2025 M4 autóút
”Bátor” Bodó bukott bizonyítványa
Beindult a kampány és a 135 "bátor" fideszes képviselő is - feltűnően korán...

A bukott államtitkár igencsak hadilábon áll a földrajzi távolságokkal, mert a Kisújszállás (Kelet) - Püspökladány szakasz nem 34 km-es, hanem csak 30,7 km. (talán másolta valahonnan - figyelmetlenül)
De ez csak a kisebbik baj...mert szemrebbenés, lelkiismeret-furdalás és bocsánatkérés nélkül leírja: a forgalomba helyezés végső időpontja 2032.
M4 tervezésének mérföldkövei:
2014. Elkészült az M4 autópálya térségi szakaszainak Környezetvédelmi Hatástanulmánya
2015.02.06. Orbán - Simicska "G-nap" hatására a Kormány leállította az M4 Tisza-híd szakasz építését!
2016. Elkészült az M4 autópálya térségi szakaszainak építési engedélye
2018. Kormánydöntés 26,60 m-ről 20 m-es koronaszélességre csökkentette, az utat újra kell engedélyeztetni…
2020. október: elkészültek a teljes szakasz kiviteli tervei, de karcagi kezdeményezésre új nyomvonalat kellett vizsgálni és újratervezni
2022. január: környezeti hatástanulmány
2022. február: környezetvédelmi engedély
2022. II. félév: közbeszerzési eljárást nem indították meg, mert
2022. szeptember a projekt kormányhatározattal felfüggesztették
2023. augusztusi feloldó kormányhatározat: előkészítés építési engedély szintig
2024.10.16. Lázár János miniszter bejelentette az RTL Híradóban:
„Döntött a kormány arról is, ennek a programnak 2030 körül kell megvalósulnia. Az a célunk, hogy 2029-30 körül már a végén járjunk. 60 km autópálya lesz Kisújszállás és Berettyóújfalu között.”
2024.10.21-én történt meg a tervezési közbeszerzési eljárás eredményhirdetése .
2025.II. félév: engedélyezési terv szinttel bezárólag történő tervezés határideje.
2025.II. félévtől lehetséges a területek megszerzése. (Magyar Állam feladata)
A Koncesszió
Az M4 autóút Törökszentmiklós - Kisújszállás szakaszra vonatkozó fejezet:
„A tárgyi Útszakaszok kivitelezését* az állam 2026. IV. negyedéve helyett már 2026. II. negyedévében befejezi,
ezzel együtt az Útszakasz üzemeltetése az 5. fizetési év helyett már a 4. fizetési évben a Koncesszor*-hoz kerül. (Kbt.141.§ (4) bek c) pont).”
*Kivitelező = Duna Aszfalt Projekt Zrt.
*Koncesszor = Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF)
Jelen témakörben irányadó a mondat első része: tehát 2026. II. negyedévében át kell adni.
Kivételesen aggasztó az a hír, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László (Duna Aszfalt) is az Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF) társtulajdonosai.
https://magyarnarancs.hu/gazdasag/evi-kozel-20-milliardot-kereshet-meszaros-lorinc-es-szijj-laszlo-az-autopalya-koncesszion-263403
Egy régi közkeletű mondás szerint: „Holló a hollónak nem vájja ki a szemét…” Ez a 134 milliárd Ft közpénz már a zsebükben van…
Az M4 autóút Törökszentmiklós-Kisújszállás közötti szakasz kivitelezésének végső határideje 2026-ban lesz, természetesen az országgyűlési választások előtt!
Olvass tovább: https://www.ladanyholnap.hu/m4-autout-2023/
A Kormány 2022-ben Koncessziós Szerződést kötött a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel.
Az M4 autóút Törökszentmiklós - Kisújszállás szakaszra vonatkozó fejezet:
„A tárgyi Útszakaszok kivitelezését* az állam 2026. IV. negyedéve helyett már 2026. II. negyedévében befejezi, ezzel együtt az Útszakasz üzemeltetése az 5. fizetési év helyett már a 4. fizetési évben a Koncesszor*-hoz kerül. (Kbt.141.§ (4) bek c).”
