M4 autóút 2024
2024.10.16. Lázár János sajtótájékoztatót tartott
2024.10.16-án nagy fontosságú eseményről tudósított az mti, magyarepitok.hu, haon.hu és a dehir.hu.
magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2024/10/uj-konstrukcioban-uj-fopalyaudvar-ujjaepulo-nyiregyhaza-debrecen-vasutvonal-2x2-savos-utepitesek-nagyszabasu-fejlesztescsomagot-jelentettek-be-debrecenben
Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentette:
"Az M4-es autópálya építése jelenleg Törökszentmiklós és Kisújszállás között zajlik. A 150 milliárdos beruházás jövő év végére készül el.
Ezt követően a cél, hogy a négysávos út Berettyóújfaluig elkészüljön, így az M35-ös össze lesz kötve az M4-essel.
Ennek a programnak 2030-ig kell megvalósulnia.”
A sajtótájékoztatón szó szerint így hangzott el:
Video megnézhető:
youtu.be/WR-fGLEf0DE
"Először is szeretném Önöket tájékoztatni és Önökön keresztül a debrecenieket arról, hogy az M4-es autópálya építése zajlik jelen pillanatban Törökszentmiklóstól Kisújszállás felé. Ez 150 milliárdba kerül és a jövő év végére, 26 elejére készül el. Ez azért nagyon fontos, mert az a célunk, hogy Kisújszállástól, Karcagtól az autópálya építése, a 4-es négysávosítás és autópályává építése Berettyóújfaluig megtörténjen. Tehát az M35-öst összekötjük az M4-essel, ez egy nagy közlekedési csomópontot hoz létre.
Döntött a kormány arról is, ennek a programnak 2030 körül kell megvalósulnia. Az a célunk, hogy 2029-30 körül már a végén járjunk. 60 km autópálya lesz Kisújszállás és Berettyóújfalu között."
M4: már a jobb pálya átépítése zajlik a törökszentmiklósi elkerülőn
magyarepitok.hu/utepites/2024/09/m4-mar-a-jobb-palya-atepitese-zajlik-a-torokszentmiklosi-elkerulon
A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti közel 35 kilométeres szakaszon ugyanakkor már az új nyomvonalon is aszfaltoznak a Duna Aszfalt generálkivitelezésében zajló projektben.
Már az újonnan épített bal pályán zajlik a forgalom az átterelés után az épülő M4-es gyorsforgalmi út törökszentmiklósi szakaszán – értesült a magyarepitok.hu. Lapunk több projektcikkben és videóban is beszámolt már a Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,29 kilométeres szakaszról: az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezi.
Az új út 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren a törökszentmiklósi elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a kisújszállási elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
Kulcsszerepben a forgalomterelés Törökszentmiklós térségében
Nicoara Miklós projektvezető helyettes elsőként a törökszentmiklósi elkerülő munkáiról számolt be: itt a forgalom átterelése után már a jobb pálya átépítése zajlik. „A kopóréteg megépítése és a forgalomtechnika kiépítése után a forgalmat újra áttereljük majd a jobb pályára” – árulta el a szakember. „Ezek után a bal pálya is befejezhető lesz, várhatóan jövő év tavaszán.”
Külön kitért a törökszentmiklósi csomópontra, amelynél az M4-es új nyomvonala és a csomópont ideiglenes összekötő útja hamarosan elkészül. Ezután a 4-es út forgalmát – várhatóan októberben - átterelik az ideglenes útvonalra, hogy a hiányzó csomóponti összekötések elkészülhessenek.
Már az új nyomvonalon is aszfaltoznak
Szavaiból az is kiderült, hogy a törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő közötti 17,5 kilométeres új nyomvonalon, illetve csatlakozó építményeken a töltésépítési munkák befejeződtek. „Itt a földmű felső 1 méteres rétegének építése 90 százalékon áll” – tette hozzá.
Ugyanitt megkezdődött az FZKA-útalap építése, és augusztus végéig 11 kilométeren mindkét oldalon elkészült. „Ugyanakkor zajlanak az aszfaltozási munkák: a 9-9 cm vastagságú AC-16 kötő mI és AC-22 mI kötőrétegből 10 km megépült.”
A munkák a kisújszállási elkerülőn is előre haladtak: itt a bal pálya a vasúti magastöltések között 4,5 km hosszban - az aszfalt kopóréteget és forgalomtechnikát leszámítva - már elkészült, a hiányzó munkák ősszel következnek. „A kisújszállási csomópontban, illetve a komplex pihenő bal oldalán a földmű elkészült, itt zajlik a Ckt-útalap és aszfalt kötőréteg építés” – mutatott rá.
Jelentős útfelújításokat is kap a térség
A projekt részét képezi öt darab csatlakozó közút felújítása is. „Ezek közül az Óballát bekötő, 32126-os út felújítása júliusban befejeződött.”
Szintén felújítják a 42103-as jelű utat (a törökszentmiklósi Kossuth utca – a szerk.) a 46-os főút keresztezése és a törökszentmiklósi csomópont között 2,5 km-en. „Itt a belterületi szakasz a szegély átépítési munkáival együtt a kopóréteg augusztus végére elkészült; míg a padkaépítési munkák és a forgalomtechnika szeptemberben készül el.”
Elkészült a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása
A szakember összegezte a csapadékvízelvezetés és a közműépítés állását is. Eszerint a főpálya és keresztező utak átereszei 95 százalékban elkészültek, továbbá a földmű építéssel párhuzamosan folyamatosan épülnek a hossz-szivárgók és keresztcsatornák, valamint az elvezető árkok és mederburkolatok.
