újra pályázik...
De az alpolgármester "tévedett": nem 22, nem 42, nem 52 millió a pluszköltség, hanem 65,88 millió nettó áron!
Feltételezhetően mindezen körülmények hatására nyilvánította eredménytelennek a közbeszerzést a polgármester. Nagyobb a baj, ha nem vizsgálja, hogy milyen kivitelezőknek küldenek ajánlattételi felhívást...
Az üggyel összefüggésben, - vagy sem - kiadásra került egy másik polgármesteri határozat is:
www.puspokladany.hu/kozadat/pm_dontesek/2020/hatarozat/28_2020.pdf
Az Önkormányzat jogi képviselőjének szerződését 2020. 06. 20-ával felmondta...
Egy lépés a jövő felé...
Az Önkormányzat honlapján megjelent egy felhívás a II. félévi üléstervhez kötődő javaslattétel lehetőségéről.
Püspökladány Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 4.) önkormányzati rendelet 5. §-a értelmében a Képviselő-testület féléves ülésterv alapján tartja üléseit. A mindenkor érvényes üléstervet, a tárgyidőszakot megelőző hónapban a Képviselő-testületnek meg kell tárgyalnia. Az üléstervet a polgármester készíti elő, aki napirendi javaslatot kér a képviselőktől, az önkormányzati intézmények, a közszolgáltatást nyújtó és a civil szervezetek vezetőitől.
A felhívással élve egyesületünk két partner egyesülettel közös javaslatokat juttatott el városunk polgármesteréhez.
Az Önkormányzat honlapján még nem olvasható a veszélyhelyzet utáni első Képviselő-testületi ülés meghívója...