*Kivitelező = Duna Aszfalt Projekt Zrt. *Koncesszor = Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF)
Kivételesen aggasztó, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László (Duna Aszfalt) is a Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt (MKIF) társtulajdonosai.
https://magyarnarancs.hu/gazdasag/evi-kozel-20-milliardot-kereshet-meszaros-lorinc-es-szijj-laszlo-az-autopalya-koncesszion-263403
Ígyhát "Bátor" Bodónak nemcsak Lázár János ajtaján kellene kopogtatnia, hanem elsődlegesen a MKIF ZRt-nél!!!
Működik a megyei propaganda
A lojális-hízelgő cikkszerző tavaly még el akarta hitetni az Olvasóival, hogy bele kell törődni: "jól van ez így"...
"Bodó Sándor képviselő tökéletesen tisztában van azzal, hogy a nemzetközi főútra bizony ráférne egy alapos rehabilitáció. Kérnénk mi a 42-es főút teljes felújítását és az M4-es gyorsforgalmi utat is, viszont a realitás az, hogy a kettő együtt nem megy..."
"Bátor" Bodó képviselő ismét hazudott a választópolgároknak, mert más megyében lehetett!
Megkérdezhette volna a rendszerváltó MDF "Atyját" a Parlamentben...
Az M44 autóút megépült, egyidejűleg a 44-4622-4623 utakat is leaszfaltoztak 50 km-t Kecskemétig 8 milliárd Ft-ból.
A Sárrét lakossága is különbséget tud tenni a nemzetközi főút aszfaltozása és a 2x2 sávos autóút építés között. Nem együtt, hanem a 42. főutat már hamarabb kellett volna felújítani, az M4 autóút építésétől függetlenül.
A 42. főút 0 - 8,0 km közötti szakaszát - kitartó lakossági demonstrációk hatására - 2016-ban aszfaltozták újra 1,1 milliárd Ft-ért.
De a 8,0 - 63,1 km közötti szakaszát több, mint 20 éve!!! (Az egyre növekvő kamion-áradat okozta leamortizálódott útszakaszokat csak "foltozgatták".)
Legújabban rádöbbentek, hogy ígérgetni kell megint, de a "figyelnünk kell" és a "jelezzük"... az ALKALMATLANSÁGA beismerése!!!
Ez nem TETT, hanem csupán "lepkeszellentés" és hülyítés...
A médiafelületeken olvasható-hallható Bodó-mese hiteltelen félrevezetés, a bukott államtitkár FELELŐS ezért!
De nem csak ezért…
Idén is megjelent a https://telepulesindex.hu/
A top 100-ban Debrecen a 7., Hajdúszoboszló a 25., Berettyóújfalu a 43., Hajdúnánás a 49., Hajdúböszörmény az 51., Ebes 62. (+91), Balmazújváros 65., Derecske 85., Püspökladány a 97. (-59), helyen áll a települések rangsorában.
Az 5. választókerületben 10 év alatt a hagyományosan gazdag Szoboszló mellett 91 helyet emelkedett, Ebes most a 62. Ennyit jelent az autópálya léte és közelsége!
Püspökladány ugyanebben a 10 évben 59 helyet zuhant. most már csak a 97. helyre került.
Ennyit jelent az autópálya HIÁNYA...

Ha NINCS autópálya - nem jöttek beruházások - nem lettek munkahelyek - erőteljesen csökken-elvándorol a lakosság!!!
Bodó Sándor 15 éves parlamenti képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a Sárréti térség lemaradása!
M4: Még 8 hónap... és elkészül Kisújszállásig
Az M4 gyorsforgalmi út folyamatban lévő kivitelezési munkái a Törökszentmiklós (nyugat) – Kisújszállás (kelet) csomópontok közötti 34,3 km hosszú szakaszon zajlanak. Ennek részeként a korábbi 4. sz. főút Törökszentmiklós elkerülő szakasza – hasonlóan a 4. sz. főút Kisújszállás elkerülő szakaszhoz – felújításra, valamint négynyomúsításra kerül, a kettő között pedig új nyomvonalon létesül a gyorsforgalmi útszakasz.