A közműépítésben a gázkiváltási munkák elkészültek, míg az ivóvíz-szennyvíz és villamos energia alépítményi munkái 85 százalékos állapotban vannak. „Szintén ide tartozik, hogy a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása elkészült, hálózatra kötése projekt zárásakor várható. Az üzemi hírközlési rendszer (ÜHK) alépítményi munkái 60 százalékos készültségben vannak.”
A két vasúti hídon már a pályalemez is elkészült
Az M4-es most épülő szakaszán a műtárgyak előrehaladását Duleba Attila, főépítésvezető összegezte lapunknak. Eszerint a törökszentmiklósi elkerülőnél és az új nyomvonalon épülő szakaszon a hidak többségénél már a pályalemezt építik. Ugyanakkor mind a törökszent-miklósi, mind a kisújszállási csomópontnál épülő műtárgy esetében elkészült már a pályalemez. „Ezeken a hidakon már a csatlakozó töltések építése, szigetelés készítése, szegélyek építése zajlik” – derült ki a szavaiból.
Külön kitért a Nagykunsági-főcsatorna felett épülő hídra, ahol az 1-5 támaszközök hídgerendái beemelésre kerültek. „A 6-os jelű hídfő építése, valamint az 5-6 támaszköz hídgerendák beemelése várhatóan november elejéig történik meg, ezzel összeér majd a híd felszerkezete.” Hozzátette, az 1-5 támaszok között már folyik a pályalemez építése.
Szintén fontos előrehaladás, hogy a kisújszállási elkerülő szakaszon a 102-es (Kisújszállás – Kál-Kápolna) vasútvonal, illetve 100-as (Szolnok-Debrecen) vasútvonal felett épülő vasúti hidak pályalemeze egyaránt elkészült. Az összes műtárgy tekintetében zárásként arra is felhívta a figyelmet, hogy szeptember végére elkészül az utolsó szerkezeti cölöp is az M4-es Törökszentmiklós-Kisújszállás szakaszán, ezzel a hidak készültsége eléri a 60%-ot a projektben
Így épül az M4-es új, mintegy 34 kilométeres szakasza
magyarepitok.hu 2024.06.01.
A Duna Aszfalt a pályaszerkezet munkálataival folytatja a projektet
Többször beszámoltunk már az alföldi M4-es 2x2 sávos út építkezéséről, most videóval jelentkezünk a Duna Aszfalt Projekt Zrt. generálkivitelezésében elkészülő Törökszentmiklós-Kisújszállás szakaszról. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában a hazai cég
- 17,5 kilométeren új nyomvonalat épít ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között;
- illetve 8,1 kilométeren a törökszentmiklósi elkerülőnél és 8,7 kilométeren a kisújszállási elkerülőnél pedig a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
https://www.youtube.com/watch?v=jojgLty23UQ
Indul a pályaszerkezet építése az M4-es főpályáján
magyarepitok.hu 2024.05.07.
A Duna Aszfalt kivitelezésében épülő új szakasz által egészen Kisújszállásig ér majd el az M4-es; a 34 kilométeres pálya közel fele új nyomvonalon épül ki.
Hamarosan az új pályára terelik a forgalmat az M4-es törökszentmiklósi elkerülő szakaszán – értesült a magyarepitok.hu. A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,29 kilométeres szakasz az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Duna Aszfalt Projekt Zrt. generálkivitelezésével valósul meg.
A szóban forgó szakasz 17,5 kilométeren új nyomvonalon épül ki Törökszentmiklós és Kisújszállás között, míg 8,1 kilométeren a törökszentmiklósi elkerülőnél és 8,7 kilométeren, a kisújszállási elkerülőnél a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
A projektben emellett többek között egy komplex pihenőhelyet is kialakítanak, helyet biztosítva egy későbbi töltőállomásnak, akárcsak egy egyszerű pihenőt tengelysúly mérő hellyel, emellett 11 aluljáró, 4 felüljáró épül, az elkerülők meglévő műtárgyai közül 2 felújítása készül el.
A törökszentmiklósi elkerülőn az új bal pálya aszfalt kötőréteg szintig kész. Itt készül ugyanakkor a padka és a zajfal építés. A meglévő jobb pályáról várhatóan májusban átterelik a forgalmat az újonnan megépült bal pályára.
Törökszentmiklós csomópontjában a körforgalmak és az összekötő ág aszfalt kötőrétegig elkészült. Ezen felül a csomóponti híd alépítménye elkészült és zajlik az acél tartóinak a beemelése.
A Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti főpályán a töltésépítés és a földmű felső 1 méteres rétegének az építése zajlik, valamint a mederburkolások, illetve a kereszt és hosszcsatorna építések. Több szakaszon elindult itt is a pályaszerkezet építése.
A kisújszállási elkerülőn az új jobb pályán a földmű elkészült. Jelenleg az FZKA-szórtalap réteg, továbbá az aszfalt alap- és kötőrétegek építése zajlik. A két vasúti hídnál a pillérek, fejgerendák és a hídfők elkészültek, a gerendabeemelés április és május során várható.
Az M4-es épülő szakaszához tartozó műtárgyaknál az elmúlt időszakban a cölöpözési és hídfő építési munkák zajlottak a Nagykunsági főcsatorna, illetve a kisújszállási csomópont hídjánál. Ugyanakkor egy földúttal kombinált vadátjárónál ezek a munkák jelenleg is tartanak.
Mindezek mellett megkezdődik az örményesi csomópont és négy keresztező földút cölöpözése. A vadátjáró acéltartóinak kiszállítása folyamatban van, továbbá a helyszíni szerelési munkák zajlanak.