A létesítmény szakaszolás nélküli, egységes befejezési határideje 2025. december 23. Ezt követő forgalomba helyezési eljárás után 2026. I. negyedévben a teljes érintett szakasz véglegesen átadásra kerül a közúti forgalom számára, jelentősen csökkentve ezáltal a 4. sz. főút Törökszentmiklós-Fegyvernek-Kenderes közötti szakaszának átmenő forgalmát.
Az építés jellegéből adódóan a Törökszentmiklós elkerülő szakaszon a közúti forgalom fenntartása, többszöri ideiglenes elterelése mellett folyik a munkavégzés. Így van ez a Törökszentmiklós-kelet csomópont esetében is. A megvalósulásig hátra lévő időszakban továbbra is számítani lehet a jelenlegi 4. sz. főút forgalmának torlódására a csomópont környezetében.
Az útszakasz tervezése során tanulmánytervi, engedélyezési tervi fázisban forgalomi vizsgálatok készültek, és a forgalom előrebecslési adatok alapján került meghatározásra többek között a tervezett csomópontok típusa is. A törökszent-miklósihoz hasonló kialakítású az M4 – 4204 jelű út keresztezésében örményesi, valamint kenderesi komplex pihenőhellyel együtt épülő 4. sz. főúti csomópont is.
A térség tranzitforgalma az útszakasz végleges átadása – várhatóan 2026. I. negyedév – után a gyorsforgalmi úton fog haladni, a 4. sz. főút érintett szakaszának forgalmát jelentősen csökkentve.
Püspökladányban is várják az M4-est
57 Útszakasz (Kisújszállás-kelet - Püspökladány) az állam által biztosítandó engedélyezési tervek átadási határideje 2025. IV. negyedévre változik.
58 Útszakasz (Püspökladány - Berettyóújfalu) az állam által elkészítendő kivitelezési dokumentáció átadására 2023. IV. negyedévében kerül sor.
Vadász Ferenc polgármester egy szót sem szólt a területszerzésről...
Mondhatni ezt a kényes kérdést "meghagyta" főnökének...
Visszatekintés
2020. januári LadányTV felvételén: youtu.be/5gMrnSSnuAw Bodó Sándor: „Püspökladánynak az a segítség, ha az M4 autóút Karcag-Kisújszállás felé megépül. Mire érdemben ott járunk - és tényleg kérjék rajtam számon - olyan 2 és 4 év között lesz használható.”
2023.09.08. civishir.hu
Bodó Sándor: A karcagi részszakasz kiviteli terveinek elkészítése, majd a teljes Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu közötti kivitelezés a koncesszor, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. feladata lesz, míg az államé a területek megszerzése. A következő lépés a Kisújszállás–Berettyóújfalu közötti rész lesz, és ami azon belül nagyon foglalkoztat bennünket, az a Püspökladányig terjedő szakasza. Reális esélyt látok arra, hogy a Kisújszállás-kelet–Berettyóújfalu 60 kilométerét ketté kell bontani, aminek a középpontjában Püspökladány van. Nagy kérésünk, hogy folytassák Püspökladány irányába. Akkorra azonban a Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasznak késznek kell lenni engedélyekben, pénzben..."
Eltelt újabb 5 év
Bodó Sándor: „Nem is merem mondani, hogy 2 éven belül…”
2025.01.28. Ladány TV: https://youtu.be/sSpZVkJzj_Y
0' 46" A tervek elkészültek, már mindenki látta, jóváhagyta:
Helyesen: Az engedélyes terv 2025. IV. negyedévre készül el.
1' 25" A cégek tudják folytatni minimum a feltáró munkát
Helyesen: Magyarország a Duna Aszfalt (Group) kizárólagos "felségterülete" lett. Jelenleg egyszerre építi az M4, M44, M49 autóutakat és a Mohácsi hidat több, mint 1000 milliárd forinr értékben.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) 35 évre koncesszióban építheti, felújíthatja és karbantarthatja az autópálya-hálózat túlnyomó részét. A Duna Group Szíjj László és Mészáros Lőrinc érdekcsoportja. Nem merte Bodó Sándor kimondani a nevüket...
2' 45" kb. 2 év késedelemben vagyunk
Helyesen: Nem két év, hanem több, mint 5 év késedelmet jelent Bodó Sándor karcagi „barátainak” önző és időzített akciója: az M4 autóút tovább építésének megfúrása! Hiszen nekik már jövő ilyenkor Karcagpusztáig ér az M4, de nekünk még sok-sok idő...
3' 20" Alig vannak az M6-oson
M4 autópálya 129 km 16730 2825 13782 61 Hajdú-Bihar 31 km 3553 1421 2101 22
M6 autópálya 176 km 15063 2037 12918 83 Baranya 20 km 8030 1788 6178 44
Ez a "szóbeszéd" okafogyottá vált, mert évről-évre növekszik az M6 forgalma. A megyei összehasonlításban
az M4-nek kisebb a forgalma.
3' 35"
Ejnye képviselő úr!
Miért nézi le a Ladányi és a Sárréti embereket? Nem emlékszik már jól államtitkári időszakára, amikor még a minisztériumához (ITM) tartozott a forgalom számlálásért felelős Magyar Közút Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság...
Ejnye képviselő úr!
Még államtitkári időszakában készítették el a 35 éves Autópálya Koncessziós Szerződést.
02/02/2024 Koncessziós Szerződés módosításának 10. oldalán ez a mondat olvasható: "A tervek elkészítésére és a területszerzés megvalósítására az állam kapott hosszabb határidőt. A tervek készítése és a területszerzés továbbra sem a Koncesszor feladata, hanem az államé."
Ejnye képviselő úr!
Az M4 autóút nem észak-déli, hanem kelet-nyugati irányban halad...
Bodó Sándor BEISMERTE: Miért alakult így
-
Anyagi források hiánya
-
A karcagi nyomvonal módosítása
-
És még képviselő úr?! Önnek akkor még kompetenciája volt - joga és mozgástere pedig most is van - arra, hogy a Ladányi és a Sárréti emberek életkörülményeit javítsa.
Vadász Ferenc egy szót sem szólt az építés halasztásáról:
57 Útszakasz (Kisújszállás-kelet - Püspökladány) A tárgyi Útszakasz Kötbérterhes Fejlesztési Határideje 84 hónapról 120 hónapra (Kbt.141.§ (4) bek c) pont) változik, míg területszerzésre 2029. II. negyedévében kerül sor.
Mi az oka annak, hogy a területszerzés 3,5 év?
Bodó Sándor 14 éves parlamenti képviselősége csak igérgetés és hazudozás, amelynek következményeként évről-évre fokozódik Püspökladány és a térség lemaradása!
A LadányTv-ben hallott Bodó-mese mindezek miatt hiteltelen, a bukott államtitkár FELELŐS mindezekért!
Az M4-es teljes szakaszán aszfaltoznak Törökszentmiklós és Kisújszállás között
A csaknem 35 kilométeres gyorsforgalmi úton folyamatosan halad a padkaépítéssel és a külső területek rendezésével is a Duna Aszfalt. Ütemezetten lezajlottak a 2024-es év a munkálatai az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,29 kilométeres szakaszán, melynek megvalósulása Fegyverneket, Kenderest és Kisújszállást tehermentesíti majd.
A beruházásban az új út Törökszentmiklós és Kisújszállás között új nyomvonalon épül ki 17,5 kilométeren,
a törökszentmiklósi elkerülőnél 8,1 kilométeren;
a kisújszállási elkerülőnél pedig 8,7 kilométeren a meglévő kétsávos szakasz bővítése történik meg.
Az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklóst elkerülő szakaszán a téli leállásig terv szerint haladt a jobb pálya építése, szélesítése. A forgalmat a munkálatok idejére az újonnan elkészült bal pályára terelték. A kopóréteg megépítése és a forgalomtechnika kiépítése után ismét átterelik majd a fogalmat, hogy a bal pályát is befejezzék. Az FZKA útalap építése - 2 km kivételével - a teljes 34 km-es nyomvonalon elkészült.
A 2024-es év végi leállásig folyamatosak voltak az aszfaltozási munkák: „A teljes szakaszon megépült a 9 cm vastagságú AC-16 kötő mI alapréteg. A 9 cm vastagságú AC-22 mI első kötőréteg és a 7 cm vastagságú AC-22 mI második kötőréteg építése folyamatos volt, készültségi szintjük kb. 60 %-os.”
Az aszfaltozási munkákat a teljes szakaszon szorosan követi a padkaépítés, a rézsűk kialakításának véglegesítési munkái, valamint a rézsűk humuszolása, füvesítése, a külső területek rendezése. A csapadékvízelvezetés tekintetében a főpálya és keresztező utak átereszei, hossz-szivárgók és keresztcsatornák elkészültek, az elvezető árkok, mederburkolatok és surrantó építése még nem zárult le. A törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő között 17,5 km-en épülő új nyomvonalon és a csatlakozó építményeken már befejeződtek a töltésépítési munkák, valamint a felső 1 m földmű réteg építése. Kivételt képez két közúti keresztezés, ezeken a helyeken a munkák a tavaszi átterelések után folytatódhatnak.
Az aszfalt kopóréteg és forgalomtechnika kivételével elkészült továbbá a kisújszállási elkerülő jobb pályája a vasúti magastöltések között mintegy 4,5 km hosszban, és szintén befejeződött a vasúti magastöltések környezetében az FZKA útalap és aszfalt alapréteg építése.
A kivitelező feladatai közé tartozik a surjányi egyszerű pihenő kialakítása is, ahol már befejeződtek a földmű, csapadékvíz elvezető és közműépítési munkák. Itt a védőréteg beépítése után, 2025-ben indulnak az útalap építési, szegélyezési és aszfaltozási munkálatok.
A kisújszállási csomópont 80 százalékos készültségen áll
Az örményesi csomópontban a csomóponti ágak útalap és aszfalt alapréteg építési munkái már novemberben elkészültek, a keresztező 4204-es jelű közúton a CKT útalap építése is elindult. December elején megkezdődtek a két darab csomóponti körforgalom szegélyépítési munkái is.
A kisújszállási csomópont és komplex pihenő bal oldal szegélyépítési munkái befejeződtek, az aszfalt kötőréteg építés kb. 80%-os készültségen áll, a jobb oldalon elkezdődtek a földmű és útalap építési munkái.
Már készen van a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása
A közműépítési munkák közül elkészültek
a gázkiváltási munkák,
ivóvíz-szennyvíz, és villamos energia alépítményi munkái,
a törökszentmiklósi csomópont közvilágítása, a hálózatra kötése a projekt zárásakor várható.
Az Üzemi Hírközlési Rendszer is épül, ennek alépítményi munkái és az energiaellátó rendszer kialakítása jelenleg 85 %-os készültségen áll. Megkezdődtek a főpálya feletti portálszerkezetek alapozási munkái is.
A projekt része öt csatlakozó közút felújítása is
Közülük kettő már elkészült, a műszaki átadás-átvételi eljárás is befejeződött.
az Óballát bekötő, 32126-os út; valamint a 42103-as jelű út a 46-os főút keresztezése és a törökszentmiklósi csomópont között 2,5 km-en.
Törökszentmiklós, Örményes és Kisújszállás csomóponti műtárgyainak felszerkezete elkészült, megkezdődött az útpálya szerkezetének csatlakoztatása a hidakhoz és a befejező munkák építése.
A B1264 jelű vadátjáró és a Nagykunsági Főcsatorna-híd pályalemeze december közepéig elkészült. A törökszentmiklósi elkerülő keresztező műtárgyain, valamint a kisújszállási elkerülő vasúti műtárgyain a pályalemezek elkészültek, ez utóbbiakon a befejező munkák építése is előrehaladott.
Forrás: magyarepitok.hu